کد خبر 619799
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

وزیر کشور گفت: ۹۴ درصد زعفران دنیا در کشور ایران تولید می‌شود ولی فقط ۱ درصد منابع مالی آن به دلیل نبود صنایع فرآوری نصیب کشور است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در همایش توسعه روستایی که با محوریت اقتصاد مقاومتی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد اظهار داشت: توسعه روستایی و بهبود وضعیت معیشت روستاییان از جمله برنامه‌های مهم دولت در حمایت از کشاورزان و روستاییان بوده چرا که بخش عظیمی از تولیدات داخلی و سنتی توسط روستاییان هست که این موضوع نیز یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی بوده و باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: اگر به معیشت و زندگی روستاییان توجه نشود به طور یقین با پدیده مهاجرت روبه‌رو خواهیم بود که این امر نیز سبب ایجاد مشکلاتی در کلانشهرها و گسترش حاشیه‌نشینی می‌شود که توجه به تولیدات روستایی و احداث واحدهای صنایع تبدیلی برای این تولیدات به منظور ایجاد اشتعال و تولید ثروت برای روستاییان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر کشور افزود: حدود 94 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود که مبادله مالی این موضوع در جهان حدود 40 میلیادر دلار است ولی فقط 500 میلیون دلار نصیب ایران می‌شود که یک درصد این منابع را شامل شده و این به دلیل نبود صنایع فرآوری و تبدیلی است چرا که در سایر کشورهای توسعه یافته بااین زعفران و تبدیل آن تولید ثروت بسیار انجام می‌شود.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: اراده نظام جمهوری اسلامی ایران و دلت یازدهم در بهبود معیشت و زندگی روستاییان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باید برای تحقق این امر مدیریت روستاها و روش و شیوه‌های جدید و نیز نوع فعالیت‌ها تغییر یابد و بتوانیم از امکانات منابع و ظرفیت‌های روستا بهره‌مند شویم.

وی اظهار کرد: بانک اطلاعاتی نوآوری روستایی تشکیل شده و این بانک اطلاعاتی را که شامل نوآوری و خلاقیت در روستاهای کشور است به تمامی استانداران کشور ارسال می‌کند تا از تجربیات و امتیازات آنان بهره‌مند شوند.

وزیر کشور گفت: باید تلاش کنیم که روستاییان بر روی پای خود بایستند که در این راستا تغییر کشت محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید به گونه‌ای عمل کنیم که محصولاتی با ارزش افزوده مناسب و بالا توسط روستاییان تولید شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس