کد خبر 620020
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

رئیس کمیته ملی المپیک در اولین اظهار نظر خود پس از ناکامی‌ها و اتفاقات روی داده در کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و تکواندو گفت: امیدواریم اعضای تیم ملی کشتی آزاد همه اینها را جبران کنند.

به گزارش مشرق، کاروان ورزش ایران در المپیک ریو طی روزهای اخیر در کنار درخشش دو وزنه بردار کشورمان،  به خاطر ناکامی های کشتی فرنگی، بی عدالتی فدراسیون جهانی وزنه برداری در حق بهداد سلیمی و حذف دور از انتظار فرزان عاشورزاده از مسابقات تکواندو با صعود و فرودهایی مواجه بود.

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک اما در مواجه با این اتفاقات سکوت رسانه ای اختیار کرده بود تا کاروان ایران بدون تاثیر از هیچ حرفی راهش را در میادین ریو ادامه دهد.

البته در آستانه آغاز رقابت های کشتی آزاد و پیگیری مسابقات تکواندو وی طی گفتگویی عملکرد کاروان ایران طی دو هفته حضور در المپیک سی و یکم را تشریح و پیش بینی اش را از نتایج روزهای آینده اعلام کرد.( این گفتگو قبل از مدال برنز کیمیا علیزاده انجام شده است).

دو هفته از المپیک ریو گذشته است. عملکرد کاروان ایران طی این مدت چه طور دیدید؟ نتایج طبق پیش بینی ها بود؟

- کیومرث هاشمی: در این دو هفته دو اتفاقاتی افتاد که خارج از پیش بینی ها بود و کار را تا حدی سخت کرد؛ اول اتفاقی که به ناحق برای بهداد سلیمی افتاد و دنیا هم شاهد آن بود، البته ما در این زمینه به cas شکایت کرده و منتظر اعلام رای هستیم. دومین اتفاق دور از ذهن حذف ناباورانه فرزان عاشورزاده بود که طبق پیش بینی کارشناسان یکی از بخت های مسلم مدال به حساب می آمد. در مورد تیم کشتی فرنگی هم پیش بینی یک مدال طلا داشتیم که به دست نیامد.

* المپیک ریو سه روز دیگر تمام می شود، فکر می کنید ورزشکاران مان طی این مدت چه عملکردی داشته باشند؟

- به هر حال هنوز در دو وزن تکواندو نماینده داریم؛ مهدی خدابخشی که وزن اول رنکینگ جهان را دارد یکی از امیدهاست، امید می رود توسط وی یکی از خوش رنگترین مدال ها را بگیریم. سجاد مردانی هم یکی از امیدهای مدال است، مردانی تلاش زیادی کرده تا به نتیجه برسد. اما در این بین رشته ای که برای ما تعیین کننده بوده و می تواند رنکینگ مان را تغییر دهد، کشتی آزاد است.

اخیرا با آزادکاران صحبت کردم و در جریان وضعیت آمادگی شان هستم، امیدمان به کشتی آزاد است تا با عملکرد اعضای این تیم، نتایج و اتفاقات دور از انتظاری که به آنها اشاره کردم به نوعی جبران شود اما مردم هم دعا کنند تا در هفت هشت رقابت کشتی و تکواندو که در پیش داریم بتوانیم نتیجه بگیریم.

* اشاره کردید به رشته ها و ورزشکارانی که به هر دلیل، نتایج شان دور از انتظار بود. در این دو هفته عملکرد کدام ورزشکاران بالاتر از انتظارات و پیش بینی ها بود؟

- کیانوش رستمی از جمله ورزشکارانی بود که فوق العاده عمل کرد که البته جزو پیش بینی ها بود، سهراب مرادی هم همین طور؛ او عالی کار کرد، البته با توجه  به مسائلی که در رابطه با فدراسیون جهانی وجود دارد تا حدی نگران بودیم که آخر هم متاسفانه اتفاقی که بابت آن ترس و نگرانی داشتیم در مورد بهداد سلیمی رخ داد. در برخی رشته ها هم اگرچه مدالی به دست نیامد اما تلاش فوق العاده ای صورت گرفت مانند شمشیربازی که مجتبی عابدینی تا مرحله نیمه نهایی بالا آمد، منتظر هستیم طی دو سه روز آینده هم نتیجه و مدال بگیریم.

* تا الان کاروان ایران صاحب دو مدال طلا و دو مدال برنز شده است (این مصاحبه قبل از مدال برنز کیمیا علیزاده انجام شده است) طبق پیش بینی هایی که داشتید تا امروز باید چند مدال می گرفتیم که چهار مدال آن به دست آمده است؟

- چهار مدال که گرفتیم، روی مدال فرزان عاشورزاده و بهداد سلیمی هم حساب کرده بودیم، در کشتی فرنگی هم یکی دو مدال دیگر (به جز دو برنز سعید عبدولی و قاسم رضایی) باید می گرفتیم.

* یعنی طبق پیش بینی ها و تا این مرحله از المپیک باید هشت مدال می گرفتیم که چهار تای آن به دست آمده است؟

- نمی توانم رقم و عدد بگویم، گفتم که برخی بهتر از انتظار ظاهر شدند و برخی هم دور از انتظار، فکر می کردیم مدال می گیرند اما نشد.

* با توجه به رقابت های کشتی آزاد و تکواندو پیش رو و شرایط ورزشکاران مان فکر می کنید چند مدال دیگر به کاروان ایران اختصاص پیدا کند؟

-  نمی دانم، این را از آزادکاران بپرسید، ما به آنها خیلی امیدواریم.

* در مجموع و تا این مرحله، از روند حرکتی کاروان ایران و عملکرد ورزشکاران مان راضی بودید؟

- خوب بوده است؛ ببینید المپیک رویداد خیلی بزرگی است که خیلی بزرگان ورزش دنیا در رشته هاط مختلف در عین ناباوری در آن حذف شده اند، المپیک متفاوت از مسابقات آسیایی و جهانی است، در این رویداد لحظه ها تعیین کننده است.

* امیدی هست به اینکه بتوانیم در پایان المپیک ریو جایگاه هفدهمی المپیک لندن را حفظ کنیم؟

- باید ببینیم وضعیت سایر کشورها در جدول توزیع مدال ها چگونه است، در رویدادی مانند المپیک بیشتر از تعداد، رنگ مدال تعیین کننده است، اگر ما بتوانیم دو مدال طلا دیگر کسب کنیم جایگاه مان در بین کشورهای حاضر در جدول توزیع مدال ها خیلی خوب می شود.

* در مورد بهداد سلیمی و ناداوری صورت گرفته در حق وی به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش شکایت شد، پیگیری دیگری هم انجام شده است؟


-  شکایت خود را به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش اعلام کرده ایم، دفتر این دادگاه در ریو، در هتل محل استقرار ماست، پیگیری لازم در مورد این شکایت و بررسی هر چه سریعتر آن در cas انجام شده و قرار است در اولین فرصت نتیجه را به ما اعلام کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خان محمدعلی آقا ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    آره حتما پتج تا طلا میگیریم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس