کد خبر 628136
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

سخنگوی امنیتی نیروهای داوطلب مردمی عراق تاکید کرد که آمادگی‌ها برای آغاز نبرد آزادسازی موصل به صورت هماهنگ در حال انجام است.

 به گزارش مشرق، «یوسف الکلابی» سخنگوی امنیتی الحشدالشعبی عراق در ارتباط با آخرین تحولات آزادسازی موصل گفت: عملیات آزادسازی شهر موصل برای از بین بردن بقایای داعش در خاک عراق عملیاتی تعیین کننده به شمار می‌رود، بنابراین مراحل مقدماتی به منظور آغاز این عملیات محوری و اساسی برای از بین بردن داعش به صورت هماهنگ و  پیوسته در حال انجام است.

الحشد الشعبی و آزادسازی موصل

وی با اشاره به اینکه در عملیات آزادسازی موصل، همه نیروهای امنیتی عراق و در رأس آن نیروهای داوطلب مردمی شرکت دارند افزود: شهر موصل وضعیت ویژه‌ای دارد، زیرا بسیاری از غیر نظامیان در داخل شهر موصل زندگی می کنند. بنابراین این موصل در حین و بعد از آغاز عملیات نظامی شاهد کوچ و مهاجرت مردم به شهرها و سایر مناطق مجاور خواهد بود.

حالت آماده باش بسیار بالا

کلابی در بخش دیگری از این گفتگو افزود: دولت عراق و همه بخشهای امنیتی و نظامی عراق در حالت آماده باش بسیار بالا به سر می برند، زیرا دولت در صدد مشخص کردن اماکن برای اسکان آوارگانی است که از شهر موصل مهاجرت می‌کنند.

در درجه اول غیر نظامیان

سخنگوی امنیتی نیروهای داوطلب مردمی عراق در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: آنچه اینک برای ما اهمیت دارد، آزادسازی غیرنظامیان و آزادسازی شهر موصل از چنگال تروریستها و داعش است. ما فقط برای آزادسازی مناطق عراق تلاش نمی‌کنیم، بلکه به منظور آزاد کردن شهروندان عراقی از دست گروه تروریستی تلاش می کنیم. سرزمین بدون وجود مردم، به هیچ وجه برای ما اهمیت ندارد. بنابراین شما می‌بینید که همه این آمادگی‌ها قبل از اینکه حمله به تروریستها در شهر موصل در حال انجام است.

الکلابی افزود: نیروهای عراقی در صدد بررسی و آماده کردن همه مقدمات لازم به منظور آزادسازی موصل و مردم آن هستند بنابراین ما همه امور انسانی و نظامی این عملیات را در آن واحد بررسی می‌کنیم.

پایان داعش در عراق

سخنگوی امنیتی نیروهای داوطلب مردمی عراق درباره شهرهایی که به منظور فراهم کردن مقدمات آغاز عملیات آزادسازی موصل باید آزاد شود گفت: به طور خلاصه به شما می‌گویم که دولت عراق قصد دارد که پایان سال 2016 میلادی پایان حضور و وجود داعش در عراق باشد.

وی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر ادغام نیروهای داوطلب مردمی با ارتش و نیروهای امنیتی عراق گفت: این خبر صحت ندارد. زیرا دولت عراق چنین تصمیمی به هیچ وجه ندارد. حشد الشعبی یک اداره رسمی و یک سازمان مرتبط با نخست‌وزیری در عراق است.

الحشد الشعبی با ارتش ادغام نمی شود

الکلابی در پایان افزود: مطابق بخشنامه شماره 91، الحشد الشعبی یک اداره رسمی نظامی است که مستقیما به دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق وصل است و نیروهای داوطلب مردمی آموزش می بینند و تجهیز خواهند شد تا اینکه به عنون نیروهای کمکی به نیروهای مبارزه با تروریسم در عراق کمک کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس