کد خبر 79169
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیر هستند به استناد اصل 85 این قانون به صدا و سیما ابلاغ شود تا به صورت آزمایشی آغاز شود تا در آینده نزدیک به تصویب مجلس برسد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری صبح امروز در جلسه کارشناسان برنامه‎ریزی دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت:  یکی از سه اولویت اول و اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بحث اصلاح قانون جامع صدا و سیما بوده است.

وی تصریح کرد: برای تهیه این قانون از دو سال و نیم پیش تاکنون جلسات متعددی در این کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای کارگروه رسانه و هنر این کمیسیون، مسئولان صدا و سیما، مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد که نتیجه‌اش آماده شدن این لایحه در صحن علنی بوده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: علت توقف این طرح در صحن علنی ارائه طرحی دیگر از این قانون از سوی یک عضو کمیسیون فرهنگی بدون نظرخواهی از دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی بوده است.

طاهری خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون فرهنگی مصوب شد که این نماینده طرح خود را به دلیل ناپختگی دیگر پیگیری نکند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون این طرح در ماه گذشته در صحن علنی با یک فوریت به تصویب رسید و برای بررسی کامل‌تر به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: جمع‎بندی این کمیسیون تاکنون به این صورت بوده که به استناد اصل 85 قانون اساسی که در حقیقت برخی از طرح‌هایی که بررسی آن در مجلس طولانی شود و از آن طرف ضرورت دارد که این طرح‎ها به صورت قانون به اجرا در بیاید این اصل اجازه به مجلس می‌دهد که قبل از بررسی جزییات قانون را به صورت آزمایشی در آن دستگاه اجرا کند.

طاهری اضافه کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مصمم هستند بتوانند طبق همین اصل این مصوبه مجلس را اجرا کنند چون بررسی حدود 30 ماده که به صورت لایحه کمیسیون آماده شده دو سه ماه  طول می‎کشد و از طرفی بررسی لایحه بودجه 1391 و انتخابات مجلس شورای اسلامی نهم و مشغله مجلس ممکن است در مجلس هشتم این قانون مصوب نشود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیر هستند به استناد اصل 85 این قانون به صدا و سیما ابلاغ شود تا به صورت آزمایشی آغاز شود تا در آینده نزدیک به تصویب مجلس برسد.

طاهری یادآور شد: یکی از نکاتی که در این قانونی به عنوان اصل مهم مدنظر است نظارت بر عملکرد صدا و سیما به نظارت استصوابی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجلس دو عضو ناظر در شورای نظارت بر صدا و سیما دارد، ولی عملاً این شورای کارایی لازم را نداریم برای همین این شورا در بررسی مسائل چنانچه به صدا و سیما تذکر هم بدهد ضمانت اجرایی ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در این قانون پیش‌بینی کردیم که هر مرحله از تذکرات اگر از سوی مسئولان صدا و سیما عملی نشود به عنوان یک کارت زرد تلقی شود البته جزئیاتی دارد که بعد از چند مرحله گزارشات تخلفات آن به مقام معظم رهبری برای تصمیم‎گیری نهایی ارسال می‎شود.

طاهری در پایان اذعان داشت: طبق قانون اساسی مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت صدا و سیما تصمیم‎گیری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس