اردوغان

اردوغان در این برنامه تلویزیونی نه‌تنها از تغییرات 18 گانه در قانون اساسی دفاع نمود بلکه با رد ادعای مخالفان، آنان را نیروهایی غیر مطلع (یاوه سرایانی) نامید که بدون آشنایی با این اصول به اظهارنظر می‌پردازند.

سرویس جهان مشرق - از سال‌ها پیش رهبران حزب عدالت و توسعه به دنبال تغییر در قانون اساسی و افزایش اختیارات ریاست جمهوری هستند و تلاش می‌نمایند تا از این طریق، تغییراتی در سیاست ترکیه ایجاد نمایند. در همین راستا اردوغان در برنامه تلویزیونی خود که در 8 مارس (18 بهمن) بر روی وب‌سایت شبکه TRT خبر ترکی قرار گرفت، از همه مردم ترکیه درخواست کرد تا در رفراندوم 16 نیسان (اواخر فروردین) شرکت نمایند و اراده خود را به شرق و غرب عالم نشان دهند.

اردوغان در این برنامه تلویزیونی نه‌تنها از تغییرات 18 گانه در قانون اساسی دفاع نمود بلکه با رد ادعای مخالفان، آنان را نیروهایی غیر مطلع (یاوه سرایانی) نامید که بدون آشنایی با این اصول به اظهارنظر می‌پردازند. او در پاسخ به استدلال مخالفان که ادعا می‌کنند افزایش اختیارات ریاست جمهوری منجر به استبداد می‌شود؛ از این طرح به‌عنوان یکی از عوامل انسجام زا در عرصه اجرایی ترکیه نام برد و در ادامه افزود: «وجود یک رئیس‌جمهور و کابینه آن، انسجام را در کشور افزایش می‌دهد. شما حالتی را تصور کنید که نخست‌وزیر از یک حزب و رئیس‌جمهور از یک حزب دیگر باشد. قطعاً این عامل باعث شکل‌گیری چالش می‌شود. پس بهتر است، رئیس‌جمهوری واحد به‌جای نخست‌وزیر رهبری کابینه را در اختیار بگیرد.»

او هم‌چنین با اشاره به ارتباط عمیق میان خود و مردم از همه آن‌ها خواست که پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و با دادن رأی به این اصلاحات، اراده خود را در برابر تمام دشمنان به نمایش بگذارند. او به مردم گفت: «آراء شما بهترین پاسخ به تمام کشورهای غربی و همه کشورهای جهان است؛ و هیچ‌کسی نمی‌تواند در مقابل اراده شما بایستد».

در واقع اردوغان در این برنامه از همه توانایی‌های خود برای جلب نظر مردم و حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رأی استفاده کرد، چراکه او بهتر از هر فرد دیگری می‌داند درصورتی‌که اصلاحات 18 گانه رأی نیاورد بیش از همه حزب عدالت و توسعه با مشکل روبرو خواهد شد و ممکن است اوضاع سیاسی در پی عدم تأیید این 18 اصل، کلاً بر ضد حزب عدالت و توسعه تغییر نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • باران IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    5 2
    اردوغان مستبد
  • اردوغان IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    4 2
    به دنبال امپراطوریه این یارو
  • لام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    2 2
    اردوغان مستکبر
  • ع IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    1 3
    اردوغان زرنگ
  • ت IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    2 1
    فرار رو به جلو
  • محمد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    7 1
    مرگ بر خردوغان یزید کافر
  • روح الله IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    9 1
    ارررررردوغان به لبه ای پرتگاه رسیده و این دست و پا زدنا فقط سقوطش را نزدیک میکند// مرگ بر دیکتاتور ارردوغان
  • ناشناس IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    1 0
    نژاد پرست متوهم عقده خودبرتربین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس