رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت : از مجموع 186 نفر ثبت نام شده برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان، سه نفر انصراف دادند و 99 نفر نیز توسط هیات مرکزی نظارت تایید صلاحیت شدند.

به گزارش مشرق، حسین میرزاپور رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان افزود: بر اساس بررسی های انجام شده همچنین صلاحیت 35 نفر احراز نشد.

وی یادآورشد: تعداد 45 نفر از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در استان زنجان رد صلاحیت شدند.

در مجموع در مرحله نخست 187 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که به گفته میرزاپور ثبت نام یک نفر نهایی نشد و در نهایت از لیست نامزدهای نام نویسی کرده حذف شد.

میرزاپور اظهار کرد: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت ساعت 24 شنبه شب در اختیار فرمانداری های چهارگانه حوزه انتخابیه اصلی این استان برای اعلام به داوطلبان قرار گرفت.

رئیس دفتر نظارت و انتخابات شورای نگهبان در زنجان گفت: در بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت افزون بر اطلاعات ارائه شده توسط مراکز چهارگانه و تحقیقات محلی منابع دیگری نیز ملاک تصمیم گیری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در این مرحله رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنها احراز نشده باشد از امروز تا سه شنبه هفته جاری 29 دی از ساعت 8 تا 16 فرصت دارند با مراجعه به ستاد انتخابات استان زنجان در استانداری شکایت خود را تحویل نماینده هیات نظارت دهند.

میرزاپور ادامه داد: نماینده هیات نظارت مستقر در ستاد انتخابات استان زنجان فرم های شکایت را در اختیار داوطلبان قرار می دهد و پس از دریافت فرم ها از داوطلبان، آنها را در چند مرحله به دفتر هیات نظارت استان زنجان تحویل و به صورت فوری نیز در اختیار شورای نگهبان قرار می دهد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: داوطلبان معترض به نتیجه بررسی صلاحیت ها، در هیات مرکزی نظارت افزون بر ستاد انتخابات استان می توانند در تهران نیز با مراجعه به ورزشگاه تختی شکایت خود را تسلیم نمایندگان شورای نگهبان کنند.

وی افزود: شورای نگهبان نیز در یک فرصت 20 روزه به شکایت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی رسیدگی می کند و چه بسا تجدید نظری در رای صادره هیات مرکزی نظارت انجام شود.

میرزاپور یادآورشد: پس از دریافت نظر شورای نگهبان دوباره دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان نتایج جدید را در اختیار فرمانداری ها قرار می دهد تا به داوطلبان اعلام شود.

رئیس دفتر نظارت و انتخابات شورای نگهبان استان زنجان گفت: ممکن است صلاحیت کسانی که در مراحل قبلی در هیات های اجرایی یا نظارت مورد تایید قرار گرفته باشد توسط شورای نگهبان رد شود که این افراد نیز سه روز فرصت دارند تا به نظر شورای نگهبان اعتراض کنند.

وی اظهارکرد: در این مرحله نیز شورای نگهبان در فرصت 7روزه ای دوباره به بررسی شکایت ها اقدام کرده و نتیجه را سرانجام به وزارت کشور اعلام و آنان نیز در اختیار فرمانداری ها برای اعلام به داوطلبان قرار می دهند.

میرزاپور خاطرنشان کرد: در نهایت آگهی افراد تایید صلاحیت شده انتخاباتی توسط فرمانداری ها منتشر و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی فرصت هفت روز و داوطلبان خبرگان رهبری نیز 14 روز برای تبلیغات فرصت دارند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن و داوطلبان خبرگان رهبری نیز از 22 بهمن آغاز و تا 5 اسفند خاتمه می یابد.

در استان زنجان در مرحله نخست 187 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که پس از بررسی اولیه توسط هیات نظارت در فرمانداری ها، صلاحیت 172 نفر از آنان تایید شد و یک نفر نفر نیز از دور رقابت ها انصراف داد.

زنجان در مجلس شورای اسلامی صاحب پنج کرسی و در مجلس خبرگان رهبری دارای یک کرسی است.

این استان دارای 13 حوزه انتخابیه فرعی و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و دو نفر نماینده از حوزه انتخابیه زنجان و طارم، یک نفر ابهر، خرمدره و سلطانیه، یک نفر خدابنده، و یک نفر حوزه انتخابیه ایجرود و ماهنشان به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس