کد خبر 656767
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

نیروهای داوطلب مردمی عراق توانستند در طول ۵ روز از مرحله سوم عملیات خود در محور غربی موصل، ۱۶ روستا را از لوث گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از رسانه‌های عراقی، احمد الاسدی سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق گفت که در طول 5 روز از آغاز مرحله سوم عملیات آزادسازی محور غربی موصل، 16 روستا از چنگ تروریستهای داعشی آزاد شد.

وی افزود: مهمترین هدف استراتژیکی که طی این عملیات محقق شد، آزادسازی فرودگاه تلعفر است.

اسدی در ادامه گفت که نیروهای داوطلب مردمی پاکسازی فرودگاه استراتژیک تلعفر را از لوث داعشی‌ها و خنثی کردن بمب‌هایی که آنها در همه جای فرودگاه کارگذاشته‌ بودند، کامل کردند.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق اظهار داشت که طی 5 روز گذشته از عملیات آزادسازی محور غربی موصل، دهها تروریست داعشی کشته و حدود 15 خودروی بمب‌گذاری شده آنها منفجر شد. همچنین سه پهپاد داعش بر فراز فرودگاه تلعفر سرنگون شد.

وی خاطرنشان کرد که طی این عملیات هزاران نفر از خانواده‌ها که تحت سیطره گروه تروریستی داعش بودند آزاد شدند و همه کمکهای لازم تقدیم آنها شد.

اسدی تاکید کرد که نیروهای داوطلب مردمی عراق به عملیات خود در محور غربی موصل با هدف آزادسازی کامل آن از لوث داعش ادامه می‌دهند و تا آزادسازی کامل عراق از لوث داعش آرام و قرار نخواهند گرفت.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق صبح دوشنبه هفته گذشته از آغاز مرحله سوم عملیات حشدالشعبی در غرب موصل خبر داد.

نیروهای داوطلب مردمی عراق چهارشنبه موفق شدند فرودگاه نظامی تلعفر را که 9 کیلومتر با مرکز شهر تلعفر فاصله دارد، آزاد کنند.

مأموریت آزادسازی تلعفر در غرب موصل به نیروهای داوطلب مردمی عراق واگذار شده است.

شهر تلعفر که در سال 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد.

این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس