کد خبر 712659
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا فرمانی را برای بازنگری در یک برنامه ویزای موقتی که از آن برای آوردن نیروی کار ماهر استفاده می‌شد، امضا کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از «رویترز»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه یک فرمان اجرایی امضا کرد که به موجب آن برنامه صدور ویزا برای آوردن نیروی کار ماهر به ایالات متحده مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

ترامپ این فرمان را در جریان بازدید از یک کارخانه تولید ابزار و تجهیزات در شهر «کنوشا» در ایالت ویسکانسن امضا کرده است.

طبق این گزارش، این فرمان در راستای تحقق وعده «آمریکا اول» دونالد ترامپ امضا شده و برنامه صدور ویزای «اچ-۱بی» آمریکا مورد بازنگری قرار خواهد داد. یکی از شعارهای محوری دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری شعار «آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن» بود.

مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا گفته‌اند، هدف فرمان اجرایی تازه این است که یک سیستم مبتنی بر شایستگی برای جذب کارگران متخصص خارجی تهیه شود.

دونالد ترامپ در این زمینه گفت: «با اقدام امروز، ما در یک پیام جدی به جهانیان می‌گوییم: ما از کارگران خود دفاع خواهیم کرد، از اشتغال محافظت می‌کنیم و در نهایت آمریکا را اول قرار می‌دهیم. »

منتقدان برنامه ویزای « اچ-۱بی» می گویند، برخی از شرکت‌‌ها با سوءاستفاده از این برنامه صدور ویزا، کارگران ارزان قیمیت به آمریکا می‌آورند و عملا باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای آمریکایی‌ها می‌شوند.

شهروندان هندی بزرگترین گروه دریافت کننده ویزای «اچ-۱بی»‌ در آمریکا هستند و در همین زمینه شرکت «اینفوسیس» دومین شرکت مهم خدمات و فناوری هند، هفته گذشته اعلام کرده بود که اصلاح برنامه صدور ویزای کار آمریکا می‌تواند بر درامد این شرکت تاثیر بگذارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس