کد خبر 523638
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

استاندار تهران با بیان اینکه تصور می‌کردم شمار رد صلاحیت‌ها رقم متعادل‌تری باشد گفت: انتظار این تعداد رد صلاحیت‌ها را توسط هیئت‌های نظارت بر انتخابات نداشتیم.

دخالت استاندار تهران در انتخابات مجلس
به گزارش مشرق، سید حسین هاشمی استاندار تهران روزیکشنبه در چهارمین دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران در بوستان علم و فناوری شهرستان پردیس با بیان اینکه امروز روز بسیار بزرگی است افزود: این پیروزی با هدایت های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدیریت بی نظیر رئیس جمهوری و اجرای بسیار دقیق دکتر ظریف و همکارانش رقم خورد.

وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 همه کشورهای قدرتمند سیاسی و اقتصادی یک طرف میز و نمایندگان ما طرف دیگر بودند تأکید کرد: به نظر من همین صحنه برای ما یک موفقیت بزرگ بود و هر کس که آشنایی اندکی با مسائل جهان داشته باشد وزن جمهوری اسلامی ایران را در مقابل ابرقدرت ها در می یابد.

استاندار تهران به 12 سال تحریم ظالمانه و بی سابقه علیه ایران اشاره کرد و گفت: با این محدودیت ها قصد داشتند ملت ایران را تحت فشار بگذارند تا به اهداف خود برسند اما با مشاهده استواری ملت و رهبری هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهوری مجبور به تغییر سیاست خود شدند.

وی افزود: دنیا فهمید نمی تواند با این ملت با زبان زور حرف بزند زیرا ملت ایران عقبه تاریخی 2500 ساله دارد که حاضر است مشکلات تحریم ها را بپذیرد اما عزت خود را زیر سؤال نمی برد.

هاشمی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای گذشته، مذاکرات بسیار پیچیده و سختی بود خاطرنشان کرد: فرزندان ایران شجاعانه و مقتدرانه توانستند به این پیروزی دست یابند و این موقعیت تاریخی و بی نظیر را رقم بزنند.

استاندار تهران تصریح کرد: اگر مقطع فعلی کشور در تاریخ بررسی شود یکی از مقاطع درخشان و موفقیت آمیز خواهد بود.

*انتظار این تعداد رد صلاحیت ها نداشتیم

استاندار تهران با بیان اینکه تصور می کردم شمار رد صلاحیت ها رقم متعادل تری باشد گفت: انتظار این تعداد رد صلاحیت ها را توسط هیات های نظارت بر انتخابات نداشتیم.

وی افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند افرادی که نظام جمهوری اسلامی و حتی من را قبول ندارند در انتخابات شر کت کنند، باید افرادی با نظرات و سلایق مختلف برای انتخاب شدن وجود داشته باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: وقتی رهبر فرزانه انقلاب فضای موردنظر برای انتخابات را اینگونه تبیین می کنند ما باید شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات را محقق کنیم.

استاندار تهران افزود: البته 20 روز زمان برای اعلام شکایت و بررسی دوباره صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آن ها احراز نشده باقیمانده است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فضای انتخابات آلوده شود، تصریح کرد: مسئولان وزارت کشور با اعضای شورای نگهبان مذاکره خواهند کرد تا افرادی که صلاحیت لازم را داشته اند اما از سوی هیأت های نظارت و انتخابات احراز نشده است به حق خود دست یابند.

استاندار تهران به دریافت گزارش هایی مبنی بر حمایت برخی از اعضای شوراهای اسلامی استان نسبت به داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما پیش از این اعلام کرده بودیم که در انتخابات به طور کامل بی طرف هستیم و می خواهیم انتخاباتی سالم برگزار کنیم، براین اساس هیچ یک از مسئولان استان حق ندارد به طور مستقیم یا غیر مستقیم از داوطلب خاصی حمایت کند یا حتی شائبه آن وجود داشته باشد.

وی افزود: حق الناس در انتخابات باید به معنای واقعی کلمه اجرا شود و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان و شهرداران شهرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نباید نسبت به داوطلب خاصی موضع گیری کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: به ستاد انتخابات استان تهران دستور داده ام تا تذکرات لازم در این خصوص داده شود زیرا ما با کسی تعارف نداریم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت من در استانداری تهران پرونده های تخلفات زیادی به هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی استان ارجاع شده و در شرایط راکد قرار داشت گفت: این هیأت بسیار فعال است و اعضای آن صاحب نظر هستند و تصمیمات آنها به هیچوجه احساسی نیست.

استاندار تهران تأکید کرد: تعداد گزارشات مربوط به تخلفات دریافتی از شهرستان ها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه کسی که خود را به عنوان خدمتگزار مردم معرفی می کند وظیفه حمایت از قانون را برعهده دارد یادآور شد: این افراد حق ندارند قانون را دور بزنند، سلیقه ای عمل کنند یا نسبت به فامیل خود توجه بیشتری داشته باشند.

هاشمی گفت: اگر حق کسی را به ناحق ضایع کنیم به طور حتم در آن دنیا گرفتار می شویم حتی اگر این تخلف از چشم مسئولان دور باشد.

وی به ذکر مثالی در این ارتباط پرداخت و افزود: چطور ممکن است تمام اعضای شورای اسلامی یک شهر یک نفر را شهردار کنند و تنها پس از گذشت چهار ماه این شهردار با رأی کامل اعضای شورا برکنار شود.

هاشمی موضوع مالی و مباحث اخلاقی را دو خط قرمز مدیران استان تهران اعلام و تصریح کرد: خود من برای کسی حکم مسئولیت زدم اما پس از دریافت گزارش مبنی بر تخلف حکمش را لغو کردم.

وی با اشاره به اینکه در هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان به محتوای گزارشات توجه می شود خاطرنشان کرد: در برخی موارد به دلیل ضعیف بودن گزارش های دریافتی و برای اطمینان به طور جداگانه گزارش های میدانی تهیه می کنیم تا مسأله را به صورت دقیق بررسی کنیم.

استاندار تهران افزود: برخی از گزارش های احصا شده به دبیرخانه این هیأت در شأن استان تهران نیست و من توصیه می کنم اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان مباحث قانونی مرتبط را مطالعه و براساس آن عمل کنند زیرا وقوع برخی تخلفات به دلیل ناآشنا بودن با قانون است.

هاشمی برگزاری کلاس های آموزشی برای آگاه سازی اعضای شورای اسلامی شهر و روستای استان را مفید ارزیابی کرد و گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید اافکار سیاسی خود را در ارائه خدمات به شهروندان دخالت دهند.

استاندار تهران افزود: آموزش یک ضرورت برای همه ما است و همه نیازمند بروز شدن هستیم و هر کسی این موضوع را انکار کند انسان جاهلی است.

وی خطاب به حاضران گفت: نیت شما باید خدمت به مردم باشد زیرا اگر یک مشکل مردم را حل کنید خداوند نیز مشکل شما را حل می کند.

استاندار تهران به ضرورت صادق بودن اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با مردم اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی با مردم صادق باشید هر چقدر هم علیه شما تبلیغ شود اثری ندارد زیرا مردم متوجه خدمت شما هستند.

هاشمی به عملکرد خوب مدیران استان در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و افزود: نباید اجازه دهیم در دوران انتخابات و تراکم کارها عده ای سوءاستفاده کرده و کارهای خلاف خود را در این حوزه آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت نظر خود را در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز اعلام کردند تأکید کرد: نباید با مطرح شدن موضوع انتخابات از این موضوع غفلت کنیم و باید با شدت بیشتری بادست های آلوده ای که به دنبال سوءاستفاده از زمین های منابع طبیعی هستند برخورد شود.

استاندار تهران تصریح کرد: در این ارتباط پیشگیری همواره بهترین روش است ضمن اینکه باید از مدیرانی که در این مسیر خوب عمل می کنند تقدیر شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • زززززر ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    استاندار کی شده که برای شورای نگهبان تعیین تکلیف می کنه
  • افشین تهران ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    شما مسئول اجرای انتخابات هستید یا تبلیغات جناح خودتان؟؟//
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    استدلال از جنس داماد لرستانی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس