نیروهای الحشد الشعبی منتظر صدور دستور آغاز محاصره کامل شهر تلعفر هستند و نیروهای ارتش نیز در داخل شهر موصل جنگ خیابانی شدیدی را با تروریست‌ها داعش پیش می‌برند.

 به گزارش مشرق، نیروهای الحشد الشعبی چهارشنبه هفته گذشته توانستند فرودگاه «تلعفر» را آزاد کنند و در روز شنبه گذشته اعلام شد که یان فرودگاه به کلی از مین‌های کاشته شده پاکسازی شده است و نیروها منتظر فرمان آغاز حمله به شهر «تلعفر» هستند.

به نوشته روزنامه الاخبار، دولت بغداد صدور فرمان آغاز عملیات آزادسازی شهر «تلعفر» را به فرماندهی ارتش سپرده است و الحشد الشعبی تا ساعات آینده عملیاتی از بخش غربی شهر تلعفر تا مرز سوریه را با هدف جلوگیری از ورود کمک‌های نظامی به داعش و همچنین محاصره کامل تروریست‌ها در شهر آغاز خواهد کرد.

قطع راههای امدادی داعش در غرب تلعفر تروریست‌های داعش در غرب موصل را نیز در مضیقه شدیدی قرار خواهد داد.

منابع مطلع به این روزنامه لبنانی گفته‌اند که آغاز عملیات ورود به شهر تلعفر به پاکسازی کامل بخش شرقی موصل بستگی دارد تا بخشی از نیروهای عراقی مستقیما در آزادسازی تلعفر حضور داشته باشند.

فرماندهان الحشد الشعبی اعلام کرده‌اند که عملیات پیش رو با هدف جداسازی نهایی تلعفر از سوریه است، اتفاقی که باعث عصبی و وحشی‌تر شدن تروریست‌ها داعش می‌شود.

به گفته منابع میدانی عملیات فرودگاه تلعفر در جنوب تا شمال تلعفر و جاده بین‌المللی سنجار را در بر می‌گیرد و با نیروهای کرد نیز در این مورد هماهنگی شده است و آن‌ها آمادگی خود برای همکاری با الحشد الشعبی را اعلام کرده‌اند.

در شهر موصل اما نیروهای مبارزه با تروریسم روز گذشته توانستند 3 منطقه را آزاد کنند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در این باره گزارش داده است که نیروهای رعاقی به مناطق «عدن»، «الاخاء» و «آب‌رسانی» مسلط شده‌اند؛ هر چند نیروهای داعش مقاومت سختی از خود نشان می‌دهند و تمام نیروی خود را برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی به کار می‌گیرند.

از روز گذشته درگیری‌ها در مناطق «العلماء» و «المعلمین» جریان دارد و عراقی‌ها توانستند صبح امروز منطقه العلماء را آزاد کنند، اما هنوز درگیری‌ها در المعلمین ادامه دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس