جنگنده‌های ائتلاف آمریکا شب گذشته به روستای «الهیشه» واقع در ریف شمالی رقه حمله کردند که در جریان آن تا کنون 16 غیر نظامی از جمله 6 زن جان خود را از دست داده‌اند و احتمال دارد بر شمار افراد کشته شده افزوده شود.

 به گزارش مشرق، جنگنده های وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا شب گذشته مناطقی را در استان رقه هدف حملات خود قرار دادند.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» که نزدیک به معارضان است اعلام کرد که تا این لحظه در جریان این حملات دستکم 16 غیر نظامی سوری جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش این گروه، در میان این 16 نفر 6 زن از جمله یک کودک وجود دارد که در جریان حملات جنگنده‌های آمریکایی به روستای «الهیشه» واقع در ریف شمالی رقه (40 کیلومتری این شهر) کشته شده اند.

بنا بر این گزارش، وضعیت شمار دیگری از افراد غیر نظامی زخمی سوری نیز وخیم است و احتمال دارد بر تعداد کشته شده‌ها افزوده شود.

در همین راستا، نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند در ریف شمالی و شرقی رقه با داعش درگیر هستند.

به گزارش دیده بان، نیروهای کُرد قصد دارند شهر رقه را از ریف شمالی و شرقی خود جدا و بدین تتیب مقدمات به دست‌گیری کنترل آن را فراهم کنند.

نبرد موسوم به آزادسازی رقه که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه پیش برده می‌شود از 4 روز پیش آغاز شده است. البته در این نبرد ارتش سوریه حضور ندارد و بدون هماهنگی با آن انجام می‌شود؛ مسئله ای که به گفته مسئولان کُرد سوریه، توطئه آمریکاست و به ضرر کردهای سوریه به پایان خواهد رسید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس