کد خبر 541247
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

رسانه دومینیکنی «لیستین دیاریو» از انتصاب رئیس سابق بانک مرکزی هائیتی به سمت نخست وزیر دولت موقت این کشور آمریکای لاتینی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از «لیستین دیاریو»، دولت هائیتی روز گذشته در اقدامی «فریتز خین» رئیس سابق بانک مرکزی این کشور را برای منصب نخست وزیری دولت موقت این کشور آمریکای لاتینی به ریاست جمهوری «خسلرمه پریورت»، برگزید.

طبق گزارش‌های دریافتی نخست وزیر جدید دولت هائیتی برای یکپارچه سازی دولت این کشور تلاش خواهد کرد، وی در مواجهه با طبقه سیاسی به شدت قطبی در هائیتی، برنامه واحدی را دنبال می‌کند.

«فریتز خین» در این رابطه گفت: تنها از طریق همفکری مقامات کشوری قادر به نجات هائیتی از موقعیت کنونی خواهیم بود؛ باید به تفاوت ارزش‌ها در کشور توجه کنیم و برای همراه کردن همه در مسیر مقابله با مشکلات کشور همفکری و همکاری کنیم.

دولت هائیتی با انتصاب «خین» برای منصب نخست وزیری کشور گامی دیگر را در راستای خروج این کشور از بحران سیاسی طی چند ماه گذشته برداشت.

نخست وزیر جدید دولت موقت هائیتی در شهر «کابو» واقع در شمال این کشور متولد شد؛ وی در رشته اقتصاد و ریاضیات در دانشگاه آمریکا تحصیل کرد و سپس به عنوان استاد درس اقتصاد در دانشگاه هائیتی مشغول به کار شد.

وی در بین سال‌های 1996 تا 2001 در سمت رئیس بانک مرکزی این کشور آمریکای لاتینی به کشور خدمت کرد و در بین سال‌های 2005 تا 2009 ریاست دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه «نورته داما» این کشور را به عهده گرفت.  

پارلمان هائیتی روز گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان و برگزاری انتخاباتی در مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور، «خورسلرمه پیریورت» رئیس مجلس سنای هائیتی را به عنوان رئیس جمهور دولت موقت این کشور آمریکای لاتینی انتخاب کرد.

رئیس جمهور جدید و منتخب هائیتی اطمینان داد که وی طی ریاست جمهوری 120 روزه خود به اجماعی سیاسی در کشور دست یافته و موافقت نامه‌ای را که روز یکشنبه گذشته به امضا رسید، عملی خواهد کرد.

«میشل مارتلی» رئیس جمهور هائیتی پس از بروز درگیری‌ها و اختلافاتی که برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در هائیتی را به حالت تعلیق درآورد، در 7 فوریه 2016 ( 18 بهمن 94) رسما قدرت را تحویل داد، پس از وی خلا قدرت در هائیتی به وضوح احساس شد.

پس از پایان دوران ریاست جمهوری «مارتلی»، «اوانس پائول» نخست وزیر وی به طور موقت برای تصدی منصب ریاست جمهوری هائیتی انتخاب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس