کد خبر 559252
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰

رئیس جمهور عراق به منظور تبادل نظر پیرامون بحران سیاسی این کشور با «حیدر العبادی» نخست وزیر و «ابراهیم الجعفری» رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سومریه، دفتر رسانه ای «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق روز یکشنبه از دیدار وی با «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور به منظور تبادل نظر پیرامون پشت سرگذاشتن بحران سیاسی موجود عراق خبر داد.

دفتر رسانه ای فواد معصوم اعلام کرد که رئیس جمهور عراق عصر یکشنبه با حیدر العبادی نخست وزیر این کشور دیدار کرده و این دیدار در چارچوب دیدارهای معصوم با تعدادی از رهبران سیاسی و احزاب به منظور تبادل نظر درباره پشت سرگذاشتن بحران سیاسی کنونی عراق انجام شده است.

از سوی دیگر فواد معصوم با ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف ملی عراق نیز دیدار و دو طرف تحولات اوضاع سیاسی این کشور و راهکارهای آرام سازی بحران موجود را مورد بررسی قرار دادند. دفتر رسانه ای ابراهیم الجعفری اعلام کرد که رئیس ائتلاف ملی عراق در دفتر خود در بغداد با فواد معصوم دیدار کرده است.

دیدار با هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق نیز از جمله دیدارهای فواد معصوم برای رفع بحران سیاسی عراق بود. در همین راستا ریاست جمهوری عراق طی بیانیه ای از دیدار عصر یکشنبه رئیس جمهور این کشور با هادی العامری در همین راستا خبر داد.

رئیس جمهور عراق پیش از این در سخنانی بر لزوم حفظ وحدت در این کشور تأکید کرده و گفت: در صورتی که در کشور وحدت وجود نداشته باشد نمی توانیم از حمایت های بین المللی بهره مند باشیم.در عین حال نباید این نکته را نیز نادیده گرفت که طبق قانون اساسی پارلمان مسئولیت نظارت را بر عهده دارد.

در همین حال شبکه سومریه گزارش داد که تحصن کنندگان در استان کربلا عصر یکشنبه به تحصن خود در مقابل شورای این استان پایان داده و تحصن خود را به منظور فشار به روسای سه قوه عراق به بغداد منتقل کرده اند. ده ها نفر از تحصن کنندگان در استان واسط عراق نیز در اقدامی مشابه به تحصن خود در مقابل شورای این استان خاتمه داده و رهسپار بغداد شدند.

گفتنی است، تحصن اعضای فراکسیون های مختلف پارلمان عراق در اعتراض به لیست وزرای پیشنهادی حیدر العبادی در صحن این پارلمان همچنان ادامه دارد. پارلمان عراق از هفته گذشته تاکنون شاهد تحصن نمایندگان برای تغییر وزرای پیشنهادی حیدرالعبادی نخست وزیر عراق است که این بحران سیاسی در عراق تاکنون ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس