تعداد ثبت‌نامی‌های آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش، حمله هوایی به کاروان «البغدادی» در موصل و جزئیات برنامه جدید «علی‌ضیاء» در شبکه یک از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 26 مهرماه به شرح زیر است:
 
 سیاست
 
 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از نشست مشترک شورای مرکزی این حزب با جامعه مدرسین سخن به میان آورد و تصریح کرد: معتقد هستیم، اگر هر تشکل اصولگرا بخواهد حرف خودش را به کرسی بنشاند، قطعا شکست می‌خورند و باید با یک نامزد به میدان آییم و این نامزد با تصمیم جمعی انتخاب شود.

وی افزود: چنانچه جمع اصولگرایان در ائتلاف به نامزدی به غیر از نامزد ما برسند، ما از نامزد خودمان صرف نظر می‌کنیم و امیدواریم دیگران هم همین کار را انجام دهند.
 
 جلسه هماهنگی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان مرکزی برگزار شد. در این جلسه که روز دوشنبه با حضور وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت، کشور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون رییس جمهوری در امور اجرایی، رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری، رییس سازمان محیط زیست و استاندار استان مرکزی تشکیل شد، هر کدام از مسئولین گزارشی در حوزه مربوط به خود ارایه کردند و پس از تبادل نظر و بررسی های انجام شده، تصمیمات لازم برای رفع موانع و مشکلات و تسریع در توسعه هر بخش اتخاذ گردید.
 
 پایبندى به اسلام، عدم قدرت‌طلبی، ساده‌زیستی، پایبندى به عدالت، پایبندى به منافع ملى، مرزبندی با دشمن، و مردم‌محوری از جمله این معیارها هستند.
 
 معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه گفته می شود رشد اقتصادی ۵.۴ درصد با جیب مردم سازگار نیست، افزود: این را قبول دارم امروز رشد اقتصادی با جیب مردم سازگار نیست اما قبول کنید کاری با اقتصاد کشور کرده اند که به این آسانی ها قابل جبران نیست.
 
 در این جلسه مقرر شد اعضای شورای سیاست‌گذاری نظرات پیشنهادی خود را به کمیته تدوین آیین‌نامه ارسال کنند. این پیشنهادها در جلسه آتی شورا که دو هفته آینده برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
 فرهنگ و هنر
 
 نيكى كريمى به غير از تهيه كنندگى نقش اصلى فيلم را نيز بازى ميكند. او كه آموزش موتورسوارى ديده قرار است  در بندرتهران نقش پيك موتورى را بازى كند. نیکی کریمی در اولین تجربه تهیه‌کنندگی در فیلمی غیر از آثار خودش، «بندر تهران» را به کارگردانی محمد حمزه‌اى تهیه می‌کند.
 
 الهام چرخنده بازیگر سینمای ایران با فیلم مستند «ویگن کاراپتیان»، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.
 
 کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به طور مستقیم که نه اما پیشنهاد همکاری با شبکه "جم" به من هم شده است.

بازیگر سریال "زیر تیغ" ادامه داد: بازیگری برای من چه در تلویزیون و چه در سینما بسیار جدی است. من هم مشکلات بیکاری را بسیار کشیده ام و می دانم که این شرایط به چه صورت برای بازیگران اتفاق می افتد و بازیگر کم کار یا بیکار می شود.
 
 «علیرضا سبط احمدی» تهیه کننده سریال «همسایه‌ها» درباره جابه جایی کارگردان این سریال گفت: این سریال که روزهای ابتدایی مهرماه مقابل دوربین آرش معیریان رفته بود، به دلیل شکستگی پای این کارگردان به مهران غفوریان که پیش‌تر بازیگر این سریال بوده سپرده شد.
 
 در روزهای گذشته نامه ای منسوب به مدیر شبکه ماهواره ای جم منتشر شده بود که در آن از تعدیل و تغییر وضعیت نیروهای دفتر آنتالیای این شبکه به دلیل کیفیت پایین محصولات تولیدی سخن گفته شده بود.
 
حالا خبر رسیده که عطف به آن نامه با تعدادی از دست اندرکاران فیلمها و سریالهای جم تسویه حساب شده و به نوعی عدم نیاز آنها اعلام شده است. از جمله این دست اندرکاران سعید ابراهیمی فر و عباس مرادیان(کارگردان)، میثم لهاک و مهسا کرمی(بازیگران سریال "رولت”) و بهارک فرامرزی دستیار کارگردان هستند.
 
 تصویری از ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح ایرانی همراه با مدافعان حرم در حلب سوریه منتشر شده است:
 
 دست رد یک بازیگر دیگر به شبکه جم/ جزئیات برنامه جدید «علی‌ضیاء» در شبکه یک/ قیمت رنو کویید در ایران اعلام شد/ حمله هوایی به کاروان «البغدادی» در موصل/ ترامپ: در انتخابات تقلب خواهد شد/ روایت خاکسپاری یک رزمنده فاطمیون/ چند نفر در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ثبت‌نام کردند؟/ شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین
 
 
 «فضل‌اله شریعت پناه» درباره برنامه صبح‌گاهی «علی ضیاء» و جزئیات آن گفت: این برنامه قرار بود از ابتدای همین هفته روی آنتن برود که متاسفانه مشکلات مالی اجازه این کار را به ما نداد.

وی درباره ساعت پخش برنامه نیز توضیح داد: «فرمول یک» هر روز از ساعت ۶:۳۰ بامداد آغاز و تا ۸:۱۰ ادامه خواهد داشت. هر بخش هم به یکسری از مخاطبان اختصاص خواهد داشت. به عنوان مثال ساعت ۶ متعلق به آن دسته از مخاطبانی است که دانشجویان یا دانش‌آموزان هستند و یا ساعت هفت و یا هفت و نیم متعلق به مادران و یا بازنشسته‌هاست.
 
 
 تهیه کننده مجموعه عروسکی «شکرستان» گفت: ۲ عروسک جدید قرار است به این اثر اضافه شود و همچنین آیتم‌های جدیدی در کنار اینها خواهیم داشت.
 
 اقتصاد
 
 دست رد یک بازیگر دیگر به شبکه جم/ جزئیات برنامه جدید «علی‌ضیاء» در شبکه یک/ قیمت رنو کویید در ایران اعلام شد/ حمله هوایی به کاروان «البغدادی» در موصل/ ترامپ: در انتخابات تقلب خواهد شد/ روایت خاکسپاری یک رزمنده فاطمیون/ چند نفر در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ثبت‌نام کردند؟/ شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین
 
 پیمان کارگر مدیر منطقه خاورمیانه رنو در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از تولید خودروی کویید در ایران با قیمتی حدود ۳۱ میلیون تومان خبر داد و گفت: احتمالا این خودرو را با ایران خودرو تولید خواهیم کرد؛ البته هدف ما رقابت است و به این دلیل با سایپا در این زمینه کار نمی کنیم.
 
 در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد 946میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 381میلیارد تومان در 65هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت افزایش 138واحدی در ارتفاع 77 هزار و 707واحد قرار گرفت.
 
 پارسا در خصوص اعلام نرخ بیکاری گفت: اعلام آمار باید با شاخصهای بین المللی هماهنگ باشد و دستگاههای زیر مجموعه سازمان ملل نشانه فعال بودن یک  فرد شاغل را یک ساعت در هفته میداند به همین جهت معیار اعلام آمار مرکز نیز بر اساس دستور العملهای بین المللی است.
 
 بر اساس اعلام رسمی دولت، یارانه نقدی خانوارهای ایرانی امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، بر این اساس مجموع میزان دریافتی هر فرد تاکنون به سه میلیون و ۹۴ هزار تومان خواهد رسید.
 
 جهان
 
  سرلشگر «قاسم المالکی» فرمانده گردان نهم زرهی ارتش عراق اعلام کرد که این گردان به همراه نیروهای پیاده‌نظام، توانسته به 20 کیلومتری جنوب موصل برسد و عملیات نظامی ادامه دارد.
 
 هزاران تن از هواداران جنبش افراط‌گرا و مخالف مهاجرت در شهر درسدن واقع در شرق آلمان به مناسبت دومین سالگرد این جنبش به خیابان‌ها آمدند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد پرچم‌هایی را با خود حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «از پناهجویان استقبال نمی شود» و شعار می‌دادند: «مرکل باید برود» این افراد به حضور بیش از 900 هزار پناهجو در کشورشان اعتراض کردند.
 
 خبرگزاری روسی «ریانووستی» اعلام کرد آمریکا موافقت کرده تا امنیت خروج حدود 9000 تروریست از موصل را تامین کرده و آنها را برای تصرف مجدد شهرهای «تدمر» و «دیرالزور» به شرق سوریه هدایت کند.
 
 فرماندهان ارشد نظامی ترکیه هشدار دادند که پیش از بازگشت هواپیماهای صهیونیستی به پایگاه خود یک جنگ بزرگ در منطقه خاورمیانه آغاز می‌شد و طبق برآورد آنها نیروهای حزب الله در سوریه و لبنان توانایی شلیک 200 هزار موشک و راکت به سمت اسرائیل را داشتند.
 
 کاروان ابو بکر البغدادی سرکرده و گروهی از سرکردگان داعش در منطقه الغابات در موصل مورد حمله قرار گرفت.
 
 رسانه های بحرینی گزارش دادند که دادگاهی در این کشور حکم زندان برای شیخ علی سلمان را لغو کرده است.
 
 بر طبق سخنرانی های یاد شده هیلاری کلینتون از سیاست های مالی و اقتصادی وال استریت که عامل بحران اقتصادی سال 2008 آمریکا بود، دفاع می کند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان این سیاست ها را عامل رکود بی سابقه و از دست رفتن خانه های بسیاری از مردم می دانند.
 
 پلیس آمریکا اعلام کرد ستاد حزب جمهوریخواه این کشور در شهر «اورنج کانتی» واقع در ایالت کارولینای شمالی هدف یک بمب آتشزا قرار گرفت و برخی از افراد جمهوریخواه مجبور به ترک این شهر شدند.
 
 دست رد یک بازیگر دیگر به شبکه جم/ جزئیات برنامه جدید «علی‌ضیاء» در شبکه یک/ قیمت رنو کویید در ایران اعلام شد/ حمله هوایی به کاروان «البغدادی» در موصل/ ترامپ: در انتخابات تقلب خواهد شد/ روایت خاکسپاری یک رزمنده فاطمیون/ چند نفر در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ثبت‌نام کردند؟/ شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین
 
 دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواهان چند ساعت بعد از اینکه مایک پنس معاونش گفته بود که هر نتیجه‌ای در انتخابات رقم بخورد مورد پذیرش است گفت که در بسیاری از مراکز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری تقلب خواهد شد.
 
 ورزش
 
 نخستین داربی شهر مادرید در فصل جاری در ویسنته کالدرون برگزار می شود.

دو تیم اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در هفته دوازدهم لالیگا، شنبه 29 آبان ساعت 23:15 برابر هم قرار می گیرند.
 
 مهدی تاج با اشاره به برگزاری بازی ایران و کره جنوبی در شب عاشورای امام حسین (ع)، خاطرنشان کرد: الحمدالله هیچ بی‌حرمتی در طول این دیدار انجام نشد و مردم با لباس‌های مشکی عزای امام حسین (ع) در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه بازی برگشت ایران و ازبکستان هم مصادف با شب قدر است، گفت: از الان تلاش برای تغییر زمان برگزاری این بازی انجام شده است.
 
رئال مادرید با هدایت سرمربی فرانسوی‌اش در 6 ماه اخیر شکست نخورده اما او هنوز در این زمینه رکورددار نشده است.
 

شاگردان کی‌روش محبوب‌ترین شدند

 
 رقابت‌های هفته چهارم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه هفته گذشته پیگیری شد که طی یکی از این دیدارها تیم ملی ایران موفق شد در ورزشگاه آزادی مقابل کره‌جنوبی به برتری یک بر صفر برسد.

نکته قابل توجه اینکه این دیدار در حضور 75800 برگزار شد تا این دیدار به عنوان پرتماشاگرترین بازی هفته انتخاب و معرفی شود.
 
 آنتونی گولچ مدافع استرالیایی پرسپولیس که امسال به عنوان گرانترین بازیکن به جمع سرخپوشان اضافه شد، پس از ۷ هفته سکونشینی برای مرخصی سه روزه به کشورش رفت و دیگر به ایران باز نگشت.
 
 حسینیه

 محسن نظافتی با یادآوری این نکته که کلاهبرداری از ۸۰۰ زائر ایرانی در یک سال گذشته اتفاق افتاده و به دهه نخست محرم امسال محدود نمی‌شود گفت: عراق قوانین سختگیرانه‌ای در ارتباط با ویزای جعلی و ورود غیرمجاز به خاک کشورش دارد که از زمان گذشته باقی مانده و هنوز منعطف نشده است. افرادی که به این علت دستگیر می‌شوند، معمولا تا ۵ یا ۶ سال در حبس بمانند.
 

آخرین خبرها از ساخت پارکینگ مرز شلمچه

 
 مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان از آماده شدن پارکینگ مرزهای شلمچه و چذابه برای خدمت به زائران حسینی برای اربعین حسینی خبر داد.
 
 یک حکم کلی در خصوص پوشیدن لباس تیره مشکی داریم که کراهت دارد و نماز خواندن با آن هم ثواب نماز را کم می‌‌کند، این فتوای مقام معظم رهبری نیز است، اما تبصره هم دارد نسبت به عبا، عمامه و کفش استثناء شده و اگر مشکی باشد کراهت ندارد، همچنین یک حکم کلی نسبت به عزادار داریم که صاحب عزا خوب است به گونه‌‌ای باشد که معلوم باشد عزادار است و امروزه این لباس مشکی پوشیدن عزادار هنگام سوگواری امام حسین (ع) و ائمه بزرگوار، نشانه این است که طرف می‌‌خواهد نشان دهد من عزادار هستم، بنابراین حکم کراهت را ندارد.
 
 مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: بیش از 8400 نفر در طرح نذر خون مراکز اهدای خون سراسر کشور ثبت نام کردند که بیشترین میزان ثبت نام در استان‌های اردبیل، مازندران و آذربایجان شرقی بوده است.
 
 جهادومقاومت
 
 
پدر و مادر شهید فصیحی در ایران نبودند اما پدر شهید موسوی بالای قبر اصرار داشت صورت فرزندش را ببیند. چند بار خواستم بدن متلاشی را به پدرش نشان بدهم اما خودم هم طاقتش را نداشتم تا اینکه با گریه گفت: صورتش رو نشان بده... من هم سرم را بالا آوردم و از داخل قبر با بغض گفتم: پدر جان! پسرت مثل اربابش سر در بدن نداره و بدنش متلاشی شده... اون هم در جواب من از اعماق وجودش یک یاحسین گفت...
 
 پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در روز سه‌شنبه 27 مهرماه 95 همزمان با پانزدهمین روز از ماه محرم الحرام در دانشگاه پیام نور کرج تشییع شده و به خاک سپرده می‌شود.
 
 دفاع و امنیت
 
 برای اولین بار یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس A-380 خط هوایی لوفتانزای آلمان به پایتخت بلغارستان پرواز کرد. در طول این پرواز در حریم هوایی بلغارستان این هواپیمای بزرگ توسط دو فروند جنگنده میگ 29 نیروی هوایی این کشور اسکورت شد.
 
دست رد یک بازیگر دیگر به شبکه جم/ جزئیات برنامه جدید «علی‌ضیاء» در شبکه یک/ قیمت رنو کویید در ایران اعلام شد/ حمله هوایی به کاروان «البغدادی» در موصل/ ترامپ: در انتخابات تقلب خواهد شد/ روایت خاکسپاری یک رزمنده فاطمیون/ چند نفر در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ثبت‌نام کردند؟/ شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین 
 
 ارتش ایتالیا درخواست خرید 50 عدد زره پوش مدل Centauro II به ارزش 530 میلیون را به مجلس این کشور ارائه کرده است و قرار است این زره پوش ها تا پایان سال 2023 به ارتش این کشور تحویل داده بشوند.
 
 ششمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش لحظاتی قبل در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

امیر خلبان برخود جانشین نیروی هوایی ارتش با حضور در پایگاه شهید بابایی نیروی هوایی ارتش در اصفهان با اعلام رمز «یا حسین بن علی» فرمان آغاز  این رزمایش را صادر کرد.
 
 جامعه
 
 وی با بیان این‌که خشونت میان پسران در مقطع دوم متوسطه بیش دختران و بیش از مقاطع دیگر تحصیلی است افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم مشاوران سراسر کشور را توجیه کنیم تا روی اهمیت پرهیز از خشونت کار کنند و راهکارهای آن را به دانش آموزان آموزش دهند.
 
 وی تقویت احساس امنیت را یکی از اصلی‌ترین اهداف این نمایشگاه دانست و گفت: با وجود بیش از 8000 کیلومتر مرز، ناجا این افتخار را دارد تا در کنار مردم به ارتقای احساس امنیت انها کمک کند. سالانه بیش از 25 میلیون مراجعه به نیروی انتظامی داریم و اگر بتوانیم از سیستم ها و تجهیزات نوین استفاده کنیم خدمت رسانی بهتری ارایه خواهد شد.
 
 حسین توکلی اظهار کرد: بر اساس آمار اولیه و تمدیدهای دوباره فرصت ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تعداد 223 هزار و 372 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند.
 
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون سن ازدواج چهار تا 6 سال افزایش یافته است و با برنامه ریزی مناسب باید سن ازدواج را تا 2 سال در کشور کاهش داد.
 
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از شناسایی تعدادی از دفاتر و جایگاه های غیرمجاز صدور ویزای جعلی زائران اربعین خبر داد و گفت: شرط عبور زائران از مرز، ثبت نام در سامانه سماح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    این قیمت بازیکنان فوتبال ظلم به ملته این قیمتها هم ردیف فیش های نجومیه منتها نم دونم چرا کسی گیر نمیده؟
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    محض رضای خدا امسال دیگه به مراسم اربعین سروسامون بدید مردم اسیر عبید نشن
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    دم کوروش تهامی گرم اد ذره ای عقل داشته باشه به ماهواره ایها نمی پیونده به قول قدیمیا خونه تنگ بابا بهتر از ویلای همسایه اس
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    اقای ترامپ تقلب نخواهد شد بلکه سیستم انتخاباتتون ناحق محوره و هر کی قرارهبالا بیاد بدون رای مردم بالا میاد
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    جامعه کلا خشن شده همه به جون هم افتادیم مدارسم بخشی از همین جامعه اس
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    تازه این امار رسمیه بگذریم که خیلیا بخاطر ناامیدی از رسیدگی به کارشون به نیروی انتظامی مراجعه ندارن
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    عاشق شکرستانم
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    حالا کی اون هواپیما رو تهدی کرده که اینطوری شو اجرا کردن؟
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    یارانمو قطع کنید نفرین می کنم
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    هرسال داره بهتر میشه الحمدلله
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    یارانتو میگیرن هواپیما برات میشونن و کنسرت اجرا میکنن مگه بده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس