تروریست‌های داعش پیش از عقب‌نشینی از منطقه القیاره در استان نینوا چاه های نفتی این منطقه را آتش‌ زدند.

 به گزارش مشرق، پس از آزادی شهر و منطقه القیاره در 65 کیلومتری جنوب موصل در استان نینوی، تروریست‌های داعش اقدام به آتش زدن گسترده چاههای نفت کرده‌اند که با وجود تلاش دولت عراق برای خاموشی آن ها اما هنوز برخی از چاههای نفت کماکان در آتش می‌سوزد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، دود غلیظ حاصل از سوخت چاههای نفت آسمان القیاره را پوشانده و باعث شده است تا هزاران نفر از مردم این منطقه خواستار خاموشی فوری برای جلوگیری از فاجعه زیست محیطی شده‌اند.

بنا به این گزارش، ابر سیاهی آسمان القیاره را پوشانده و نفت درخیابان‌های شهر جاری شده و به رود دجله رسیده است.

«صالح الجبوری» مسئول منطقه القیاره در شورای استانداری نینوی در این باره می گوید: آسمان القیاره به علت تداوم آتش‌سوزی در 5 چاه نفتی از ابر سیاهی پوشیده شده است و اگر دولت مرکزی و سازمان‌های مربوطه اقدام سریعی انجام ندهند، فاجعه زیست محیطی رخ خواهد داد.

وی در ادامه مدعی شد: وزارت نفت 3 خودروی آتش‌نشانی و یک ماشین حفاری برای خاموشی آتش اعزام کرده است اما تا کنون موفق به خاموشی حتی یک چاه نفت هم نشده‌اند

اما در مقابل وزارت نفت عراق با تکذیب این ادعا، اعلام کرده است که شرکت نفت عراق توانسته آتش سوزی در 4 چاه نفت را خاموش کرده و بتواند مانع از سرایت نفت به رود دجله شود.

دکتر عبدالحسین المنذری، کارشناس اقتصادی و مدیر بانک النهرین عراق درباره میزان خسارات وارده نیز پیش بینی کرده است که خسارت‌ها از یک میلیون دلار در روز فراتر رفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس