حرم مطهر حضرت علی(ع)

علی(ع) دستش را بر سینه رسول خدا(ص) گذاشت و فرمود: ای اُمِّ مِلْدَم! خارج شو؛ چون او بنده خدا و پیامبر خداست.

به گزارش مشرق، رسول خدا(ص) نشست و آزار از دوشش افتاد و فرمود: ای علی! خدا تو را به چند خصلت فضیلت داده و از فضیلت‌های تو این است که دردها را مطیع تو کرده است و از هر چیزی باز داری و نهی کنی، به إذن خدا نهی می‌شود.

ائمه اطهار(ع) و بسیاری از انبیا و رسولان برای اثبات حقانیت خویش، دستگیری از نیازمندان و یا قدرت‌نمایی در برابر دشمنان از مقوله‌ای به نام معجزه استفاده می‌کردند که برخی از این معجزات با تلاش مورخان و محدثان در طول تاریخ ثبت شده و به دست ما رسیده است.

در همین راستا به معجزه‌ای از امیرالمؤمنین(ع) اشاره می‌کنیم:

سعد باهلی می‌گوید: رسول خدا(ص) تب کرده بود، من و علی(ع) به ملاقات پیامبر رفتیم، رسول خدا(ص) فرمود: تب آزارم می‌دهد. آنگاه علی(ع) دست راستش را بیرون آورد و پیامبر اکرم(ص) نیز دست راستش را بیرون آورد؛ علی(ع) دستش را بر سینه رسول خدا(ص) گذاشت و فرمود: ای اُمِّ مِلْدَم! خارج شو؛ چون او بنده خدا و پیامبر خداست.

سعد می‌گوید: رسول خدا(ص) نشست و آزار از دوشش افتاد و فرمود: ای علی! خدا تو را به چند خصلت فضیلت داده و از فضیلت‌های تو این است که دردها را مطیع تو کرده است و از هر چیزی باز داری و نهی کنی، به إذن خدا نهی می‌شود.

متن حدیث:

رُوِیَ عَنْ سَعْدِ بْنِ  الْبَاهِلِیِ: «أَنَّ رسول الله ص اشْتَکَی وَ کَانَ مَحْمُوماً فَدَخَلْنَا مَعَ عَلِیٍّ عَلَیْهِ فَقَالَ رسول الله ص أَلِمَتْ بِی أُمُّ مِلْدَمٍ  فَحَسَرَ عَلِیٌّ یَدَهُ الْیُمْنَی وَ حَسَرَ رسول الله ص یَدَهُ الْیُمْنَی فَوَضَعَهَا عَلِیٌّ عَلَی صَدْرِ رسول الله ص وَ قَالَ یَا أُمَّ مِلْدَمٍ اخْرُجِی فَإِنَّهُ عَبْدُ اللَّهِ وَ رَسُولُهُ قَالَ فَرَأَیْتُ رسول الله اسْتَوَی جَالِساً ثُمَّ طَرَحَ عَنْهُ الْإِزَارَ وَ قَالَ یَا عَلِیُّ إِنَّ اللَّهَ فَضَّلَکَ بِخِصَالٍ وَ مِمَّا فَضَّلَکَ بِهِ أَنْ جَعَلَ الْأَوْجَاعَ مُطِیعَةً لَکَ فَلَیْسَ مِنْ شَیْ ءٍ تَزْجُرُهُ إِلَّا انْزَجَرَ بِإِذْنِ اللَّهِ».

(الخرائج و الجرائح: ج2، ص568، ح23)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اميد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    10 0
    روحي فداك يا اميرالمومنين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس