وقتی یک اختلاف مدیریتی موجب شد زمین آنفیلد خالی بماند، باشگاه اورتون با ترک کردن این زمین‌ها باعث به وجود آمدن باشگاه لیورپول شد.

به گزارش مشرق، از سال 1878 در شهر لیورپول باشگاه وجود داشت و در ابتدا St.Domingo's نام گذاری شده بود. کلیسای شهر این تیم را پایه‌گذاری کرد تا جوانان شهر توجهشان به ورزش معطوف شود. در آن سال ها، ایجاد باشگاه توسط کلیسا امری رایج بود. چند سال بعد نام این باشگاه به اورتون تغییر یافت و یک باشگاه واقعی شکل گرفت.

این تیم در زمین های استنلی پارک بازی می کرد و هواداران زیادی برای تماشای بازی تیمشان به این منطقه می آمدند. این موضوع باعث شد تا باشگاه به فکر خرید زمین های بهتری باشد. جان هولدینگ، رییس باشگاه به همین منظور زمین های جنوب پارک که در کنار خیابان آنفیلد بود را خرید و به باشگاه اجاره داد. تا این جا همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه حریص بودن هولدینگ موجب شد او اقدام به برکناری دوستانش از سمت مدیریت بکند. رستوران باشگاه نیز به رییس اورتون تعلق داشت.
 
در روزهای بازی، این محل پر از جمعیت می‌شد. همچنین حق فروش بلیت های بازی نیز به او می رسید. شرایط اقتصادی باشگاه در وضعیت خیلی خوبی قرار گرفت و هولدینگ، بخشی از این درآمد را به باشگاه اختصاص داد تا صرف امضای قرارداد با بازیکنان و دیگر مسائل شود اما همه اعضا از چگونگی هزینه‌های اختصاص یافته رضایت نداشتند.

در سال 1889 باشگاه دچار بحران شد چون هولدینگ تصمیم گرفت به اجاره زمین‌ها 100 پوند بیفزاید. این بدان معنا بود که باید اعضای باشگاه  برای این زمین ها سالیانه 250 پوند می پرداختند. دوستان هولدینگ در هیات مدیره به این موضوع اعتراض و درخواست کردند اجاره میانگین رقم اعلام شده یعنی 180 پوند باشد و تا سه سال این رقم تغییری نکند. هولدینگ این پیشنهاد را قبول نکرد و اعلام کرد ترجیح می دهد باشگاه را ترک کند. به همین خاطر قیمت 6 هزار پوند روی زمین ها گذاشت و آنها را به باشگاه پیشنهاد کرد. اعضای باشگاه از این اتفاق ناراحت شدند و تصمیم گرفتند زمین های جدیدی را در نزدیکی گودیسون پارک بخرند. این تغییر بیش از هشت هزار پوند برای اورتون هزینه برداشت.

پس از این اتفاق، زمین های آنفیلد آزاد ماند و هولدینگ که زمین هایی در اختیار داشت و از سوی دیگر بدون تیم مانده بود، تصمیم گرفت یک باشگاه بنیان کند. او این باشگاه را لیورپول نامید و پایه تیم با بازیکنان اسکاتلندی بسته شد. حضور بازیکنان اسکاتلندی در لیورپول به خاطر حمایت مردی به نام جان مکین بود.

لیورپول توانست در سال 1893 به لیگ راه یابد. ابتدا در دسته دوم بازی کرد و در نخستین سال حضورش، به دسته بالاتر صعود کرد. اولین باری که دو تیم لیورپول و اورتون برابر هم قرار گرفتند، به 3 اکتبر سال 1894 برمی‌گردد. اورتون با نتیجه قاطع سه بر صفر در این دیدار پیروز شد. لیورپول تا سال 1897 نتوانست همشهری‌اش را شکست بدهد. در آن سال قرمزها در آنفیلد میزبان اورتون بودند و توانستند سه بر یک پیروز شوند. سال های زیادی آبی‌پوشان تیم برتر به حساب می آمدند. دوران حضور دیکسی دین، روزهای خوش این باشگاه بود اما با گذشت زمان و به لطف بیل شنکلی، لیورپول جایگاه خاصی در فوتبال پیدا کرد.  ابتدا در انگلیس و سپس در اروپا به عنوان یک تیم برتر شناخته شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس