عراق سیاه و سفید.jpg

پادوهای صنایع نظامی درصدد هستند با سناریوی جدید در عراق، آمریکا و ایران را در عراق درگیر کنند.

سرویس جهان مشرق - گروه B متشکل از جان بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن سلمان و بن زائد در ماه‌های گذشته تلاش برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود را با برنامه‌ریزی‌های گسترده و هماهنگ در منطقه غرب آسیا چند برابر کرده اند.

درگیری نظامی میان واشنگتن و تهران، آرزوی دیرینه گروه جنگ طلب B است که منطقه به منطقه برای افزایش تنش سعی و کوشش می‌کند و به صورت ویژه از سوی سردمداران صنایع نظامی آمریکا حمایت می‌شود.

بخشی از برنامه‌های تیم B برای شروع درگیری‌ها بر افزایش تنش‌ها در خلیج فارس متمرکز شده است و هدف قرار دادن نفتکش‌ها جزئی از این سناریوی مشکوک محسوب می‌شود که دقیقاً در راستای اهداف جنگ طلبان است.
 

تیم رسانه‌ای گروه B نیز همزمان تلاش زیادی کرده تا به افکار عمومی جهان این گونه القا کند که سوال‌های بی پاسخ زیادی در خصوص حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد و ایران باید به این ابهامات پاسخ دهد.

طرفداران جنگ در منطقه تلاش زیادی می‌کنند تا اذهان عمومی جهان را برای مقصر جلوه دادن ایران آماده کنند اما مقامات بلند پایه کشورمان به صراحت اعلام کردند که نقشی در هدف قرار دادن نفتکش‌ها نداشته اند و اگر اقدامی هم انجام دهند با شجاعت مسئولیتش را برعهده می‌گیرند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

آیا مقدمات جنگ ایران و آمریکا فراهم است؟ +تصاویر و فیلم

جنگ احتمالی آمریکا با ایران و شوک نفتی؛ منافع چه کسانی در میان است؟

به گزارش مشرق، تلاش لابی‌های نظامی و هیأت حاکمه آمریکا (گروه B ) برای ایجاد درگیری فقط به منطقه خلیج فارس خلاصه نشده و سناریوی آنان همزمان در کشور عراق نیز به شدت دنبال می‌شود.

حمله به منافع آمریکایی‌ها در مناطق مختلف عراق، راهبرد دیگر گروه B برای متهم کردن ایران و مقدمه چینی و ایجاد درگیری به شمار می‌آید که در هفته‌های اخیر به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

شلیک موشک به شرکت نفتی آمریکایی «اکسون موبیل» در منطقه نفتی «البرجیسه» در استان بصره یکی از تلاش‌های واضح و البته دروغ گروه B برای متهم کردن ایران و حمله به منافع آمریکایی‌ها در عراق است.

اگر چه موشک کاتیوشا در فاصله ۱۰۰ متری دفتر شرکت اکسون موبیل فرود آمد اما منجر به زخمی شدن ۳ تن از کارمندان عراقی و خارج شدن فوری کارمندان خارجی این شرکت و انتقال آنان به مکان امن شد.

 

به گزارش مشرق، منطقه نفتی «البرجسیه» محل استقرار شرکت‌های نفتی بین المللی است و دفاتر و نیروهای شرکت هلندی بریتانیایی «رویال داچ شل» و شرکت ایتالیایی «انی» در این منطقه واقع شده‌اند.

اصابت موشک به حومه کاخ‌های ریاست جمهوری در بخش شرقی شهر موصل که محل استقرار مشاوران نظامی آمریکایی که البته خسارت مالی و جانی نداشت تلاش دیگر ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی (گروه B ) برای افزایش تنش در منطقه است. براساس اطلاعاتی بیانیه ارتش عراق، حمله موشکی به حومه محل استقرار مشاوران نظامی آمریکایی‌ها از محله‌های غربی شهر موصل (خیابان بغداد) صورت گرفت و البته نیروهای امنیتی و بسیج مردمی نیز موفق شدند محل شلیک موشک را شناسایی کنند.
 

کشف مبدا حملات به حومه کاخ‌های ریاست جمهوری ومحل استقرار مشاوران نظامی آمریکایی توسط نیروهای عراقی

به گفته منابع میدانی، این حمله موشکی و خمپاره‌ای که خسارت‌های مالی نیز برجای گذاشت از حومه جنوبی منطقه «الطارمیه» در شمال استان بغداد صورت گرفت که همین مسئله نقش و دست‌های پشت پرده را به خوبی نشان می‌دهد.

منطقه «الطارمیه» غده سرطانی جدید در مرکز عراق به شمار می‌آید که در ماه‌های گذشته با حمایت برخی جریان‌های سیاسی به محل مناسبی برای رشد هسته‌های خاموش داعش تبدیل شده و جلوگیری از ورود نیروهای بسیج مردمی برای پاکسازی این منطقه ابهامات را چند برابر کرده است.

قدرت گیری عناصر مخفی داعش در الطارمیه و حمله از این محور به مواضع نیروهای آمریکایی همه تردیدها را مبنی بر دست داشتن گروه B در این سناریوی از قبل پیش بینی شده را به واقعیت تبدیل می‌کند.

 

احمقانه و دروغ بودن سناریوهای گروه B در عراق زمانی بیشتر آشکارتر می‌شود که حمله به پایگاه‌های آمریکا با نگرانی‌های نخ نما شده کاخ سفید مبنی بر برنامه ریزی گروه‌های مقاومت برای حمله به منافع آنان در عراق همزمان شده است.

افزایش تنش در عراق جز ضرر (ایجاد ناامنی، فرار سرمایه، اختلاف مذهبی و…) نتیجه‌ای دیگری برای تهران و بغداد ندارد و برای هر عقل سلیمی واضح و روشن است که طرفین علاقه‌ای به ایجاد این شرایط غیرعادی ندارند و این مسئله فقط به سود سرکرده‌های گروه B (جان بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن سلمان و بن زائد) است که درصدد هستند درگیری میان آمریکا و ایران را به نقطه آغاز برسانند.

ذی نفعان مجتمع صنعتی - نظامی آمریکا عطش فراوانی دارند تا سلاح‌های خود را در غرب آسیا به فروش برسانند و به همین دلیل است که به گروه B مأموریت داده اند با متهم کردن ایران در مسیر شروع جنگ میان واشنگتن و تهران گام بردارند.

به گزارش مشرق، ایران برای دفاع از امنیت خود با قاطعیت واکنش نشان داده و همان گونه نیز که مقامات سیاسی اعلام کردند اگر نتواند نفت خود را به فروش برساند اجازه نخواهد داد دیگران سودی ببرند اما همزمان نیز نشان داده که برخلاف آنچه که گروه B تمایل دارد، عمل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • COWBOY FR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    به ايرانستان خوش آمديد .
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      51 6
      COWBOY متوهم ،چیزی به عنوان ایرانستان وجود نخواهد داشت،آرزو تفرقه تو ایرانو به گور میبرید تمام ایران متحد میماند.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      29 4
      خفه بمیر
    • SE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      42 1
      آرزوهای صهیونیست ها به گور خواهد رفت و دمار از روزگارتون درمیاریم
    • اره برقی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      32 2
      به اربابت بگو روز سلاخی نزدیکه
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      36 4
      با سر سربازان آمریکایی مناره درست می کنیم
    • AE ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      25 5
      گاو پسر شنیدم رفتی زیر گاری . هنوز که زنده ای گوگول موگول
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      37 7
      ایالنهای امریکا دوباره هر کدام کشور مسنقلی میشوند
    • محمد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      22 3
      اتفاقا در آینده ای نزدیک آمریکا تجزیه خواهد شد همچنان که شوروی تجزیه شد
    • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      4 4
      شترها در قدیم خواب پنبه دانه میدیدند احمقهای درجه یک را نمی دانم خواب چه چیزی میبینند!!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    24 5
    زمینه چینی برای مذاکره مستقیم .....
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      14 1
      امروز سهام لاکهید 4 درصد رشد کرد
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      5 3
      پس لازم شد نیروهاتونو بفرستید برای محافظت از پایگاه های امریکا که نکنه یه وقت بهشون حمله شه و جنگ شه
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      13 1
      یه نیگا به ترکیه بکنید ما هرروز بدبخت تر میشیم اونا روز به روز پیشرفته تر
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    21 33
    سلام.هر کار ی دلشان می خواهد انجام بدهند ببینن کی پیروزه میدان هست
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    37 10
    تیم بی یک اصطلاح جدیده که ظریف از خودش در اورده تا سایه ی جنگ را رو سر کشور نگه داره تا بتونه برای انجام مذاکرات یک توجیهی داشته باشه.این دولت تا ما را هل نده تو دامن امریکا دست بردار نیست.اولا امریکا زرنگتر از بن سلمان و بن زایده که با طناب اینها وارد جنگ بشه.ثانیا قضیه برعکسه چون امریکاست که میخواد عربستان و کشورهای عربی را بندازه تو دامن جنگ با ایران.ثالثا درسته که تلاش میکنند تا به خیال خودشآن امریکا را بندازه تو جنگ با ایران ولی تلاش اونها دلیل بر این نیست که امریکا تحریک بشه،بعبارت دیگه اگه گول چهارتا خمپاره ومین دریایی را بخوریم و قبول کنیم تیم بی میخواد امریکا را وارد جنگ‌کنه و تحت تاثیر این چندتا اتفاق اخیر قرار بگیریم،تو نقشه ی اینها افتادیم برای برگشت به مذاکره.یعنی اینکه اقدامات اخیر برای تحریک امریکا نیست بلکه برای اینه که ما باور کنیم تیم بی امکان داره امریکا را تحریک کنه و بتعش ما هم تلاش کنیم که امریکا تو دام اینها نیفته و راهی برای مذاکره پیدا کنیم.الته از نقش نفوذی های داخلی نباید غافل شد که تلقین این تفکر را بعهده گرفتند من جمله خود ظریف.در همین راستا وعده ی عملیاتی شدن کانال مالی اروپا را دادن تا وقت بیشتر بخرن.بطور کلی میخاند ایران تو برجام بمونه بدون هزینه برای اونها.امریکا نیازی ه مذاکرات جدید نداره اما شرایط سختر را مطرح میکنه تا ما به همین برجام راضی باشیم.سیاست غرب اینه که مانع از پیشرفت بشند و یک سکونی در کشور ایجاد کنند تا همین درجا زدن باعث عقب افتادگی و نارضاینی عمومی بشه و بدون جنگ کا ر نظام را بسازند از شما بعیده که تکرار کلمات ظریف را بکنید
  • War IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    7 59
    در صورت وقوع جنگ کمتر از 48 ساعت پس از صادر شدن دستور حمله از طرف ترامپ هزاران هدف به وسیله حملات هوایی و دریایی نابود خواهند شد پس از شکست ایران در جنگ کلاسیک و نابودی 90 درصدی نیروی هوایی و دریایی وارد نبرد نامتقارن خواهیم شد نبرد به خارج از مرزها کشیده خواهد شد تمامی کشورهای متحد آمریکا مورد حمله موشکی گسترده وحمایت انتحاری از سوی شبهه نظامیان حامی ایران هدف قرار خواهند گرفت،با گسترش جنگ کشورهای بیشتر ببه دلیل بحران اقتصادی مجبور به دخالت خواهند شد با توجه به قدرت آمریکا انتظار می‌رود اکثر کشورها از غرب حمایت کنن، در صورت حمله به اسرائیل پای ناتو به جنگ باز خواهد شد بحران اقتصادی جهان را فرا خواهد گرفت اکثر کشورهایی که لطمه شدید اقتصادی خواهند دید به ترتیب چین ژاپن اروپا خواهند بود مطمئنن با شروع جنگ روس‌ها نهایت سوع استفاده را با فروش سلاح خواهند برد، بسته شدن تنگه هرمز که باعث اخلال در صادرات نفت خواهد شد قیمت نفت از دویست دلار فراتر خواهد رفت که باعث بحران جدی در اکثر کشورهای شرق آسیا و اروپا خواهد شد، با فرسایشی شدن جنگ و بحران اقتصادی اکثر کشورها خواستار آتش بس و مذاکره بین آمریکا ایران خواهند‌ شد در صورت حمله به اسرائیل جنگ اتمی پایان دهنده بحران خواهد بود.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      26 7
      خیلی غلط کردی با اربابت ترامپ
    • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      1 4
      خوابهای طلایی!!!!
    • محمد IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      8 8
      عمو از خواب بلند شو تا جاتو خیس نکردی توهم جنگ برت داشته آمریکا بااون همه قدرت زمان جنگ خلیج فارس جرات ادامه جنگ را نداشت چ برسه به الان
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    4 3
    هر نظر دارند شکست خواهند خورد..
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    7 0
    الان چی؟ تکلیفتون چرا مشخص نیست؟ با دست پس میزنین با پا پیش میکشین مقاله هاتون هم شده بی تکلیف، معلوم نیست چند نفر با دیدگاههای کاملا متضاد تو اون خراب شده مقاله بیرون میدن
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      3 1
      واقعا . فحوای این مقاله یعنی برای دفع خطر حمله باید مذاکره کرد.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    27 4
    این مطالب نشان می دهد شما با وجود همه ادعاهایتان اولا باور کرده اید آمریکا در شرایط حاضر توان ورود به جنگ با ایران را دارد و ثانیا اینکه از این جنگ می ترسید! در حالی که اگر واقعا انقلابی بودید می دانستید که این تحرکات صرفا برای سرکیسه کردن اعراب منطقه است و خطری برای ایران ندارد و فرضا هم که جنگ بشود ما از ویتنامی ها کمتر نیستیم.
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      3 22
      انقلابی؟ به نظر شما انقلابی بودن یعنی بی کله بودن؟ انقلابی به کسی میگن که به خاطر بی عقلی تو دامی که رقیبان منطقه ای و منافقین چیدن نیفته، جهل و تعصبش بر عقل و ایمانش غلبه نکنه، بی کلگیش بر خلاقیت و صبر استراتژیکش غلبه نکنه.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    14 3
    چی شده یادتون افتاده تو بازی کردن نقش پلیس بد به آمریکا کمک کنید بگردید ببینید یکی مثل کشمیری بینتون هست؟ اسلام همیشه بیشترین ضربه رو از منافق مسلکها خورده، ظاهر متدین مثل کشمیری و باطن کافر و خیانتکار
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    9 3
    اگه جنگ بشه باید دید خدا کی را بیشتر دوست داره.
  • JP ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    15 25
    این ترامپ هم مثل بقیه رئیس جمهورای آمریکا شکست خوبی از ایران میخوره
    • NL ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      10 1
      همه دولتهای امریکا تا حدی به ایران ضربه زدند، باید برآیند یا اثر کلی سیاستها را در نظر بگیریم- انداختن یک پهباد برای امریکاییها ضربه بزرگی نیست زیان وارده به خود را با مصادره کردن اموال ایرانی ها جبران می کنند
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    21 5
    اگر مشرق واقعا این تحلیل را قبول دارد بهتر است همراه با تیم دیپلماسی و دلسوزان کشور فضا را به سمت عقلانیت بیشتر سوق دهند.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    4 13
    یکی ازبهترین راهها برای عدم تحقق این گونه اهداف گروهB تیتر کردن این نقشه و توطئه قبل از وقوع آن در راس اخبار تحلیلی تلویزیون ایران و عراق است چنانچه شما نیز بنا به اهمیت این موضوع و تبعات آن این خبر را تیتر اول امروز خود کرده اید.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    5 1
    جان بولتون = جان بولداگ=جان پیت بول=جان سگ
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      4 4
      دور از جون سگ
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    4 3
    من این متن چندبار خوندم و این که بعضی نظر میدن این مقاله میخواد بگه باید با آمریکا مذاکره کرد درست نیست؛ این مقاله فقط خیلی خوب سناریوی جنگ طلب ها نشون میده. واقعا یک واقعیته که حقوق بگیرهای مجتمع های نظامی آمریکا دنبال جنگ هستند و شکی نیست.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      2 4
      چنین سناریویی وجود خارجی ندارد و صرفا داستان لشکر شام است برای اهالی کوفه تا خودشان تسلیم شوند.
  • سید حبیب IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    1 4
    باید بوسیله یمنی های عزیز امارات پدرسوخته رو بشونیم سر جاش باید امارات توسط پهپادها و موشکهای یمنی بمباران بشه تا سرمایه از چنگال این شیوخ کودن و حروم لقمه و یهودی امارات خارج بشه و به گدایی بیفتن تا دیگه چنین غلطای نکنند
  • جلیلی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    3 2
    در جنگ احتمالی ایران و امریکا تقریبا هیچ برنده ای وجود ندارد.....حتی کشور روسیه و اروپا.و......ولی به جرأت می تونم بگم با این وضع اقتصادی بندوبار از آن مدیریت غلط به شکل آقا زادگی.....مردم از فرط گرسنگی. همدیگر را تکه پاره می کنن.....و هیچ گاه دوران مقدس 8 سال دفاع جنگ تحمیلی رخ نخواهد داد.......و چیزی شبیه حمله اسکندر مقدونی اتفاق خواهد افتاد
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
      0 0
      شما یک مدت بروید آنتالیا. بکذارید دو تا از این بمب های توی سر من بخورد.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
    4 3
    آمریکا اگر توان جنگ داشت با ساقط شدت پهپادش.به ایران حمله میکرد.. ‌.چون که اگر به سامانه موشکی حمله میکرد خلیج فارس کورستان یانکی ها میشد. ولی درداخل کشور گروهی هستند که با توهمات. سایه جنگ می خواهند مردم بترسانند وتلقین کنند که راهی جزء..مزاکره. نیست
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    1 0
    هیچ جنگی بدتر از جنگ روانی نیس همین جنگی که سالهاست برعلیه کشورمون داره پیاده میشه اینا همش برای سرگرمی ملت ماست وگرنه خیلی وقت پیش امریکا میتونس حمله کنه نه حالا که مطمئنه کاری از دستش برنمیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس