فرماندهان بسیج مردمی عراق از فعالیت‌های جاسوسی ترکیه در داخل خاک عراق پرده برداشتند که با هدف خروج امن سرکرده‌های داعش از عراق به سوریه و ترکیه صورت می‌گیرد.

 به گزارش مشرق، «جعفر الحسینی»، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق اظهار داشت: طی روزهای گذشته معلوم شده که برخی سرکرده‌های داعش تابعیت ترکیه دارند و بنا به اطلاعات بسیج مردمی و گروه‌های مقاومت، همه آنهایی که نبردهای موصل را فرماندهی می‌کنند از اتباع ترکیه هستند.

الحسینی گفت: بسیج مردمی علاوه بر حضور در عملیات آزادسازی نینوا ماموریت مقابله با عقب نشینی تروریست‌های تبعه ترکیه به سمت پادگان بعشیقه یا مناطق تحت سیطره نیروهای پیشمرگه را دارد.

سخنگوی حزب الله عراق نظامیان ترکیه را نیروهای اشغالگر توصیف کرد و گفت: اگر سر و کار ما با این نیروها بیفتد با آنها طبق اصل مقاومت برابر اشغالگری رفتار می‌کنیم و بدون نیاز به تصمیم دولت یا فتوای مرجعیت این اشغالگران را از خاک کشورمان بیرون می‌کنیم چون این حق هر شهروندی است که به مبارزه با اشغالگران سرزمینش برود.

از سوی دیگر «حسن عبدالهادی»، مشاور سیاسی گردان‌های سید الشهداء بسیج مردمی عراق نیز از فعالیت‌های جاسوسی ترکیه در شهرهای استان نینوا و بخصوص تلعفر خبر داد و گفت: مهم‌ترین هدف عناصر جاسوسی ترکیه فراری دادن سرکرده‌های داعش به سوی خاک سوریه یا ترکیه است.

وی افزود: عناصر اطلاعاتی ترکیه در پوشش غیرنظامیان وارد تلعفر شدند تا ضمن ارائه کمک‌های لجستیک به آنها مشاوره نظامی بدهند و سپس کار فراری دادن تروریست‌های داعش به سمت سوریه تحت حفاظت ترکیه و ائتلاف بین المللی انجام می‌شود چون این گروهک تکفیری در اصل از سوی ترکیه و آمریکا حمایت می‌شود.

این مقام بسیج مردمی عراق حمایت‌های پنهانی آنکارا و واشنگتن از داعش را موجب طولانی شدن عملیات موصل خواند و افزود: محور غربی عملیات موصل که به بسیج مردمی واگذار شده بسیار مهم و راهبردی است و هم اکنون نگاه دنیا، ائتلاف بین المللی، ترکیه و نیروهای پیشمرگه به همین خطوط حضور نیروهای بسیج مردمی است چون در دیگر محورها نیروهای پیشمرگه، ارتش عراق، یگان طلایی، پلیس فدرال و نیروهای مبارزه با تروریسم هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    باید حشد الشعبی با 150 هزار نیرو و توجه خاص امام زمان بدون توجه به تهدیدات ترکیه و آمریکا داعشی ها را نابود و به سوی موصل حرکت کند
  • ناشناس ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    ترک های باعرضه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس