آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه امروز کشور نیاز به ایجاد شغل دارد نه اینکه پولی به مردم بدهیم تا کالایی خریداری کنند، گفت: همه باید برای رونق اقتصادی کشور بر محور عدالت حرکت کنیم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و همچنین روز 20 فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار داشت: یاد شهید صیاد شیرازی و شهدای هسته‌ای را گرامی می‌داریم و برای همه شهدا در پیشگاه خداوند متعال طلب مغفرت و علو مقام داریم.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند توسعه و رونق اقتصادی کشور از اولویت اول برخوردار است، این بدان معناست که اگر ما در موضوع توسعه و رونق اقتصادی در کشور موفق شویم در سایر مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم موفق خواهیم شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر معظم انقلاب روی این موضوع اصرار داشتند که باید در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وارد عمل شویم، صحبتی هم که با مسئولان کشور در روزهای اخیر داشتند بر همین محور استوار بود، فرمودند که همه باید برای رونق اقتصادی کشور به دولت کمک کنند و در اقتصاد ظرف یکسال کشور به اهداف ملموسی دست یابد.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دنیا امروز نهاد بداخلاقی و بد ادایی آمریکاست، لذا کسانی که به دنبال آمریکا هستند بدانند دشمن می‌خواهد نقطه ضعف ملت ایران را پیدا کند و از همان ناحیه به ملت ایران فشار بیاورد، این مسئله موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است.

آیت‌الله امامی‌کاشانی همچنین متذکر شد: موضوع «اقتصاد مقاومتی» بحث فنی و علمی است، اما نماز جمعه محل بحث فنی نیست، بلکه دولت و کسانی که می‌توانند کمک کنند مانند مجلس شورای اسلامی باید آن را پیگیری کنند، ولی بنده می‌خواهم درباره فرهنگ اسلام در این زمینه صحبت کنم و باید بگویم «اسلام بیکاری را نمی‌پذیرد»، اسلام معتقد است باید اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر واقعاً دنبال رونق اقتصادی برویم، خدا کمک می‌کند، افزود: در کشور ایران که جوانانش دارای تحصیلات عالیه و دانشگاهی هستد، باید اشتغال‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید در کشور شغل ایجاد شود نه اینکه پولی به مردم بدهیم تا بروند و کالایی را خریداری کنند، تجربه نشان داده هر جا ملت ایران حضور یافتند، مشکلات حل شده است.

وی بر همین اساس تصریح کرد: لذا باید بدانیم ایجاد اشتغال هم حضور این ملت را می‌طلبد و می‌خواهد، سرمایه‌داران مملکت باید برای رونق اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنند، باید تشکیلاتی هم برای نظارت بر این امور ایجاد شود، به خاطر خدا و عزت نظام و جمهوری اسلامی همه باید بر محور عدالت، تدبیر و جهان‌بینی حرکت کنیم و فقط منافع ملی را در نظر بگیریم، امروز این وظیفه و تکلیف ماست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    وقتی کالای ایرانی خرید کنند ، کار و تولید و فروشندگی ، رونق میگیره مملکت از رکود خارج میشه ! به همین سادگی !
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    وقتی کالای ایرانی تولید نمیشه مردم چی رو بخرند وچی می خوان بخرن؟
  • محمد ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    اگر مردم جنس با کیفیت داخلی را مصرف کنند بی کاری از بین میره علت ۱ - از بین رفتن فرهنگ کاری ( سریع پولدار شدن) و ( کار مال تراکتوره) ۲- نبود ویا ضعیف شدن تعصب ملی ۳ - نبود مدیران لایق، خلاق ،مبتکر ( کردانیسم) ۴ -واردات بی رویه
  • محمد ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    اگر مردم جنس با کیفیت داخلی را مصرف کنند بی کاری از بین میره علت ۱ - از بین رفتن فرهنگ کاری ( سریع پولدار شدن) و ( کار مال تراکتوره) ۲- نبود ویا ضعیف شدن تعصب ملی ۳ - نبود مدیران لایق، خلاق ،مبتکر ( کردانیسم) ۴ -واردات بی رویه
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    اگر میخواهیم اقتصاد درست شوند بادنیا باید معاشرت داشته باشیم عینک بد بینی را از جلوی چشامون برداریم
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    پس این همه گاز و مبل و کولر و فروش و یخچال و ماشین لباسشویی و تلویزیون ایرانی چی تو بازار ؟ هست ولی کسی نمیخره
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    راه حل اشتغال : 1- حمایت از کسب کار های اینترنتی و پرداخت وام (چون برای راه اندازی و خود اشتغالی نیاز کمی به سرمایه اولیه دارند ) و رفع مشکلات کسب و کارهای اینترنتی 2- ایجاد کارخانه جات کوچک با تکنولوژی اروپایی و چینی (بصورت ترکیبی و سهامی عام در فرابورس ) این مورد نیاز به رفع تحریمها دارد مگر نه امکان صادرات محصولات تولیدی را نخواهیم داشت 3- حمایت از شرکت ها و کارخانجات تازه تاسیس برای افزایش تعداد کارمندان و کمک به اشتغال کشور
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    اقتصاد نیاز به محرک داره محرکش هم ایجاد ارتباط با دنیا و فروش و صادرات محصول
  • علی اکبر ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    وقتی که کار موجود باشه و با وجدان کار انجام بشه کالای ایرانی خریده میشه با زور هم نه کار ااشتغال فراهم باشه و با کیفیت خوب انجام بشه این هدف به نظرم تحقق پیدا می کنه نه این که ...
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    تا وقتی صادرات نباشه اقتصاد پیشرفت نمیکنه ، وقتی مردم دنیا جنس ایرانی بخرند مردم داخل هم خرید میکنند
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    وقتی‌ کالای خارجی‌ برای تولید خرید میشه یعنی‌ تولید کار. مثلا اگه خودمون هواپیماهای پیشرفته و پروازهای مستقیم به جاهای دنیا داشته باشیم یعنی‌ تولید کار، و رونق صنعت گردشگری و اقتصاد مملکت. در صورتیکه الان ایران ایر کمتر از ۴۰ هواپیما فعال داره با چندین هزار کارمند، آیا این شرکت سود دهی‌ داره حاج آقا؟!
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    روابط با کل دنیا باید درست بشه تا بتونیم تولید کنیم و صادرات داشته باشیم ، فقط در اون صورت مشکل بیکاری حل میشه
  • ناشناس ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    همش خرید خرید خرید چقدباید بخریم خیلی از خریدها پول رو دور ریختنه خصوصا جنسا یا چینی ان یا داخلی بی کیفیت. لابد مشرق اینو حذف میکنه اما به خدا قسم 150هزار دادم چای ساز خریدم برخلاف قبلی که 10سال کار کرد این یکی5ماه کار نکرد و فروشنده هم گارانتی رو اعمال نمیکنه و زور میگه تعزیراتم که 6ماه باید بدوئی تا آخرشم دست خالی بمونی.
  • ناشناس ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    آن جهان بینان که خود را دیده اند ؛خود گلیم خویش را بافیده اند
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    دوست عزیز معاشرت با دنیا یعنی چی؟لطفا این را تعریف کنید برای معاشرت با دنیا چند چیز لازم است اول باید اقتصاد داخلی و بازار داخلی را تصرف کنی سپس با دنیا تعامل داشته باشی این کاری است که کشور هایی مثل چین و ژاپن و امریکا و المان کردند برای پیشرفت علمی اقتصادی اول باید 100 درصد واردات را قطع کنیم اما از اون طرف باید برنامه زمانبندی قاطع واردات را در یک زمانبندی مشخص پیاده کنیم این برنامه نباید به هیچ دولتی و جناحی وابسته باشه و بدونه استثنا اجرایی بشه تا تولید کننده درداخل از این فرصت در جهت رقابتی کردن محصولش گام برداره و از جهتی فکر نکنه برای همیشه می تواند اینگونه ضعیف عمل کنه مثل برنامه خودرو سازی نشه از طرفی حکومت باید در این مدت صد در صد از تولید کننده داخل حمایت کند و تمام شرایط را برای او تسهیل کند و بعد از این زمانبندی اقتصاد کشور درهایش را بروی پروسه جهانی شدن بگشاید تا از طرفی همواره بهترین محصولات را مصرف کننده استفاده کنه و همچنین هیچ کس نتواند کشور عزیزمان را تحریم کند اگر اینکار را کردید اقتصاد سالم خواهد شد در غیر اینصورت هر روز وضعیت کشور بدتر از روز قبل خواهد بود و در این وسط فقط اقا زاده ها و رانت خوار سروری خواهند کرد و مردم باید تا ابد نوکر این ها باشند
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    اما مگر روحانی گفته بود که «قیمت» نفت به صفر می رسید که حالا می گویند 120 دلار می شد؟! رییس جمهور گفته بود «صادرات» نفت به صفر می رسید یعنی «یک بشكه نفت هم نمی توانستیم صادر کنیم». وقتی نتوانی بفروشی گیرم 120 دلار شود، ایران چه سهمی می بُرد؟! مگر جز این است که در دوران تحریم، هند - که تازه در زمره تحریم کنندگان هم نبود و از کشورهای دوست به حساب می آید- هفت میلیارد دلار پول نفت ایران را به خاطرتحریم های بانکی نمی پرداخت یا نمی توانست بپردازد و کار به جایی رسید که به جای پول نفت ما برنج هندی می دادند که شالیکار ایرانی و خصوصا گیلانی را به خاک سیاه نشاند؟ بیشترین امتیازی که هند داد این بود که حاضر شد معادل دلاری را روپیه هند بدهد که به کار ما نمی آمد زیرا اقتصاد ایران در مرتبه اول به دلار و یورو و در وهله بعد به ین ژاپن و نهایا یوآن چین نیاز دارد و روپیه هند چندان مشكل را حل نمی کرد. برخی به طعنه می گفتند اگرآن وضع ادامه می یافت بعید نبود به جای تتمه 7 میلیارد دلار و غیر از برنج فلفل بدهد! روحانی می گوید: «صادرات نفت ما به صفر می رسید». به زبان ساده تریعنی نفت مان روی دست مان می ماند و اگر هم می خریدند پول آن قابل انتقال نبود و اگر هم می خواستند دور بزنند حاصل آن می شد بابک زنجانی که دو میلیارد و 700 میلیون یورو پول نفت را با ادعای دور زدن تحریم ها نداده و حكم اعدام هم هنوز سبب نشده بگوید پول ها را کجا چال کرده یا به کی سپرده. مگر نفت در برخی بنادر نمانده بود؟ به گونه ‌ای که نفت کش ها قطار شده بودند. حالا با این وضعیت نفت چه 120 دلار و چه 20 دلار. چه فرقی می کرد؟! این تازه در حالی است که خود گزاره « اگر برجام نبود نفت 120 دلار بود » هم محل مناقشه است. زیرا مبتنی بر این فرضیه است که با تنش و درگیری قیمت نفت بالا می رود در حالی که در چند سال اخیر این گزاره هم باطل شده زیرا درست در هنگامه آتش و خون در خاورمیانه قیمت نفت روند افزایشی نداشته است.
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    تمام حرف حاج اقا کمک به دولت برای حذف یارانه است حالا بماند نان ده برابر شد و بنزین دو و نیم برابر شد دیگر مایحتاج گران شد و قراری که با مردم بسته شد که بجای دادن یارانه به تولید کننده یارانه بجای اختلاف قیمت به مردم داده شود باطل شودو حالا یارانه به تولید کننده که اکثرا سرمایه داران خودشان هستند بدهند اما قیمت پایین نیاید
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    نه اینکه امروز مردم نیاز به شغل دارند بلکه همیشه نیاز به شغل داشتند ودارند وخواهند داشت اما کو کار .
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    درد ما نفت است و سیری ناپذیران نفت...
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    وقتی...
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    خداوکیلی تمام یارانه ها را حذف کنید ولی قیمتها را به روال قبل برگردانید واینقدر با افکار مردم وزجر دادن آنها ورها کردن آنان در میان کلوخهای بیابان ودر تاریکی شب خاتمه دهید وچرا افرادی پیدا میشوند که با احساسات مردم بازی می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس