کد خبر 567238
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴

از سال ٨٢ تاكنون، يكي از كارسازترين روش هاي امتيازگيري امريكا از برخي سياسيون در ايران، معتبر نشان دادن گزينه نظامي بوده است. لااقل از اواسط دولت بيل كلينتون به اين طرف، هيچ هديه اي براي امريكا بزرگ تر از اين نبوده كه دولتمردان در ايران تهديد نظامي را جدي بگيرند.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت:

از سال ٨٢ تاكنون، يكي از كارسازترين روش هاي امتيازگيري امريكا از برخي سياسيون در ايران، معتبر نشان دادن گزينه نظامي بوده است. لااقل از اواسط دولت بيل كلينتون به اين طرف، هيچ هديه اي براي امريكا بزرگ تر از اين نبوده كه دولتمردان در ايران تهديد نظامي را جدي بگيرند.

اكنون مجيد انصاري گفته است رييس جمهور فرانسه به روحاني خبر داده برجام ايران را از حمله نظامي نجات داده است! سرافكندگي بزرگ تر از اين نيست كه رييس جمهور اين حرف را باور كرده باشد.

دلايل ساده‌اي هست كه به ما مي گويد گزينه نظامي مدت هاست به انتهاي طيف تهديدات منتقل شده است:

١- امريكا از حيث اطلاعاتي نمي داند آنچه حقيقتا نگران آن است دقيقا در كجاي ايران قرار دارد.
٢- به لحاظ عملياتي هيچ حمله منفردي قادر به نابودي توان راهبردي ايران نيست. حمله چندباره به جنگ گسترده با ابعاد غير قابل كنترل خواهد انجاميد.
٣- حمله نظامي جريان غربگرا را كه مهم ترين شريك امريكا در ايران است نابود خواهد كرد.
٤- حمله نظامي به ايران اجازه مي دهد برنامه هسته اي خود را نظامي كند.
٥- ابعاد پاسخ ايران به هرگونه حمله به لحاظ اطلاعاتي كاملا مبهم است.
٦- حمله نظامي به يك برنامه قانوني، اعتبار بين المللي امريكا را كاملا از بين خواهد برد و به فروپاشي كامل رژيم تحريم ها مي انجامد.
٧- حمله نظامي موجوديت متحدان منطقه اي امريكا را از طريق درگير كردن آنها با ايران به نحو بي سابقه اي به خطر خواهد انداخت.
٨- حمله نظامي صرفا يك "تاخير" در برنامه ايران ايجاد مي كند كه به سرعت قابل جبران خواهد بود.
٩- حمله نظامي مردم ايران را حول نظام كاملا متحد مي كند.
١٠- حمله نظامي به ايران پايان عمر رژيم هاي عدم اشاعه خواهد بود كه امريكا نظم بين المللي مطلوب خود را بر اساس آنها استوار كرده است.
١١- هزينه اقتصادي حمله نظامي براي امريكا كمرشكن خواهد بود.

دقيقا به اين دلايل است كه امريكا مدت هاست حتي اسراييل را هم متقاعد كرده آنچه واقعا يك گزينه است "معتبرسازي تهديد نظامي" است نه "اعمال آن".

باعث شرمساري است كه رييس جمهور متخصص امنيت ملي ما، حتي به اندازه ژورناليست هاي غربي "دقيق" نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    حمله نظامي به ايران اجازه مي دهد برنامه هسته اي خود را نظامي كند
  • بی نام ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    1 0
    رئیس جمهور بی اطلاع از این امور نیست و کاملا میداند که غرب توان حمله بایران را ندارد و اگر روزی مرتکب این حماقت شود هزینهء غیر قابل جبرانی خواهد پرداخت ولی رئیس جمهور نمیخواهد که اهل شعار باشد و بگونه ای سخن بگوید که بهانه ای بدست دشمنان بدهد تا ایران را جنگ طلب قلمداد کنند ،‌ رئیس جمهور در حالیکه آماده هر گونه دفاع از موجودیت کشور و کیان نظام است در عین حال میخواهد آن هراسی را که رسانه های غرب از ایران در دل مردم دنیا انداخته اند بزداید و بدنیا بفهماند که ایران آنگونه نیست که امریکا و دشمنان ترسیمش کرده اند و این بمعنای کم آمدن یا کم آوردن در مقابل دشمنان نیست ،‌ ما بخوبی میدانیم که اگر صلح و آرامش میخواهیم باید آماده جنگ باشیم .
  • کیومرث ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    امریکا اگر حمله کنه فقط حملات هوایی است برای در امان ماندن ناوهای خودش رو از خلیج فارس به دریایی سرخ یا اقیانوس هند میبره بخصوص هواپیما بر با استفاده از پایگاه های هوایی وبوسیله تعداد زیادبمب افکن ها بی 52 وبی 2 پهبادهای زیاد و جنگده های رادار گریز مثل اف35 عمود پرواز و اف22 واف15 مدل رادار گریزش بعدش توسط جنگنده سنگین اف18 شروع به بمباران تاسیسات میکنن و خسارات سنگین میزنن سیستم های پدافندی ایران درکنار اس300 اگه روسها کد هاش رو لو ندن به دشمن تعدادی از جنگنده ها رو میتونه سرنگون کنه ولی خسارات سنگینی محتمل میشیم . وضعیت نیرو هوایی ارتش ایران هم ضعیفه متاسفانه حتی با داشتن سوخو30 مدل صادراتی درکنار تامکت اف14 با موشک فونیکس محدود میگ29 واف5 وفانتوم جنگنده های قدیمی وهزاران مشکل دیگه انصافا هیچ شانسی برابر جنگنده های مدرن امریکایی ندارن . ولی اینم بگم امریکا به هیچ وجه نمیتونه ایران رو اشغال کنه چون محتمل هزینه های کمرشکن و عل رغم برتری و پیشرفته بودن تسلیحات جون هزاران سربازشون به خطر میافته ایران براش جهنمی به مراتب بدتر از ویتنام میشه. هم اینکه ایران با انواع مختلفی از موشک ها ضربات محکمی به امریکا و اسرائیل و مراکز نظامی اینها واکنش سختی نشون میده
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    خطاب به بی نام : اگر دلیل مذاکره تصحیح تصویر غلطی بود که از ما ساخته بودند پس توجیه حمله قریب الوقوع از کجا آمده در صورتی که به عدم انجامش واقفند؟
  • محمد رضا مختاری ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    با سلام اگر امریکا توان حمله به ایران را داشت شک نکنید اینکار را انجام میداد.نباید از امریکا ترسید ترس برادر مرگ است.
  • یوسف بهلولی ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    با سلام از قدیم گفتن : سگی که پارس می کنه نمیگیره!‏ و الا همه میدونن وقتی همه چی آرومه من چقد خوشحالم تازه موقع حمله است‏!‏
  • یوسف بهلولی ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    با سلام از قدیم گفتن : سگی که پارس می کنه نمیگیره!‏ و الا همه میدونن وقتی همه چی آرومه من چقد خوشحالم تازه موقع حمله است‏!‏
  • شاپرک ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 1
    امریکا برای جلوگیری از قتل عام مردم بی گناه به ایران حمله نمیکنه
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    موافقم باهات. همین طوره
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    خیلیم خوب
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    انسان دراز گوش نیست عزیز هر احتمالی حتی صفر رو هم فرض میگیره...
  • محمدرضا ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    شاپرک داری جوک میگی یا واقعا نظرت اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس افقانستان مردم بیگناه نداشت؟عراق هم لابد همگی گناه کار بودن ویتنام چی؟ لا مذهب هیروشیما و ناکازاکی چی اونا هم گناهکار بودن؟؟؟؟؟ بازم بگم یا بسه بنده میدونم شما جناب شاپرک از کدام دسته آدم ها هستید از اونایی هستید که با پیام نوروزی اباما جونتون کلی عشق و حال کردید و به خودتون بالیدید، درسته؟؟؟؟
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    باشه تو خوبی
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    خواب میبینی عزیزم ؟ مثل اینکه سخن رهبرمون رو متوجه نشدی که به اسرائیل گفت که هواپیماهای اسرائیل میتوانند به ایران حمله کنند اما زمانی که برمیگردن هیچ جایی رو پیدا نمیکنند که فرود بیان، از این سخن رهبری و ترس آمریکا از موشک های ایران مشخص میشه حرف اول رو توی جنگ موشک میزنه نه هواپیما و جنگنده در ضمن ما قصدمون از خرید سوخو 30 فقط مدت پرواز طولانی اونه نه نبرد هوایی، حرفت تا حدودی درسته که میتونه به زیرساخت های ما صدمه بزنه اما شاید 30 درصد باشه اما ضربه ای که میخوره حتی منجرب به فروپاشی و یا حتی نابودی خود آمریکا میشه آمریکا برای جنگ با ایران به هیچ وجه خودش جلو نمیاد بلکه ترکیه و یا حتی ناتو رو جلو میندازه دقیقا مثل جنگ تو افغانستان
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه ...ما به سخنان رهبری ایمان داریم و ان شاءالله پیروز میشویم این حرف اول واخر منه ....از تهدیدات مسخره امریکای خائن ترسی نداریم وقتی رهبری فرزانه و موقعیت شناس داریم تنها کافی است به ایشان اعتماد کرده ودستوراتشان را خالصانه اجرا کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس