شبکه سازمان یافته فساد مالی در گمرک متلاشی شد، فرانسه و برزیل چگونه پشت سر شاگردان کی‌روش قرار گرفتند، سفیر دولت ترامپ در سازمان ملل کیست؟ و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری‌ چهارشنبه سوم آذر ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

 روایت رئیسی از روزی که آیت‌الله موسوی اردبیلی به آن دنیا رفت و برگشت

"یک باره گفتم در اعتقاد به خداوند و اهل بیت تردیدی ندارم و این را عرضه کنم، در همین حالت دیدم که فشار سنگینی که روی سینه‌ام بود، برداشته شد و به هوش آمدم."
 

شبکه سازمان یافته اختلاس، ارتشاء و تبانی در معاملات دولتی در گمرک، توسط سربازان گمنام مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و همکاری دادستانی مرکز استان متلاشی شد. 
 

نمایندگان مجلس با 150 رأی مثبت با تقاضای تحقیق و تفحص از «بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف» موافقت کردند. 
 

جنجال‌آفرینی دولت و رسانه‌های اصلاح‌طلب در موضوع لغو سخنرانی علی مطهری و تبدیل کردن آن به مسئله اصلی این روزهای کشور در حالی است که روز قبل از اربعین ( 29 آبان) نیز دانشگاه دولتی علوم پزشکی کرمان با سخنرانی وی در این دانشگاه مخالفت کرده بود. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
فرهنگ و هنر
 
 
غفوری با اشاره به نوروز 96 به عنوان زمان پخش سریال تلویزیونی علی البدل از شبکه یک به عنوان شبکه میزبان این سریال سخن گفت.
 

محمدرضا شریفی‌نیا گفت: ما حتی فرزندان خودمان را تشویق نکردیم سریال «معمای شاه» را ببینند. اگر یک جوانی این سریال را مشاهده کند در واقع هزار جلد کتاب مطالعه کرده است. 
 

آثار معرفی شده در حال انتخاب است و به زودی آثار بخش مسابقه نخستین جشنواره بازی عمار که در تاریخ ۱۶ آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود، اعلام خواهد شد. 
 

محمود رضوی گفت: هم از این طرفی‌ها فحش می‌خورم و هم آن طرفی‌ها و چون از اصولم خارج نمی‌شوم فکر می‌کنند دارای رابطه با برخی نهادها هستم کسی از من توقع ساخت فیلم روحوضی ندارد. 
 
 
 
اقتصاد
 

هفت روز از آخرین واریزی دولت برای مشمولان دریافت یارانه نقدی می‌گذرد، گفته می شود طیف جدیدی به حذف‌شدگان از دریافت آن اضافه شده‌، اما گویا فهرست دریافت‌کنندگان، هر روز طویل‌تر می‌شود.
 

این احتمال وجود دارد که طرح "سهمیه بندی آب بر اساس کد ملی" در مرحله مطالعات، منتفی شده و هیچگاه اجرایی نشود و این امکان نیز وجود دارد که تکمیل مطالعات آن و آغاز اجرای این طرح به دولت دوازدهم برسد. 
 

در حالی معاون اول رئیس جمهور از تلاش وزارت نفت برای واگذاری توسعه فاز 11 پارس جنوبی به شرکت توتال حمایت کرده است که این شرکت فرانسوی شریک بلندمدت قطر به عنوان رقیب ایران در برداشت از این میدان مشترک گازی است. 
 

برای اجاره یک واحد 60 تا 80 متری بررسی بازار نشان از آن دارد که همچنان دریافت ودیعه برای صاحبان خانه جذاب است و اجاره ماهیانه باید مبلغی بین 150 هزار تا 1 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
جهان
 

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا فرماندار کارولینای جنوبی را به عنوان سفیر این کشور در سازمان ملل انتخاب کرده است. 
 

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده و پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات، سیاستمداران در کشورهای مختلف جهان را به این فکر فروبرده است که نتیجه این انتخابات چه تاثیری بر مسائل سیاست داخلی در کشورهای دیگر خواهد داشت.
 

تصویربرداری از داخل شهر چندان راحت نیست چون هم مراکز نظامی زیادی وجود دارد که عکس گرفتن از آنها ممنوع است و هم نمی‌توان به راحتی از دست کودکان فرار کرد.
 

دو دختر عربستانی به دلیل فحاشی در واتس‌اپ، به تحمل 10 روز زندان و 20 ضربه شلاق محکوم شدند. 
 
 
ورزش
 

تمرین امروز تیم فوتبال استقلال در حالی برگزار شد که منصوریان پیش از برنامه‌های تاکتیکی برای شاگردانش جلسه آنالیز برگزار کرد.
 

سایت رسمی فدراسیون ژیمناستیک برای ساعاتی مورد حمله هکرها قرار گرفت و دوباره به حالت اول خود برگشت. 
 

ادامه فعالیت 5 بازنشسته از مجموع 42 بازنشسته فدراسیون فوتبال که مورد پرسش سازمان بازرسی کل کشور قرار داشته‌ بر ابهامات پیرامون چرایی اجرای دو پهلوی قانون در فدراسیون فوتبال افزوده است. 
 

بررسی عملکرد شش تیم موفق جهان در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که شاگردان کارلوس کی‌روش در قیاس با رقبای سرشناس خود چگونه بدون باخت در صدر جدول موفق ترین تیم های جهان قرار گرفته اند.
 
 
جامعه
 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به برخی نگرانی‌ها مبنی بر مشاهده مواردی از آنفلوآنزای مرغی در چند مرغداری در تهران و خطر انتقال آن به انسان تاکید کرد که تا کنون هیچ مورد انسانی از این بیماری مشاهده نشده است.
 

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: باند سارقان حرفه ای که تحت پوشش ماموران ناجا به 20 فقره سرقت از گردشگران خارجی در چندين استان مبادرت کرده بودند با تيزهوشی ماموران پليس آگاهی دستگير شدند.
 

با فرا رسیدن فصل سرما و افت ناگهانی دمای هوا در چند روز گذشته، گروهی از مراکز درمان اقامتی اعتیاد، «کمپین پذیرش در سرما» را به راه انداخته‌اند تا از معتادان کارتن‌خواب حمایت کنند. 
 

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: کف حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان و سقف آن 7 برابر این رقم یعنی حدود 6 میلیون و 300 هزار تومان است، البته برخی از افراد هم از این شمول مستثنی هستند که تعدادشان بسیار کم است. 
 
 
دفاع و امنیت
 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ساخت ناو هواپیمابر برای جوانان ما کار سختی نیست، گفت: اگر در استراتژی جمهوری اسلامی نیاز به ساخت چنین ناوی باشد قطعا متخصصان ما توانایی ساخت آن را دارند.
 

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون 3 هزار و 853 کشتی تا به امروز توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده است و 2 عملیات رعد یک و رعد 2 نیز انجام شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس