کرباسچی

یک جریان سیاسی خاص در ایران با تمام امکان تقلّا می کند تا با تخریب محمدباقر قالیباف، پیشرفت‌های ۱۱ سال اخیر تهران به هیچ وجه در شهرستان های کشور رخ ندهد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

چرا نمی‌خواهند قالیباف تمام ایران را مثل تهران بسازد؟
 

عباس عبدی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه شرق و در پاسخ به این سؤال که «فکر می‌کنید جامعه به این شعارهای پوپولیستی (منظور وعده‌های انتخاباتی آقای قالیباف است) اقبالی نشان می‌دهد و اگر استقبال نکند، به مفهوم این است که جامعه ما از پوپولیسم عبور کرده است؟» می‌گوید:

نمی‌شود چنین گفت؛ چون پوپولیسم همیشه یک زمینه‌هایی دارد و هنوز هم ممکن است یک جاهایی جواب بدهد. اما مشکل این است آقای قالیباف اصلا نمی‌تواند این کار را بکند. کسی که افتخارش پل صدر است، چطور می‌تواند از پوپولیسم دفاع کند. احمدی‌نژاد آش پخش می‌کرد. اما کسی که کنار پل صدر یا پل طبیعت عکس می‌گیرد که نمی‌تواند از این دست شعارها ارائه بدهد. این (ژست‌ها) هیچ ربطی به توده مردم فرودست ندارد!
 

او در ادامه می‌افزاید: یک اصطلاح بین زندانیان رواج دارد و مرسوم است. در زندان (بندهای عمومی) کسانی هستند که خیلی خالی‌بندی می‌کنند، به آنها می‌گویند که این به کارت عکس تو نمی‌خورد! کارت عکس برگه‌ای است که عنوان اتهامی را می‌نویسند و آنها اتهام آن زندانی را دیده‌اند. مثلا دله‌دزدی کرده، اما در بند عمومی گفته که من دو تا بانک زدم! آنجا می‌گویند که به کارت عکس تو نمی‌خورد! حالا اینها به کارت عکس آقای قالیباف نمی‌خورد.[۱]

*علت اینکه آقای عبدی فکر می‌کند مردم فرودست و خانوارهای کم‌درآمد نیازی به پل صدر و یا پل طبیعت ندارند! گفتمان اشرافی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و رفقای ۴ درصدی آنهاست.

پیش از این و در برنامه‌های انتخاباتی آقای قالیباف اعلام شده بود که هدف او تلاش برای رسیدن رگه‌های پیشرفت به تمام شهرهای ایران همانند تهران است.
هدف مهمی که در تمام طول ۳۸ سال گذشته از انقلاب اسلامی تاکنون مورد خواست دلسوزان کشور و مقامات ارشد نظام بوده است اما به نظر می‌رسد سرعت تحقق آن به اندازه لازم نیست
.

با این وصف، اما همانطور که در اظهارات عبدی نیز مشخص است، اصلاح‌طلبان به این نیت وارد عرصه انتخابات شده‌اند که نگذارند آنچه که قالیباف طی ۱۱ سال گذشته در تهران انجام داد و موجبات تحسین حتی دشمنان نظام را هم فراهم کرد، در شهرستان‌ها نیز اتفاق بیافتد زیرا در آنصورت دیگری کسی وقعی به توهّمات سیاسی اصلاح‌طلبان و جریان چپ نخواهد گذاشت.

«مخالفان مدیریت جهادی» می‌دانند که اگر رایحه خوش خدمت در اقصی نقاط ایران اسلامی با وضوح بیشتری لمس شود، آنگاه دیگر هیچ سلاحی در دست دشمن باقی نخواهد ماند و سرعت پیشرفت اهداف عالیه انقلاب اسلامی نیز بیشتر خواهد شد.

و از همین روست که اصلاح‌طلبان در پررنگ‌ترین وجه انتخاباتی خود یعنی تخریب محمدباقر قالیباف، نمی‌خواهند نمادهای مدیریت جهادی در تهران همچون پل طبیعت،‌ پل صدر، بوستان ولایت و ده‌ها بزرگراه و صدها کیلومتر مترو که تماما سبب آسایش بیشتر پایتخت‌نشینان شده است، به هر نحو ممکن در شهرستان‌های کشور نیز تکرار شود.

در اشاره به صحبت‌های عباس عبدی نیز بایستی اشاره کرد که اگر اصلاح‌طلبان بگذارند! اتفاقا مدیریت جهادی با تمام وسعتش اعم از خاک‌نشینی چند روزه برای مدیریت حادثه پلاسکو و دوره‌گردی میان کارتن‌خواب‌ها تا ساخت پل طبیعت و ساخت مترو، آرمان قشر فرودست نیز هست و تماما در ارتباط با آنها معنی پیدا می‌کند.

اینکه چرا اصلاح‌طلبان و برخی جریانات سیاسی راست‌گرا در ابراز تنفر نسبت به محمدباقر قالیباف مشترک‌المنافع هستند؛ سؤالیست که باید تحلیلگران درباره پاسخ آن بیاندیشند...

***


تودهنی سیاسی کرباسچی به مشاور روحانی!

ایرنا گزارش داد: «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی که اظهارات اخیر وی علیه مدافعان حرم، انتقادات فراوانی را برانگیخت، به تازگی در مراسم آغاز به کار ستاد رئیس‌جمهور روحانی در سمنان گفته است:

«ایران جزو سیاسی ترین کشورهای دنیاست و توده‌های مردم دارای فهم و درک سیاسی بالا هستند بنابراین فرصت انتخابات را باید برای بالا بردن درک و شعور سیاسی و دیگر مسایل کشور استفاده کرد و اشکالات را شناسایی و رفع کنیم.»[۲]

*ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها طی ۴ سال گذشته تا جایی که نفس داشتند به مردم توهین کردند.

از توهین محمود سریع‌القلم، مشاور رئیس‌جمهور روحانی به مردم با این عنوان که لبوفروش‌ها و راننده تاکسی‌ها دانشی در مسائل سیاسی ندارند تا حسین مرعشی که معتقد بود شهرستانی‌ها از نظر سیاسی عقب‌مانده‌تر از تهرانی ها هستند و تا علی مطهری که معتقد بود این مردم حتی برای خریدن جارو هم صف می‌کشند...

با این حال اما همین چهره‌ها اکنون که در آستانه انتخابات قرار گرفته‌اند به ناگاه تصمیم گرفته‌اند از هوشمندی سیاسی مردم صحبت کنند و اینطور دریافته‌اند که انگار کسی آن گذشته تاریک و سرشار از توهین به اکثریت ایرانی‌ها را به خاطر نمی‌آورد!

کما اینکه اخیراً سعید شریعتی، عباس عبدی، مجید انصاری و محمد کیانوش‌راد نیز قبل از آقای کرباسچی لب به تحسین گسترده از مردم گشوده و بدون هیچ اشاره ای به گذشته خود و نظراتشان درباره مردم، آنها را هوشمند و دارای شعور سیاسی بالا برشمرده‌اند.[۳]

***

روحانی سرمایه‌دار نیست، فقط خانه‌اش ۵۰ میلیارد می‌ارزد!

رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی و از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در لابه‌لای یک مصاحبه با روزنامه آرمان امروز و در اشاره به ماجرای ۴ درصدی‌ها و شخص رئیس‌جمهور روحانی اظهار کرده است:

«او یک روحانی انقلابی سابقه‌دار است که در این کشور ۳۸ سال مسئولیت‌های کلان داشته و امروز هم امکاناتش در حدی نیست که ما او را در حد یک سرمایه‌دار و یک انسان متمکن و متمول قلمداد کنیم..  دوستان آقای روحانی هم همین گونه‌اند...»[۴]

*اصلاح‌طلبان از آشکار شدن حقیقت ۴ درصدی بودن دولت و خودشان که مورد اشاره محمدباقر قالیباف قرار گرفته، به شدت برآشفته‌اند.

آقای منتجب‌نیا در حالی عنوان می‌کند که رئیس‌جمهور روحانی یک انسان سرمایه‌دار و متموّل نیست که چندی قبل خبر مربوط به خانه ۵۰ میلیارد تومانی آقای رئیس‌جمهور رسوایی بزرگی را برانگیخت.[۵]

در همین حال، محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی نیز اخیراً در یک توییت با اشاره به اظهارات انتخاباتی رئیس جمهور درباره شرح انقلاب گفته است: شرح انقلاب توسط روحانی این جمله را به ذهن آورد:

آقای روحانی «ما انقلاب نکردیم که در منزل ۳۰ میلیاردی زندگی کنیم»[۶]

در همین حال، زندگی یکی از فرزندان آقای روحانی در خارج از کشور و حواشی مربوط به پرونده یک زمین در شمال تهران نیز از دیگر اسناد دفاعیات آقای منتجب‌نیا از رئیس‌جمهور روحانی به‌شمار می‌روند...

***



۱_http://sharghdaily.ir/News/۱۲۰۳۹۲
۲_http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۵۱۴۴۲۰/
۳_http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۶۲۶۵
۴_http://www.armandaily.ir/fa/news/main/۱۸۴۶۰۸
۵_http://www.mashreghnews.ir/news/۶۹۴۹۶۱
۶_http://www.jahannews.com/news/۵۱۵۵۱۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 40
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    قالیباف تمام ایران را مثل تهران بسازد؟!! مگر کشک است که بسابونی و حلیم بادمجان درست کنی؟! باید وعده های شدنی و حقیقی به مردم داد نه وعده های تصنعی و مردم فریب!!
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      مثل وعده های صد روزه رئیست؟!!!
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      حالا تهران خیلی ساخته شده؟
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      83 9
      یک زمانی همین تهران هم هیچی نداشت
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      71 11
      دکتر قالیباف با مدیریت جهادی شهر تهران را متحول کرد برج میلاد و پل طبقاتی صدر و اتوبان امام علی(ع)نماد مدیریت ایشان است .
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      78 10
      اگر آقای قالیباف رئیس جمهور بشود ان شاءالله اتوبان تهران شمال و سایر پروژه های نیمه کاره دولت قبل تکمیل و افتتاح خواهد شد.
    • حسین IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      51 8
      بله کشکه قول های صدروزه بدی ولی بزنی زیرش
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    208 9
    با 26 سال کارمندی خودم رو جر واجر کردم سالی با سه جوراب سر کردم تا پول یک واحد آپارتمان 59 متر تقریبی رو جور کرده و البته از محل کارم 18 کیلومتر دورتر است با روزی 3 ساعت و نیم سپری کردن در خط اتوبوس مشغول زندگی پر از ((((((( حال به خوردگی میباشم )))))))) حالا واقعا این خونه این عزیز 50 میلیارد تومان میباشه مگر عمر نوح داشته که مثل من کار کنه و این خونه رو بخره ؟؟؟؟؟ جل الخالق
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      71 4
      باز شما کارمندی پس ما بیکار ها چی؟فقط خدا رو داشته باشم و بس؟!
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    همه وزرای این دولت مثل روحانی زندگی اشرافیگری دارند
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      33 3
      همه کله گنده ها اینطورین اعم و دولتی و غیر دولتی
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    روحانی بای
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      1 25
      های
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    3 25
    از صادق محصولی مستضعف چه خبر مشرق؟؟
  • بصیرت آغا IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    32 5
    درود بر احمدی نژاد
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    35 1
    اصلاح طلبا کارشون به جایی رسیده که به امام معصوم توهین میکنن و امام رضا رو مورد استهزا قرار میدن اگه باور ندارین فیلم توهین به امام رضا رو که تو اینترنت و تلگرام هست ببینین تا به عمق فاجعه پی ببرین. وااسفا
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    45 1
    همه وزراي روحاني زندكي اشرافي دارند اونا چه ميفهمن مردم دارن به سختي زندكي ميكنن
  • سعید IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    5 29
    لابد قالیباف مستاجره و قراره ی وام ده میلیونی بهش بدن تا تو مسکن مهر ثبت نام کنه اره؟
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    5 46
    خدا نکند قالیباف ریس جمهور بشه کل بودجه ایران رو خرج تهران میکنه خودش هم یک پان فارس تندرو است
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      29 1
      از خدا بترس چرا شایع میسازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس