آنخل ویار در جریان دیدار بارسلونا و اتلتیک بیلبائو سیلی محکمی به یوهان کرایف زد.

به گزارش مشرق، آنخل ماریا ویار سال‌هاست به عنوان رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا شناخته می شود. او نزدیک به 20 سال است در این سمت فعالیت می‌کند اما پیش از آن که وارد دنیای مدیریت شود، یک فوتبالیست بود.
 
بازیکنی ارزشمند که سال ها برای اتلتیک بیلبائو بازی کرد. هافبک باهوش اسپانیایی به خاطر نوع بازی‌اش از دیگر بازیکنان متمایز بود. او همچنین در بهترین دوران فوتبالش برای تیم ملی هم بازی کرد. بازیکن جنگنده‌ای به شمار می‌رفت و خیلی کم اشتباه می‌کرد اما یک روز کنترلش را از دست داد.

بارسلونا در یکی از روز های سال 1974 به سن مامس رفت تا به مصاف اتلتیک برود. کرایف نخستین سال حضورش را در تیم کاتالانی تجربه می کرد. بارسلونایی که در آن سال، رئال مادرید را پنج بر صفر در سانتیاگو برنابئو شکست داد و توانست پس از 14 سال قهرمان لالیگا شود. در آن فصل بود که دوباره به تیم های اسپانیایی اجازه جذب بازیکن خارجی داده شد و بارسلونا با یوهان کرایف و سوتیل قرارداد امضا کرد.
 
اتلتیک به شدت از این موضوع (اجازه حضور بازیکنان خارجی در لالیگا) انتقاد کرد و دلایل آن نیز آشکار بود. (اتلتیک از معدود تیم های جهان است که تنها از ایالت خود بازیکن جذب می کند.) به همین علت، این دیدار با تنش بسیار بالایی برگزار شد.
 
از طرفی کرایف (ستاره آن روزهای بارسلونا) بازیکن باهوشی به شمار می‌رفت و از طرفی، جو سنگین ورزشگاه کمی تحریک کننده بود. بازی عالی بازیکن هلندی برای تیم میزبان و هوادارانش آزار دهنده بود.
 
همچنین کرایف خیلی به چشم می‌آمد چون او یک خارجی بود و هواداران از او خوششان نمی‌آمد. بارسلونا هم برای جذب این بازیکن هزینه، زیادی کرده بود.

ویار در میانه میدان در کنار سابالسا و اوریارته بازی می کرد. او وظیفه کنترل کرایف را داشت. در جریان بازی، درگیری هایی بین آنها به وجود آمد. یکی از شدیدترین برخورد ها در نزدیکی نیمکت ذخیره بارسلونا اتفاق افتاد. در دقیقه 36 و درست زمانی که آبی‌اناری‌ها به محوطه جریمه اتلتیک آمده و منتظر ضربه کرنر بودند، اتفاق بدی رخ داد.
 
ویار ناگهان پیش از این که بحث لفظی به وجود بیاید، سیلی محکم به صورت کرایف زد. بازیکن اسپانیایی متوجه حرکت زشت خود شد و بدون این که عکس العمل داور را ببیند، به سمت نیمکت ذخیره بارسلونا رفت. سوتو مونتسینوس، داور بازی به او کارت قرمز نشان داد. بخشی از سن مامس، ویار را به خاطر این کار تشویق کردند. این بازی پربحث که به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

خیلی زود میزان محرومیت ویار مشخص شد. هافبک اتلتیک بیلبائو چهار جلسه از همراهی تیمش محروم شد. چند روز پس از این اتفاق، برادر ویار از طرف او با مطبوعات صحبت کرد و گفت: کرایف در طول بازی توهین می کرد و برادرم به دنبال پاسخی برای این رفتارش بوده است. سرانجام ویار نیز سکوتش را شکست و گفت: می خواهم همه چیز را سریع فراموش کنم. نمی خواهم بیش از این به این موضوع بپردازم.
 
به همین خاطر حرفی درباره آن اتفاق نمی زنم. او در مورد محرومیتش نیز اظهار کرد: به نظرم جریمه خیلی سنگینی است اما به عنوان یک ورزشکار، آن را می پذیرم. به اندازه کافی با آسیب رساندن به کرایف که بازیکن مشهوری است، مشکل دارم. بدتر از همه این است کسانی که مرا نمی‌شناسند، همیشه من را با این حرکت به یاد خواهند آورد.

 پس از این اتفاق و اظهاراتی که ویار داشت، مردم اسپانیا رفتار خوبی با او داشتند و حتی کاتالانی ها نیز او را بخشیدند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس