یک هفته نامه آلمانی، مشارکت نیروهای مسلح این کشور در جنگ علیه داعش را دور از انتظار ندانست.

به گزارش مشرق، اشپیگل به نقل از منابعی در وزارت دفاع آلمان نوشت: مسئولان کشور امکان مشارکت نیروهای مسلح در عملیات علیه گروهک تروریستی داعش در سوریه را بررسی می کنند.

به گفته این منابع، در حالی حاضر موضوع عملیات زمینی یا هوایی مطرح نیست، بلکه شرط ضروری آلمان برای مشارکت در جنگ علیه داعش صدور قطعنامه بین المللی است. اشپیگل ادامه داد: این اولین بار در تاریخ آلمان فدرال است که اعزام نیرو به یکی از کشورهای خاورمیانه مورد بررسی قرار می گیرد.

این مجله آلمانی افزود: ممکن است دولت نقش این کشور در تلاش ها برای مبارزه با داعش را منوط به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آموزش گروه های مخالف سوری و یا حمایت لجستیکی از فرانسوی ها در عملیاتشان بکند.

این در حالی است که برلین در گذشته به صورت قطعی هر گونه مشارکت نیروهایش در عملیات علیه داعش را رد می کرد، ولی به نظر می رسد حملات پاریس باعث عقب نشینی از این موضع شده است.

گفتنی است حملات تروریستی پاریس که به صورت همزمان در چندین نقطه شهر انجام شد، منجر به کشته شدن دست کم ۱۲۹ نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس