کد خبر 541041
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های عفونی در آمریکا از تاثیر بیماری زیکا بر روی ۹ زن باردار که به مناطق آلوده به این ویروس سفر کرده بودند، خبر دادند.

به گزارش مشرق، آنچه این روزها بیش از سایر مسائل باعث نگرانی ورزشکاران و تیم‌های شرکتکننده در المپیک و پارالمپیک 2016 ریو شده، ویروسی به نام زیکا است؛ ویروسی که در برزیل و برخی از کشورهای منطقه آمریکای جنوبی شیوع پیدا کرده و حالا پای آن به کشور آمریکا نیز باز شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های عفونی در آمریکا خبر دادند که 9 زن باردار در این کشور که به مناطق آلوده به این ویروس سفر کرده‌اند به زیکا آلوده شده‌اند و این در حالی است که 3 نوزاد نیز با مغزهای ناقص به دنیا آمده‌اند، البته در خصوص تولد نوزادان ناقص هنوز جزئیات بیشتری منتشر نشده است.

در این میان دو مورد سقط جنین صورت گرفت و سه کودک نیز زنده به دنبال آمدند. همچنین تاکنون دو مورد از بارداری‌ها بدون عوارض شناخته شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های عفونی در آمریکا اعلام کرد که ممکن است 10 مورد دیگر مبتلا به زیکا وجود داشته باشد. زیکا در درجه اول از طریق پشه منتقل می‌شود و قابلیت انتقال از طریق تماس جنسی را نیز دارد.

دنیس جیمی‌سون، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های عفونی در آمریکا در این باره گفت: «واقعاً انتظار این را نداشتیم که شاهد این نابهنجاری‌های مغزی در سفر مسافران باردار باشیم.»

این 9 زن به ساموآی آمریکا، برزیل، السالوادور، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، مکزیک، پورتوریکو و سموآ سفر کرده بودند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس