مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر اذعان داشت که جرم واقعی شیخ نمر برپایی تظاهرات صلح آمیز در راستای ایجاد حکومتی مردمی و برخورد منصفانه با شیعیان عربستان بود.

به گزارش مشرق و به نقل از سایت خبری فرانسوی زبان لوگراند سوار، «کنث روث» مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در گفتگویی که با شیخ النمر روحانی برجسته و شیعه عربستان داشته به نقل از وی اظهار داشت، هر دولتی باید براساس قانون اساسی تشکیل شود، اما کمیت سیاست رسمی کشور باید بر مبنای کیفیت نسبی بزرگان مذهبی و شرایط سیاسی زمانه پایه گذاری شود.

این مدیر اجرایی حقوق بشر افزود که اصل بنیادین شیخ نمر پذیرش و همراهی همیشگی مردم و طرد و دور شدن از کردن حکومت سعودی بود.

کنث روث در ادامه گفت: صبر رژیم سعودی زمانی از شیخ نمر به سر آمد که در یکی از سخترانی‌هایش در مورد مرگ نائف بن عبدالعزیز – که وزیر کشور و یکی از شاهزاده‌های عربستان بود – به مردم ابراز داشته بود، از مرگ این مرد خوشحال باشید که جایگاهش آتش و عذاب جهنم است.

وی تصریح کرد که شیخ نمر بعد از این شرایط زندانی و محکوم به مرگ شد. البته همیشه این نگرانی وجود داشت که اعدام شیخ نمر تعارضات را بین شیعه و سنی افزایش دهد.

رژیم سعودی روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر، کنار 42 نفر دیگر، خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

گروه‌های مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به‌جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب‌شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس