چه کسی مانع پخش «شب‌نامه» در ۲ دانشگاه تهران شد؟، دومین تذکر سازمان سینمایی به پخش تبلیغات غیرقانونی از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه هشتم آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

کارگردان مستند «شب‌نامه» علت لغو این مستند، در دانشگاه‌های تهران و شریف را فاش کرد.
 

رئیس‌جمهور توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را پایه‌ای محکم و الگویی مناسب برای گسترش همکاری‌های طرفین و حل مشکلات بین‌المللی دانست و با تأکید بر اجرای کامل تعهدات متقابل گفت: پایبندی کامل به تعهدات و پایداری برجام از سوی طرف مقابل سبب جلب اعتماد عمومی خواهد شد. 
 

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نظر فراکسیون امید بیشتر روی محمدعلی نجفی بود.
 

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است، گفت: رسیدگی به این پرونده در دیوان عالی کشور هنوز تمام نشده و ادامه دارد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

سازمان سینمایی به سینماگران درباره پخش تبلیغات غیرقانونی از شبکه‌های معاند برای دومین بار تذکر داد.
 

پرویز پرستویی در اینستاگرامش از چرایی سقوط ملت‌ها نوشت. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

بهروز افخمی گفت: هیچ علاقه‌ای به سیاست ندارم. البته من همیشه و حتی پیش از سریال «کوچک جنگلی» هم آدم سیاسی بودم، اما این‌که بروم نماینده مجلس بشوم، کار اشتباهی بود.
 

فيلم سينمايي محمد رسول‌الله، آخرين ساخته مجيد مجيدي، از روز گذشته در 380 سالن در كشور تركيه اكران خود را آغاز كرد. اين فيلم به زبان تركي دوبله شده است و پيش‌بيني مي‌شود با استقبال مخاطبان در اين كشور مواجه شود. 
 
 
اقتصاد
 

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری امتیاز ساخت قطعات هواپیما به ایران از سوی بویینگ و ایرباس خبرداد و گفت: در متن پیش‌نویس قرارداد به این موارد اشاره شده است.
 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه برنامه ششم توسعه فاقد «پیوست مهارت‌آموزی» است، گفت: سهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از بودجه امسال، فقط ۱.۲ درصد است. 
 

درحالی هنوز تعدادی از بانکداران توزیع کارت‌های اعتباری را آغاز نکرده اند که چند بانک خصوصی و نیمه دولتی از اتمام زمان توزیع این کارت‌ها به مردم خبر میدهند. 
 

وام ازدواج از مهمترین تسهیلاتی است که دولت برای ازدواج جوانان در نظر گرفته و افزایش 7 میلیون تومانی آن خبری خوشی برای جوانان در شرف ازدواج است. 
 
جهان 


منابع سیاسی بلندپایه در بغداد اعلام کرده‌اند که آمریکا به منظور تحت فشار گذاشتن بغداد جهت مشارکت ترکیه در نبرد آزادسازی موصل، طی چند روز گذشته پشتیبانی خود از این عملیات را متوقف کرده است.
 

اگرچه گروه تروریستی داعش در یک سال اخیر متحمل شکست های سنگین و متعددی در عراق و سوریه شده است اما با این وجود این گروه همواره کوشیده تا این شکست ها را نادیده گرفته یا آنها را کم اهمیت جلوه دهد. 
 

نماینده روسیه در سازمان ملل بر این باور است که هیچ مانعی برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد. 
 

یک منبع میدانی در جبهه حلب از تاکتیک‌های جدیدی خبر داد که ارتش سوریه برای مقابله با تروریست‌های موسوم به انغماسی از آن استفاده می‌کند و توانست شدیدترین حمله آنها به غرب حلب را دفع کند. 
 
ورزش
 

علی اصغر آسیا‌بری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان با شکست نماینده هلند به مدال برنز دست یافت.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس با حضور در بیمارستان ایرانمهر از منصور پورحیدری عیادت کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 

مهدی طارمی که آقای گل پرسپولیس است تقریبا هرچندماه یک بار با یک حاشیه دست و پنجه نرم می کند و تمرکز ندارد. این همان انتقادی است که برانکو از این بازیکن دارد. 
 

سرمربی سابق استقلال با رد ادعاهای علیرضا بیرانوند گفت که این تیم اگر موفق نمی‌شد مهدی رحمتی را جذب کند، یکی از گزینه‌هایش دروازه‌بان فعلی پرسپولیس بود. 
 
 
جامعه
 


شهردار تهران گفت: وظیفه ما آبادانی، خدمت به مردم، رونق اشتغال و معیشت مردم است. اگر در این راه موفق شدیم، می توانیم افتخار کرده و احساس موفقیت و کامیابی کنیم. نه اینکه در رقابت های کاذب سیاست زدگی و در آبروی ریزی، دروغ گفتن و تهمت زدن؛ این کارها را انجام دهیم و فکر کنیم با حرف ها می توانیم کسی را از میدان خارج کنیم و جلوی کار کسی را بگیریم. اینها پسندیده نیست.
 

مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح «سواد سلامت» گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و توانایی عمل کردن به آن اطلاعات بهداشتی به معنای سواد سلامت است، البته دانستن یک مسئله است و رفتار مبتنی بر آن دانسته، یک مسئله دیگر است. 
 

اگر از خدمات شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت راضی نیستید و یا شک و شبهه‌ای در میزان حجم مصرفی خود دارید، می‌توانید از طریق نرم‌افزار محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL)، به مصرف اینترنت خود نظارت داشته باشید و در صورت لزوم شکایت کنید. 
 

با اضافه شدن یک پروژه پس از ابلاغ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی توسط معاون اول، 7 پروژه در حوزه فضایی، شبکه ملی اطلاعات، دولت التکرونیک، کریدور ICT، تولید محتوای داخلی و ساماندهی منابع ارزشمند به وزارت ارتباطات تکلیف شده است. 
 
 
دفاع و امنیت
 

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) گفت: تداوم اثرگذاری و نقش فعال دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیازمند توانمندی های دفاعی است.
 

ناوگروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش صبح امروز در بندر دارالسلام کشور تانزانیا پهلو گرفت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    اصلا کارتی در کار نبود. همش بازی رسانه ای بود و بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس