مجید انصاری

یکی از معاونان آقای روحانی به تازگی اینطور گفته که: نمی‌فهمم چرا لیدر اصلاحات ممنوع‌التصویر است؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.  با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید

***

نمی‌فهمم چرا لیدر اصلاحات ممنوع‌التصویر است؟!

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی که خبرگزاری ایسنا آنرا منتشر کرده گفته است:

«من نمی فهمم که بحث ممنوع التصویری در قرن ۲۱، در عصر ارتباطات و رسانه و اینترنت، در جمهوری اسلامی ایران که استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعارش بوده و هست و رهبر معظم آن، همیشه بر نشاط و فعالیت سیاسی در دانشگاهها تاکید مضاعف دارند، چه معنایی دارد.»

او افزوده است: نمی دانم چرا برخی کاسه داغ تر از آش می شوند. واقعا ممنوع التصویری شخصیت بزرگی مثل خاتمی چه مفهوم و معنایی دارد. این اقدامات تاثیر معکوس دارد. قطعا وقتی در آینده اوراق تاریخ را بخوانند و ببینند در چنین مقطعی پخش تصویر کسی ممنوع بوده، از ما تعجب خواهند کرد. ما پیرو دینی هستیم که دعوت به مباحثه می کند. ما انقلاب و نظام را در شرایطی پیش بردیم که در اوج فعالیتهای ضد انقلاب، شهید بهشتی با کیانوری و فرخ نگهدار مناظره سیاسی، اعتقادی و کلامی می کرد. اینها صفحات زرین انقلاب است که باید هر روز تکرار شوند. حتی چه ایرادی دارد صدا و سیما یک کانالش را به موضوع مناظره آزاد اختصاص دهد.[۱]

*آقای انصاری و لیدر اصلاح‌طلبان که مورد اشاره انصاری قرار گرفته، هر دو از کسانی هستند که بصورت علی‌الرأس در اغتشاشات خیابانی فتنه سال ۸۸ شرکت یافته‌اند و اکنون نیز شامل رأفت نظام اسلامی هستند...

معنایی هم که آقای انصاری متوجه آن نمی‌شود این است که انزوای لیدر اصلاح‌طلبان به معنای قهر نظام اسلامی با فردیست که حاضر به عذرخواهی رسمی از بابت فتنه سال ۸۸ و مخدوش کردن امنیت مردم و دستاوردهای نظام اسلامی نیست.

در واقع، آقای انصاری درست می‌گوید که در عصر رسانه ممنوع‌التصویر و یا فیلتر کردن امکان حذف را فراهم نمی‌آورد اما ایشان باید بیشتر در این امر مداقّه کند تا بداند که فیلتر کردن به معنای غیر قانونی بودن و ممنوع‌التصویری نیز به معنای عدم تأیید از سوی یک نظام سیاسی است.

***

حق‌شناس: روحانی با نامزدی جهانگیری مخالف بود

محمدجواد حق‌شناس از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه آرمان امروز با بیان اینکه ایده کاندیدای پوششی توسط او مطرح شده، گفته است:

«بدون شک اگر آقای روحانی به حضور آقای جهانگیری در انتخابات رضایت نمی‌دادند این اتفاق هیچگاه رخ نمی‌داد. البته آقای روحانی تا روز آخر ثبت نام‌ها نیز به حضور آقای جهانگیری رضایت نداده بودند. با این وجود به دلیل اتفاقاتی که در زمان ثبت نام‌ها رخ داد و برخی افراد به صورت غیرقابل پیش‌بینی در انتخابات ثبت نام کردند، آقای روحانی در روز آخر رضایت دادند که آقای جهانگیری نیز در انتخابات ثبت نام کنند.»

او همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود تصریح می‌کند: صبح روز شنبه یعنی آخرین روز ثبت نام نیز بخشی از هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات با آقای روحانی دیدار داشتند و برای حضور آقای جهانگیری در انتخابات با ایشان گفت‌وگو و مذاکره کرده‌اند. براساس شنیده‌ها گویا آقای روحانی در ابتدا با حضور آقای جهانگیری در انتخابات موافق نبودند اما پس از مشاهده شرایط انتخابات و گوش‌دادن به استدلال اصلاح‌طلبان در نهایت به این کار رضایت می‌دهند.[۲]

*حق‌شناس همان کسی است که در نوروز امسال و طی اظهاراتی در یک ویژه‌نامه نوروزی از این گفته بود که اگر رئیس‌جمهور روحانی پیروز انتخابات ۹۲ نمی‌شد، نظام سقوط می‌کرد.[۳]

صحبت‌های او درباره مخالفت روحانی با نامزدی جهانگیری در حالی است که پیش از این الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای مؤکداً از این گفته بود که اتفاقا جهانگیری با «درخواست روحانی» کاندیدا شده است.

یک خبرگزاری اصلاح‌طلب هم به تازگی عنوان کرده است که انتخاب جهانگیری پیشنهاد لیدر اصلاح‌طلبان بود![۴]

در همین حال، محمد هاشمی، اخوی مرحوم هاشمی و از کارگزارانی‌های سابق نیز به تازگی به خبرآنلاین گفته است: اینکه حضور او برنامه‌ریزی شده بوده یا به توصیه کسی دیگر بوده است اطلاعی ندارم.[۵]

این اظهارات متناقض در حالی است که شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز تاکنون هیچ بیانیه رسمی مبنی بر اینکه اسحاق جهانگیری کاندیدای اصلاح‌طلبان باشد را منتشر نکرده است.

عقبه سیاسی جهانگیری در کاندیداتوری برای ریاست جمهوری در هاله‌ای از ابهام است و تحلیلگران معتقدند این ابهام نیز استراتژی ستاد اصلاحات است چون آنها قصدی برای حضور رسمی در انتخابات اردیبهشت ۹۶ ندارند و برای همین نه از جهانگیری و نه حتی از آقای روحانی حمایت رسمی نخواهند داشت.

***

۵ میلیون رأی بیشتر! زیرلفظی جدید اصلاح‌طلبان برای روحانی...

سیدمحمود میرلوحی، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورایعالی اصلاح‌طلبان در بخشی از گفت‌وگوی خود با سایت جماران اظهار کرده است: باید برای ۵ میلیون رأی بیشتر(برای روحانی) برنامه ریزی کنیم تا بحث هایی که دلواپسان مطرح می کنند و موانعی که در سرمایه گذاری ایجاد می کنند پاسخ داده شود.

او تصریح می‌کند: فردا که رقبای اصلی تعیین شوند و وقتی جامعه مقایسه کند و ببیند عبور از آقای روحانی و برگشتن به دوره قبل چه هزینه هایی دارد، جامعه متقاعد می شود که این ۵ میلیون رأی به آقای روحانی اضافه شود.

*درباره دنیای شیرین آقای میرلوحی، قضاوت را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

چه اینکه اگر نظریه‌پردازانی مثل ایشان در ادوار گذشته در ستاد اصلاحات مورد التفات قرار گرفته بودند حکما ممکن بود که در هر انتخابات ۵، ۱۰ و یا حتی ۲۰ میلیون رأی در طرفة‌العینی در اختیار کاندیدای اصلاح‌طلبان قرار گیرد. اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و اصلاح‌طلبان اقلاً طی ۱۵ سال گذشته در هیچ انتخاباتی نتوانسته‌اند رأی اکثریت مردم ایران را از آن خود کنند.

***

۱_ http://www.isna.ir/news/۹۶۰۱۳۰۱۴۲۰۶

۲_ http://armandaily.ir/fa/Main/Detail/۱۸۳۰۶۵

۳_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۰۴۷۹۴

۴_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۲۵۶۹

۵_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۲۵۶۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • مخلصی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    27 3
    اقایکی به من بگه که این مجیدانصاری چه ویژگی دارد? سوادحوزوی ؟سیاسی و۰۰۰ واقعااگراین وداداشش دردفترامام نبودندچه کسی اینها را تحویل میگرفت ؟تازه میشدندمثل بقیه ، تازه این ادم مگرچقدرسن داردو.... خلاصه اینکه ترا بخدا به اندازه ظرفیت وعلم ادمها به انها بها بدهیدواگرقیافه اخمو ملاک است پس شوهرعمه من بایدروزیر بشه
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      8 1
      آقای انصاری و دوستان و ذخایر انقلاب !!! بهتر بود از بیکاری بیش از 12 میلیون نفر از رأی دهندگانی که نردبان اینها شده اند صحبت میکرد ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- البته اگر اطلاعات کافی و اهلیت و قابلیت داشتند ____________________________________________________________________ این حرفها بیشتر شبیه عارق های بعد از پرخوری است !!!!!!!!!!!!!!
  • فریبرز ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    15 2
    یکی این اصلاح طلبان از برق بکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس