کد خبر 83477
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

مقامات آمریکایی اعلام کردند که هواپیمای بدون سرنشین که در ایران سرنگون شده است، بخشی از برنامه جاسوسی این کشور و در اختیار سازمان سیا بوده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشد اعلام کرد که هواپیمای بدون سرنشین از نوع  RQ170 که به تازگی توسط ایران سرنگون شد در عملیاتی جاسوسی در مرزهای ایران با افغانستان و در اختیار نیروهای نظامی سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بود.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی پیش از این خبر،سقوط این هواپیمای جاسوسی توسط ایران را تأیید کرده بودند اما مشخص نبود که این هواپیما برای چه سازمانی کار می کرده است.

هنوز مشخص نیست که این هواپیمای جاسوسی که نیروی هوایی آمریکا تاکنون تصویری از آن منتشر نکرده است و آمریکا از آن در کشورهایی استفاده می‌کند که با آنها به طور رسمی واردجنگ نیست، با چه هدفی در غرب افغانستان مستقر بوده است.

یک مقام آگاه نظامی ایران دوشنبه گذشته اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع  RQ170  توسط نیروهای مسلح ایران ساقط و با اندک خسارتی در اختیار ایران قرار گرفته است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بسیجی ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    یاد شعری که شهید مهدی رجب بیگی جلوی لانه جاسوسی می خوند و مردم شعار می دادن افتادم: «...کار آمریکا بود...نقشه سیا بود...مرگ به کارتر...مرگ به کارتر...آماده نبرد آتشینیم...»
  • سجّاد ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    سلام. باور نکنید، دارن سرپوش میذارن. CIA بدون پشتوانه ی فنی و امکاناتی و سایبری NSA دماغشو بگیری جونش در میره، تازه بد نیست بدونید که NSA زیر مجموعه ایی از پنتاگونه.
  • ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    خبری که اینها به دست می آرند برای تحلیل می فرستند به پنتاگون
  • رحیم کرمی پور ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    0 0
    انشا الله تا قیام حضرت مهدی ایران پایدار و مستدام خواهد ماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس