قاضی زاده هاشمی نمایه

چهره های جریان سیاسی خاص در تلاش هستند تا گذشته تاریک دولت و خودشان در زمینه سیاه نمایی از اوضاع کشور و القای شرایط «ته درّه» را پاک کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.



***

پاک‌کن اصلاح‌طلبان روی پرونده سیاه روحانی!

سیدمحمود میرلوحی، عضور شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به تازگی دربخشی از یک یادداشت که در روزنامه آرمان امروز منتشر کرده، با اشاره به فضای انتخاباتی کشور نوشته است:

«اصولگرایان پای خود را از سیاه‌نمایی فراتر گذاشتند و تن به انتحاری سیاسی زدند. آنها مدعی ورشکستگی کشور و غوطه‌وری در فقر شده‌اند. با اینکه در ادامه تخریب‌هایشان به آمدن خود اشاره می‌کنند و مدعی منجی‌گری هستند، اما جامعه بیشتر از ادعاهای نجات‌بخشی آنان به بخش اول حرفشان گوش فرامی‌دهد که بدون شک ادامه این روند، تبعات ناگواری برای جامعه دارد. آنچه بیشتر از ادعاهای آنان، مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی و داخلی قرار می‌گیرد، آمارها و گزارشاتی است که درباره وضعیت کشور می‌دهند. برخی گمان می‌کنند با تخریب روحانی برنده خواهند شد. در صورتی که دستاوردهای نظام و عزت آن را قربانی مطامع تبلیغاتی خود خواهند کرد.»[۱]

*اظهارات میرلوحی مصداق به هم ریختن کافه است...

چه اینکه نه اصولگرایان بلکه این شخص رئیس جمهور روحانی و حامیان اصلاح طلب او بودند که از قبل از نشستن بر کرسی ساختمان پاستور تا همین چند هفته قبل، چنان پرونده قطوری از سیاه نمایی اقتصادی و افلیج نمایی از شرایط کشور از خود برجای گذاشتند که مسلمان نشنید و کافر هم ندید...

فی الواقع آقای میرلوحی حکما از یاد نبرده است که طرح مباحثی مثل «خزانه خالیست»، «اقتصاد ایران فلج شده است»، «آب خوردن مشکل دارد»، «چرخ زندگی مردم نمی چرخد»، «تحریم ها طناب داری بر گردن اقتصاد ایران است»، «اقتصاد ایران غارت زده است»، «۷۰۰ میلیارد دلار را بردند و خوردند» و غیره تماما تنها بخشی از رئوس سیاه نمایی هایی بوده است که دولتی ها و اصلاح طلبان طی ۴ سال گذشته صورت دادند...

اما امروز که یوم الحساب فرا رسیده و مطالبه عمومی هم بر اساس همین سیاه نمایی ها شکل گرفته است، ستاد مشترک دولت و اصلاح طلبان در یک گیجی مفرط به سر می برد و تشخیص نمی‌دهد که چرا اکثریت مردم و نامزدشان خواستار رفع این سیاهی‌ها و تغییر وضع موجود هستند!

جهت یادآوری به آقای میرلوحی بیان می کنیم که آش سیاه نمایی از اوضاع کشور در دوران دولت آقای روحانی تا حدی شور شد که مسئله «فتنه اقتصادی» چندین مرتبه مورد هشدار رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و حتی برخی اصلاح طلبان هم با استشمام بوی این فتنه، به صحنه آمدند و از این گفتند که اگر کسی به خیابان بیاید و اعتراضی بکند، بوسیله رقبای دولت شارژ شده است. هم درست مثل اکنون که می گویند سیاه نمایی ها کار اصولگرایان بود!

***

وزیر بهداشت؛ از کنایه به حاج‌قاسم تا حمله به قالیباف...

حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت روحانی که چندی قبل طی اظهاراتی در کنایه به حاج قاسم سلیمانی اظهاراتی را مطرح کرد و با انتقادات شدیدی نیز مواجه شد؛ به تازگی و ساعاتی قبل از پخش دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات، در مطلبی در کانال تلگرامی خود که با عنوان "دوستانه با محمدباقر قالیباف" منتشر شد، خطاب به شهردار تهران نوشت:

«برادر قالیباف! بار دیگر به میدان سیاست آمده‌اید؛ آن هم با ادبیات و رفتاری متفاوت. شیوه‌ای که در مرام اهل تقوی جایی ندارد و طعم تلخ خسارت‌های مادی و معنوی چنین رفتاری، نه برای ۸ سال، که به درازای یک تاریخ بر جانمان نشسته و سرمایه‌هایی ارزشمند را از کشور و مردم ربوده است. »

این وزیر کابینه در ادامه با پیش بینی ذلت دنیا و آخرت برای قالیباف نوشته است: چگونه در برابر چشمان مردم، رییس جمهور شرعی و قانونی کشور را که بعد از رهبری نماد اقتدار این ملت است، بی‌عقل و بی‌صداقت خطاب می‌کنید؟ و بسیاری مطالب دیگر که هنوز باورم نمی‌شود از شما شنیده‌ام!

چنین رفتاری برای کسب مقامی دنیوی اگر ذلت در دنیا نباشد (تجربه نشان داده که هست) قطعا ذلت در آخرت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از مطلب خود نیز آورده است: برادر عزیز! ای کاش لباس سیاست را جایگزین لباس خاکی جبهه نمی‌کردید...[۲]

*حسن قاضی زاده هاشمی که چندی قبل به یکی از فرمانداران دولت لقب «بی‌شعور» داده و بعدا هم مجبور به عذرخواهی شد، چند ماه پیش از این نیز اظهاراتی را مطرح کرد که افکار عمومی آنها را توهین به سردار سلیمانی تلقی کرد.

این وزیر پرحاشیه دولتی در یک مراسم سخنرانی گفته بود: «در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد مثلاً‌ یکی سردار عَلَم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد؛ دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد.»[۳]

البته قاضی زاده هاشمی همچون ماجرای عذرخواهی از فرماندار دولت، ساعاتی پس از این صحبت ها نیز متنی را در عرض ارادت به ساحت مدافعان حرم منتشر و تلاش کرد تا نشان دهد که قصدی علیه مدافعان حرم نداشته است.

از همین روست که به نظر می رسد صحبت های او علیه سردار محمدباقر قالیباف! نیز نشأت گرفته از همان صحبت های قبلی باشد، با این تفاوت که هاشمی احساس کرده است حالا از اُتوریته مدافعان حرم دور شده و می تواند علیه مدیریت جهادی و محمدباقر قالیباف که همرزم و دوست حاج قاسم سلیمانی هم هست، راحت تر صحبت کند.

قاضی زاده همچنین در حالی قالیباف را به سبب نسبت دادن بی صداقتی به رئیس جمهور استنطاق کرده است که بی صداقتی های رئیس جمهور در ماجرای عبور از رکود، لغو بالمرّه تمام تحریم ها پس از امضای برجام، وابسته بودن آب خوردن به تحریم ها، خوشبینی به آمریکا، ایجاد ۴ میلیون شغل، حل مشکلات کشور در ۱۰۰ روز و... شهره خاص و عام است و مشخص نیست که وزیر بهداشت دقیقا از کدام صداقت صحبت می کند؟!

گفتنیست، اظهار نظر برخی چهره های پر سن و سال اصلاح طلب مبنی بر اینکه کاش قالیباف لباس خاکی جبهه را از تن به در نمی کرد و وارد سیاست نمی شد، حرف درستی نیست و نشأت گرفته از شناخت ناصحیح نسبت به مبانی انقلاب اسلامی است.

چه اینکه جهاد در راه دفاع از نظام فقط جهاد نظامی نیست و «جهاد سیاسی» و «مدیریت جهادی» هم از منصه های مهم دفاع از نظام هستند و ای بسا که مرارت و اجر آنها هم بیش از جهاد نظامی باشد.

***

«توبه یواشکی ستاد روحانی» از توهین به مردم و سیاه‌نمایی اقتصادی!

محمد کیانوش‌راد، از فعالان اصلاح طلب به تازگی در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرده است:  

«باید از برخی کاندیداها پرسید اگر پس از ۳۸ سال جمهوری اسلامی ایران نتوانسته است ساده ترین مشکلات را آنگونه که شما تبلیغ می‌کنید حل کند، چه دفاعی از جمهوری اسلامی ایران می‌توان داشت؟ این شیوه از سیاه‌نمایی کل مسائل در کشور و عدم ذکر منصفانه وجوه مثبت که تاکنون دولت های گوناگون از جمله دولت روحانی داشته اند عملی غیر منصفانه و در راستای عوام فریبی است و حتی می توان آن را نوعی تشویش اذهان عمومی دانست.»

او می افزاید: ما اصلاح‌طلبان خود از دولت احمدی‌نژاد انتقاد کرده و می‌کنیم اما هیچ گاه اقدامات مثبت انجام شده در طول ۳۸ سال اخیر را منکر نبوده ایم. انتقاد اصلاح‌طلبان به سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد بوده است نه بزرگ‌نمایی غیرواقعی برخی مشکلات  کشور.[۴]

*صحبت های کیانوش راد اشاره به بخشی از مناظره انتخاباتی است که طی آن رئیس جمهور روحانی در تقلا برای پاسخ به انتقادات از این گفت که آیا این دولت(یازدهم) هیچ کار خوبی نداشته است؟!

در پاسخ به آقایان روحانی و کیانوش راد بایستی اشاره کرد که خودکرده را تدبیر نیست...

البته که تمام دولت ها در نظام جمهوری اسلامی ایران صاحب خدماتی بوده و هستند اما دولت فعلی و حامیان اصلاح طلبش در معبد سیاه نمایی به فنا رسیدند و آن اندازه از اوضاع کشور بد گفتند تا این انتظار عمومی ایجاد شد که حکما کلید بهشت است که در دست آقای روحانی خودنمایی می کند...

تقصیر کسی نیست اگر کاندیدای پوششی حاضر در مناظرات یعنی آقای جهانگیری چندی قبل شرایط کشور را به «شرایط تهِ درّه» تشبیه کرد.[۵]

آیا تقصیر رقبای رئیس جمهور روحانی است که شخص ایشان از این گفته است که «خزانه خالیست» و یا یک چهره اصلاح طلب از افلیج بودن کشور به دلیل تحریم های آمریکا سخن می گوید؟!

اکنون آقایان روحانی و کیانوش راد چگونه انتظار دارند که در این حجم عمیق از سیاه نمایی، کسی به فکر خدمات دولت باشد و مثلا از ایجاد اشتغال توسط شرکت های دانش بنیان حرف بزند؟

به سخن دیگر اینکه امروز، یوم الحساب دولت است و انتظار عدم انتقاد از رقبا هنگامیکه رئیس جمهور و یارانش پیشقراولان سیاه نمایی و کوبش خدمات دولت قبل بوده اند (و هنوز هم از آن دست بردار نیستند) انتظاری کودکانه و غیر عقلانی است.

کسی که مرتکب تشویش اذهان عمومی شد، هم او بود که می گفت به آمریکا خوشبین هستم...

لازم به یادآوریست که جریان سیاسی خاص در آستانه انتخابات دولت دوازدهم به دو رفتار ناراست روی آورده است که با رفتارهای حین ماه عسل ۴ ساله این جریان با دولتی ها صد در صد در تضاد است.

رفتار ناراست اول، تغییر فاز یکباره به انتقاد از سیاه نمایی و مسئول جلوه دادن اصولگرایان در این قضیه است.

و رفتار دوم نیز محترم شدن یکباره مردم و هوشمند قلمداد شدن آنها در نزد اصلاح طلبان و دولتی ها در آستانه انتخابات است.

این در حالیست که همین مردم در ۴ سال گذشته و از جانب ستاد مشترک اصلاحات و دولت با الفاظی و عباراتی مثل بی قانون، لبوفروش های بی دانش، عوام، کسانی که باید بروند سرِ زمین متموّلین بیل بزنند و آدم هایی که برای توزیع جارو هم صف می بندند! توصیف شده بودند.

***




۱_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/۱۸۴۶۲۴

۲_http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۵۱۷۰۳۱/

۳_http://www.mashreghnews.ir/news/۶۴۴۶۰۵

۴_ http://www.isna.ir/news/۹۶۰۲۱۶۰۹۲۷۰

۵_ http://www.mashreghnews.ir/news/۶۷۱۵۶۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    وزیری که از واژه بی شعور در برخورد منتقد استفاده می کند ،حالا از ذلت دنیا و آخرت حرف می زند!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
      برای مشرق نیوز بسیار بسیار متاسفم. معلوم میشه که چقدر به ازادی بیان پایبنده. هرچی کامنت می نویسم در رد و یا انتقاد از نظرات هیچکدوم چاپ نشده. آزمایشی چند تا تعریف نوشتم همه چاپ شد. این را هم چاپ نکن فقط خودت بخون. متاسفم تا الان وقت صرف می کردم سایت شما را نگاه می کردم. بای بای برای همیشه طرفدار خفقان.
    • pr IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
      63 50
      بیشعوری که به یک فرماندار ازاقوام (کرد)گفت اونم بخاطر اینکه از کمبود امکانات شهرش معترض بود بخاطر حق مردم ، یعنی باید بزنی تو دهن این یکی نه کارگر بدبخت..
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
      20 33
      "در برخورد منتقد"!!!؟؟؟؟؟ شما اصلاً ميدوني قضيه چي بوده؟ به كي گفته؟ چرا گفته؟ خدايا خودت به داد قبر و قيامت ما برس كه پروندمون خيلي سنگينه.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    آقای هاشمی وزیر بهداشت شما دم ار اخلاق و تقوا میزنی؟! میلیون ها ایرانی بد دهنی شما رو دیدن....
  • ماني IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    وزراي محترم آب رو بريزن اونجايي كه ميسوزه !!!
  • سور یاس IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    76 64
    دست مریزاد دم شما گرم به خاطر تحلیل خوبتون
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    82 55
    برید به جهنم بی شناسنامه های بی سواد لبو فروش( بی شعوررر) به استاد اخلاق جناب استاد دکتر قاضی زاده هاشمی توهین نکنید وگرنه ذلت آخرت گرفتار خواهید شد البته قبلش خود استاد میده درستتون کنن
  • فرزانفر IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    55 27
    من خودم کارمند دانشگاه علوم پزشکیه یزد هستم . رییس دانشگاه علوم پزشکیه سابق رو که نماد تلاش و مجاهدت بود رو برداشتند و انسانی کم کار و ناکارامد را گذاشتند و چه لطمه ها که به درمان و بهداشت یزد نخورد . فقط سیاسی کاری آقای قاضی زاده هاشمی ثروتمند ؟
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
      44 5
      این اقای وزیر بهداشت شده نخود هر آشی. وزیر پوپولیست و عوام فریب دولت یازدهم
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    74 18
    کارهای دولت شرم آوره
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    5 66
    خداوند به آقای هاشمی اجر دهد و با ائمه اطهار (ع) محشور کند زیرا با اینکه می داند مورد تخریب ناجوانمردانه قرار می گیرد اما حق را می گوید . خیلی ها ساکت می مانند و عافیت طلبی می کنند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    40 7
    آخه اون موقع سیاه نماییا لازم بود تا همه به نتیجه برسن که بدون برجام و مذاکره نابود میشیم اما الان سیاه نمایی کار بدیه هرچند سیاهنمایی کلا کار خوبی نیست ولی اینا اول باید دهنشونو آب بکشن بعدا بگه چی خوبه چی بده
  • پويا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    41 4
    دولت روحاني اگر حائز كسب كرسي رياست جمهوري نشود نه فقط به خاطر ضعفهاي اقتصادي و سياسي بلكه به خاطر انواع و اقسام توهينهايي است كه از طرف دولت و يا به تحريك خناسان پشت پرده عليه منتقدان و مخالفان كرده و مردم بيان شده قطعاً رئيس جمهور نخواهد شد
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    12 1
    هر کس آتش راجلوخودش میکشه وای به حال ما
  • سقراط حکیم IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    28 9
    آخه ایشون این همه ثروت را از کجا آورده؟ یه ایرانی باید با ماهیانه یک میلیون تومان روزگار بگذراند و یه ایرانی دیگه مثل این آقای وزیر باید ماهیانه چند میلیارد تومان در آمد داشته باشه و از تکبرش هم که نگو و نپرس دیگه!
  • مجید IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    59 4
    آقای دکتر، طوفان مستضعفین در راه است. بساط اشرافیت را هوا می کند. جوش نزن.
  • رحمان ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    35 7
    این دولت در آن هشت سال دولت قبل را کوبید در این چهار سال هم ادامه داد . الان دقیقا سیاه نمایی یعنی چی؟
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    13 6
    مشرق دارن لایک دزدی میکنن متوجه میشی دارن دستکاری میکنن همه منفی شده..
  • محمد ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    26 0
    آقای هاشمی ذلت حاکمان بی درد و ثروت اندوز در دنیا بدست سرداران جان برکف جبهه حق علیه کفر امکان پذیر خواهد بود . صدام را به ذلت نشاندند حال وظیفه این سرداران ذلت دزدان بیت المال بر اینان فرض است
  • پسر IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    43 5
    ثانیه های پایانی عمر دولت بی تدبیر و ناامید و بی فرهنگ با روی کار آمدن دولت مردم با مدیریت جهادی دکتر قالیباف تموم میشه
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    4 27
    خیلی مشرق رو داری که ۴ میلیون شغل را مطرح میکنی با اینکه جوابش را همه دادند راستی عقل و وجدان تازگی در بعضی سایتها کم شده. مشرق مواظب باش. تقدیر سردار سليماني از وزیر بهداشت هم که ندیدید
    • ناشناس IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
      17 1
      اون جواب به درد خودت و رفقای اختلاس گرت میخوره .
  • دانش IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    7 0
    سلام خسته نباشید
  • ناشناس IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    19 1
    نمیدونم چرا یه عده فکر میکنن بین کابینه روحانی ایشون خیلی آدم حسابیه !!! اینم یکیه مثل بقیشون منتها فقط بعضی مواقع چهره واقعی خودشو نشون میده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس