کد خبر 610842
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

در پی پیشروی‌های ارتش سوریه در حلب و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌ها، شورشیان سوریه بر این باورند که در راستای آمادگی برای درهم شکستن محاصره شهر حلب باید در تمامی جبهه‌ها، درگیری آغاز و در این عملیات از تمامی امکانات خود بهره ببرند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رسمی آلمان (د پ آ) ، شورشیان سوری در شهر حلب خود را برای آغاز عملیات درهم شکستن محاصره این شهر در قالب عملیات "حماسه بزرگ" آماده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در این عملیات نزدیک به ۴۰۰۰ شبه نظامی از تمامی گروه‌ها شرکت کنند و البته گروه‌های وابسته به "جیش الفتح" نوک این پیکان باشند.

یکی از رهبران شورشیان سوریه که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان تاکید کرد: آمادگی برای عملیات شکستن محاصره حلب با آغاز درگیری در تمامی جبهه‌های شهر انجام خواهد شد و در این عملیات شاهد استفاده از تمامی امکانات موجود توسط گروه‌های مخالف از جمله انواع سلاح‌های سنگین‌ و راکت‌ها خواهیم بود.

عبدالله المحیسنی، مبلغ تکفیری عربستانی و قاضی "جیش الفتح" در نواری ویدئویی اعلام کرد، عملیات "حماسه بزرگ" در حلب ظرف چند ساعت آینده آغاز خواهد شد و این بزرگترین و مهمترین عملیات در سطح عملیات‌های "جهادی" در سوریه خواهد بود.

نیروهای دولتی سوریه و نیروهای نظامی وابسته به آنان اخیرا کنترل جاده استراتژیک کاستیلو، تنها شریان حیاتی شهر حلب را به دست گرفتند.  همچنین دو روز قبل این نیروها محله استراتژیک بنی زید در حلب را به کنترل خود درآورند. همزمان یگان‌های مدافع خلق کرد با کنترل بر محله السکن الشبابی، نیروهای شورشی سوریه را مجبور به عقب‌نشینی از محله بنی زید کردند.

محله بنی زید واقع در نزدیکی ورودی شمالی شهر حلب در پی اختلافات بر سر مناطق شاهد تنش‌ها میان نیروهای دولت سوریه و نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد بوده است.

این در حالی است که روسیه و ارتش سوریه روز پنجنشبه عملیات انسانی را در حلب کلید زده‌انند و گذرگاه‌های امنی را برای خروج غیرنظامیان ایجاد کرده و گفته‌اند شورشیانی که سلاح خود را تحویل دهند و تسلیم شوند شامل عفو ریاست جمهوری می‌شوند. در این راستا نیز ده‌ها تن تسلیم ارتش سوریه شده‌اند.

 همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که به دستور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه معاون دبیرکل حزب بعث سوسیال سوریه روز شنبه از منطقه معامل اللیرمون، بنی زید و بخشی از محله الاشرفیه در حلب بازدید کرد. این مناطق به دست ارتش سوریه آزاد شده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس