کد خبر 545409
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

رسانه پرویی «ال کمرسیو» به نقل از رئیس‌جمهور برزیل گزارش داد: اپوزیسیون این کشور با ایجاد بحران سیاسی، به دنبال برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در برزیل است.

به گزارش مشرق به نقل از «ال کمرسیو»، «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل روز گذشته طی مراسم افتتاحیه پروژه مسکن اجتماعی در استان «ریو گرنده» در جنوب برزیل اعلام کرد: اپوزیسیون این کشور با ایجاد بحران سیاسی به دنبال برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 در برزیل است.

وی در این رابطه عنوان کرد: بحران سیستماتیک سیاسی در برزیل را کسانی به وجود آوردند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 شکست خورده‌اند و تلاش می‌کنند انتخابات بعدی این کشور که قرار است در سال 2018 برگزار شود را جلو بیندازند.

«روسف» همچنین تصریح کرد: اپوزیسیون این حق را دارد که با دولت مخالفت کند اما نباید به دنبال ایجاد تفرقه در کشور باشد؛ تبعات این تفرقه افکنی نه تنها در زمینه‌های سیاسی بلکه در مسائل اقتصادی نیز دامنگیر کشور خواهد شد و ایجاد اشتغال در برزیل و توسعه شرکت‌ها در این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهور برزیل در ادامه به موضوع دستگیری «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور سابق این کشور پرداخت و آن را اقدامی غیرضروری توصیف کرد.

وی در این راستا خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از زور و اعمال فشار برای بازجویی از رئیس‌جمهور سابق برزیل در شرایطی که وی هرگز همکاری با دستگاه‌های قضایی را رد نکرده است، روشی غیر منطقی به نظر می‌رسد.

پلیس فدرال برزیل روز جمعه با حضور در محل سکونت «لولا داسیلوا»، وی را به اتهام مشارکت احتمالی در فساد عظیم شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» دستگیر کرده و برای ارائه توضیحات لازم در این رابطه نزد قاضی ویژه این پرونده بردند؛ پلیس فدرال برزیل محل سکونت رئیس‌جمهور سابق، دفتر کار وی و منزل دوستان و اقوام او را نیز تفتیش کردند.

این اقدام از سوی بسیاری از مقامات برجسته منطقه از جمله «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی و «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور رد شد.

رئیس‌جمهور برزیل این سخنان را در حالی به زبان آورد که در همان لحظه نمایندگان جنبش‌های اجتماعی و طرفداران «لولا داسیلوا» برای اعتراض به دستگیری وی به خیابان‌ها آمده و در نزدیکی محل سکونت رئیس‌جمهور سابق برزیل در «سائوپائولو» تجمع کرده بودند.

«دیلما روسف» و «لولا داسیلوا» بارها در موقعیت‌های مختلف اتهامات وارد شده از سوی اپوزیسیون برزیل مبنی بر مشارکت در فساد رخ داده در شرکت نفتی «پتروبراس» را رد کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس