از دیگر اقداماتی که بدون تردید مصداق نفوذ دشمن و عوامل آن در عرصه های مدیریتی حساس نظام محسوب می شود بکار گماردن افراد و چهره های مسئله دار به مدیریت های حساس آموزش در دانشگاه تهران است!

به گزارش مشرق، یکی از دانشجویان دانشگاه تهران با ارسال یادداشتی به مشرق، نسبت به عملکرد مدیریت دانشگاه تهران انتقاداتی را مطرح کرده است.به اعتقاد این دانشجو، محصول رویکرد و عملکرد مدیریت جدید منجر به بسترسازی نفوذ برای دشمن و کاهش رشد علمی این دانشگاه خواهد شد.
"مشرق " بدون قضاوت درباره محتوا و صحت و سقم این یادداشت، و تنها با هدف شکل گیری تریبونی آزاد برای ارائه دغدغه های اساتید و دانشجویان کشور، اقدام به انتشار آن نموده است. بدیهی است رئیس و دیگر مسوولان دانشگاه تهران از این حق قانونی و اخلاقی برخوردارند که پاسخگوی ادعاهای مطرح شده و رفع دغدغه های این دانشجو باشند. مشرق آمادگی خود را برای انتشار هرگونه توضیح و پاسخی اعلام می دارد. توجه خوانندگان را به یادداشت وارده جلب می نماییم:

****

   
1- بدون تردید دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی در ایران جایگاه بی بدیلی در ساختار آموزش متخصصان و نخبگان کشور داشته و دارد و این مهم بر دشمنان نظام و انقلاب پوشیده نیست و به همین علت این پایگاه علمی-پژوهشی بیش از نقاط دیگر در معرض طمع و نفوذ دشمن و جهان استکبار قرار دارد.

2- سیاست نفوذ دشمن در ساختارهای حساس نظام (آنگونه که رهبر انقلاب اشاره کرده اند) پس از برجام شدت خواهد گرفت و رصد تحولات دانشگاه تهران نشان می دهد که دشمنان و عوامل داخلی آنها با بهره گیری از ضعف های مدیریتی در دانشگاه تهران ، گام های مؤثری در جهت اجرای سیاست نفوذ در این مرکز حساس برداشته اند.

3- عملکردهای عجیب مدیران دانشگاه در امور صنفی دانشجویی -مثلاً مسئله اختصاص خوابگاه به دانشجویان- به گونه ای است که احتمال سوء استفاده و رفتارهای نابخردانه در جهت افزایش شدید نارضایتی در میان دانشجویان نیازمند به خوابگاه می رود و این در حالی است که برخی از خوابگاه ها بلااستفاده مانده و دانشجویان شهرستانی و بویژه دختران دانشجو مدت های مدید بدون خوابگاه و به امان خدا رها شده اند و مسئولان مربوطه کمتر اجازه ملاقات به دانشجویان (جهت طرح مشکلات خود) می دهند!
مسئله خوابگاه در دانشگاه تهران در حالی به یک بحران تبدیل شده که با اتخاذ چند تصمیم معقول (و بی نیاز به بودجه و اعتبار) این معضل شکل نمی گرفت و به صورتی عادی قابل حل و فصل بود!
شکل گیری و ایجاد نارضایتی در میان دانشجویان فقط به مسئله خوابگاه ختم نمی شود و در سایر عرصه ها به خوبی قابل مشاهده است! مثلاً در حالی که دوره های روزانه و شبانه در مقطع کارشناسی ارشد رشته های روابط بین الملل، علوم سیاسی و مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش حداکثر 150 نفر دانشجو را دارد (که حتی برای این تعداد نیز امکانات آموزش، پژوهش، رفاهی و... کافی وجود ندارد) در سال جاری و به صورتی انفجاری علاوه بر ظرفیت فوق، 200 نفر دانشجوی کارشناس ارشد اضافه در رشته های فوق پذیرش شده، که مشکلات عدیده ای را برای دانشجویان و دانشگاه ایجاد کرده است و این در حالی است که کسی مسئولیت این بحران را به عهده نمی گیرد اما موج نارضایتی  بابت اتخاذ چنین تصمیم بحران سازی در میان دانشجویان، کارمندان و حتی اساتید ایجاد شده است!
 سوال اینجاست که چه کسی از این روند بحران سازی در دانشگاه تهران سود می برد؟ چه کسی به دنبال ایجاد انفجار اعتراضات در این دانشگاه در آستانه انتخابات سال جاری است؟ آیا برخی به دنبال ایجاد 18 تیر دیگری نیستند؟ آیا ردپای طراحان 18 تیر سال 78 را نباید در این عرصه جستجو کرد؟ انجام یک نظرسنجی در میان دانشجویان دانشگاه تهران نشان خواهد داد که مدیریت فعلی دانشگاه چگونه مجری سیاست افزایش نارضایتی در دانشگاه و تبدیل آن به بحران امنیتی شده است!

4- مسئله دیگر تلاش برای حذف دستاوردهای علمی دانشگاه است! مثلاً در حالی که دانشکده علوم و فنون نوین که در زمان مدیریت قبلی دانشگاه جهت تربیت متخصصان مورد نیاز کشور در رشته هایی مانند نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی و... شکل گرفته و ایجاد شده بود مدیریت فعلی در عوض تقویت و توسعه این دانشکده، تصمیم به انحلال آن گرفته است! اتخاذ چنین تصمیماتی در زمان مدیریت فعلی دانشگاه تهران نه تنها در این مورد بلکه در موارد مشابه باعث توقف جریان نوپای تولید علم در این مکان علمی شده که نتیجه ای جز دلسردی اساتید و دانشجویان و تشویق آنها به مهاجرت و یا دست برداشتن از تحقیق و تولید علم نخواهد داشت!

5- از دیگر اقداماتی که بدون تردید مصداق نفوذ دشمن و عوامل آن در عرصه های مدیریتی حساس نظام محسوب می شود بکار گماردن افراد و چهره های مسئله دار به مدیریت های حساس آموزش در دانشگاه تهران است! انتخاب فردی که علاوه بر رکود علمی، سابقه همکاری با شیرین عبادی را در کارنامه خود داشته (و این همکار و همفکری همچنان نیز ادامه دارد) به مدیریت گروه روابط بین الملل دانشگاه و تلاش برای انتصاب نماینده متحصن مجلس ششم و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت (که افتخار امضای نامه 135 تن از نمایندگان مجلس ششم در جهت مخالفت با ولایت فقیه را نیز کسب کرده) به مدیریت گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه نمونه های جدی از نفوذ عوامل دشمن در این سنگر و خاکریز علمی کشور به شمار می آیند!
 در این مسیر انتخاب فردی که پس از 26 سال سابقه عضویت هیئت علمی هنوز نتوانسته به درجه دانشیاری برسد به ریاست دانشکده حقوق (آن هم در حالی که اساتید این دانشکده فردی با درجه استاد تمامی و از چهره های خادم به نظام را جهت ریاست دانشکده انتخاب کرده بودند) دانشگاه تهران که از حمایت جبهه منحله مشارکت برخوردار است و نتیجه آن باز شدن دست عوامل این گروه برانداز نظام در ساختار مدیریتی دانشکده مهم حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خواهد بود چگونه توجیه می شود و جالب این جاست که این انتصابات پس از برجام در حال شکل گیری و افزایش است!

6- زمینه سازی جهت ملاقات یکی از مقامات وزارت خارجه انگلیس با یکی از اساتید مسئله دار دانشگاه در باشگاه دانشگاه تهران (به درخواست مقام انگلیسی!) و بدون حضور شخص دیگر ، تنها یک نمونه از اقدامات غیرقابل توجیه است!

7- و البته برپایی رسمی کلاس های آموزش رقص باله از سوی دانشگاه تهران در سال جاری (و جهت استفاده عموم) مکمل اقدامات و اتفاقاتی است که در دوره اخیر روی داده و چنین اقداماتی اگر مصداق نفوذ گام به گام دشمن در مهمترین دانشگاه کشور و نماد آموزش عالی نباشد پس چیست؟

8- در این میان نقش عزیزانی که با پرچم اصولگرایی (و البته در کمال ساده دلی) از ریاست فعلی دانشگاه تهران حمایت کرده و زمینه انتصاب ایشان به ریاست دانشگاه را مهیا کردند قابل توجه است! آیا این چهره های اصول گرا در این اقدامات شریک نیستند؟ اگر حمایت های ایشان نبود آیا ریاست فعلی دانشگاه به این مقام دست پیدا می کرد تا این چنین دانشگاه را صحنه تاخت و تاز فتنه گران سال 88 و چهره های جبهه منحله مشارکت قرار دهد؟ آیا این عزیزان نباید در مقام اصلاح اشتباه راهبردی خود برایند و لااقل مانع انتصاب اعضای مرکزیت حزب برانداز مشارکت در مناصب حساس علمی دانشگاه شوند؟ بدون تردید سکوت این چهره ها در برابر روند نفوذ خطرناک دشمن به دانشگاه تهران شاخص کارآمدی جهت سنجش میزان اصولگرایی و تعلق این چهره ها به نظام و انقلاب خواهد بود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    نفوذ گام به گام در عرصه آموزش عالي كشور
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    برادر شفاف بگو ما که نفهمیدیم؟ الان مدیر گروه ها کیا شدن؟ نمره نگرفتیم به کی باید التماس کنیم؟ باشگاه دانشگاه تهران اونجاست که غذا میخورن یا اونجا که ورزش میکنن؟ سوالات فلسفی جدی با خوندن این متن برام ایجاد شده! یعنی وجداناً چی بگم وااالا! بابا جلوی نفوذو بگیر نفوذی رو هم بعد از دیدن فیلمش اخراج کن اما جان من تغذیه نشخوارکنندگان رو به کارل اشمیت ربط نده! پینوشت: فردا نشخوارکنندگان هم خوشون هم افرادی که در وردشون مطالعه و تحقیق میکنن به اضافه کل علمای اندشیه سیاسی و بطور خاص الهیات و امر سیاسی و خاندان اشمیت بیانیه میدن جمع میشن شعار میدن علیه این نظر! آقا من منظورم به شما نبود قبل از هرگونه شورش بدان و آگاه باش که فقط نظر دادم تو خواه پند گیر خواه ملال یا بلال یا جلال یا روال یا خلال یا حلال یا هلال یا زلال یا ضلال یا هرچی
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    نه تنها در دانشگاه تهران در دانشگاه های دیگر وضع به همین منوال است و عناصر ورشکسته ، سکولار و فتنه گر تحت عنوان مدرس و... به لجن پراکنی علیه نظام مشغولند و به کادر سازی مشغولند حقیقتاً دانشگاه ها نیاز به یک انقلاب فرهنگی دارند نیروهای متعهد و وفادار به نظام در دانشگاه ها غریب هستند برخی اساتید که هم به آن ها متدین گفته می شود ساده دل و....
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    خوب کلمه ای یاد گرفتید نفوذ نفوذ..این هم شده مثل فتنه هی بزنید تو سر مردم!
  • حسین ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    ساده دلی چیست؟ عدم بصیرت است. همین ابوموسی اشعری ها هستند که امیرالمومنین (ع) را خانه نشین کردند و اراذل و اوباش را حاکم.
  • مهدی از قم ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    در مراسم افتتاح کرسی های ازاد اندیشی مناظره بین اقای صادق زیباکلام و دکتر حسن عباسی بود.اقای زیباکلام طبق معمول با مظلوم نمای عرض فرمودند این چه ازاداندیشی است استاد های دگر اندیش را از کار برکنار میکنند و از این دست حرف ها.اقای دکتر عباسی هم در جواب گفتند شما اندیشه های لیبرالی دارید و...ولی استاد دانشگاه تهران هستید و سال ها به تدریس ادامه دادید.کی جلوی شما را گرفته؟.استاد های از قبیل زیباکلام زیاد هستند.با اساس نظام مخالف هستند و وزن علمی هم ندارند ولی در بهترین دانشگاه ها و با خیال اسوده مشغول کار هستند.کی پشت این افراد است؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی از قم ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    اگر فتنه88درهم شکسته نمیشد و جلوی این نفوذ ها گرفته نشود شما و من و خیلی های دیگه کارمون به جای میکشه که باید همه زندگیمان را در یه بقچه بزاریم و گرفتار اوارگی و تجزیه و جنگ داخلی شویم.اونوقت شما هم دیگه وقت اینکه این نظریات روشنگرانه را از ذهنتان تراوش کنید ندارید
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    دقیقا افراد بی بصیرت در فتنه آمریکایی۸۸ خودشون رو به نفهمیدن می زدند تا اسم فتنه می آمد به ملت اهانت می کردند و تهمت های نار وا که شایسته خودشون هست رو به مردم نسبت می دادند تا آشوب های خیابانی که شروع شد با حمایت انگلستان خبیث و آمریکا ودیگر همدستانش تعداد زیادی از آنها در صف مخالفین نظام شعار دادند و اموال عمومی رو تخریب کردند ومسجد آتش زدند. و چندین نفر از مردم را با اسلحه های انگلیسی به شهادت رساندند و حتی آتش زدندو قضایای اهانت به دسته های عزاداری و آتش زدن پرچمهای عزای اباعبدالله الحسین ع رو اجرا کردند در مورد نفوذ هم همین طوره نفوذی ها و نوکران بیگانه از آگاهی و بصیرت افزایی مردم در این مورد به شدت وحشت دارند. با تشکر از سایت مشرق تا می توانید در زمینه نفوذ و فتنه چهارم روشنگری کنید تاجایی که نوکران شیطان بزرگ جرأت نکنند حتی در کشور اسلامی آفتابی شوند
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    به نظر شما چه کلمه ای برای این عمل به کار ببریم؟
  • میلاد ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    فعلا که پادویی صهیونیست بهتون حال داده انگار
  • ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    شما چرا ناراحتی !!؟؟ مخاطب نفوذ و فتنه مشخص است و مردم هیچ گاه خود را مخاطب آن نمی دانند.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    دانش آنگاه که در چنبره باندهای سیاسی قرار بگیرد بزرگترین زیاندیدة آن مردمی خواهند بود که عموماً نمی‌دانند دانشگاه تهرات از آن جهت عرصه تاخت و تاز مطامع قدرت طلبانه شده است که مساله مسئولان آن، مساله های باندی و حزبی است اصلاً با همین رویه سروکار آمده اند و کارامدی آنها نیز در پیشرفت علمی کشور و دانجویان بلکه به میزان تامین منافع گروه سیاسی خود بستگی دارد.
  • داور ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    اگر در كشور هر كس و ناكسي نام استاد را يدك نمي كشيد و دوغ و دوشاب تفاوت داشت و فلسفه وجود دانشگاه دست كم براي مسئولين مشخص بود قطعا وضع ما بهتر از حالا بود. بازي با واژه ها براي بيرون كردن رقيب دمار از روزگار مردم ، اقتصاد ،فرهنگ و باورهاي ديني مردم ايران در آورده است پروردگار بزرگ به همه ما به ويژه مسئولين كمك كند تا قدر ايران را بدانيم و خداي ناكرده به خودخواهي هاي شخصي خود توجه نكنيم
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    ترويج بي حيايي توسط شبكه هاي ماهواره اي آمريكايي كم بود حالا آموزش رقص باله اون هم توي دانشگاه راه انداخته اند
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    مرگ آمریکا=مرگ بر نفوذ نفوذ رو رهبری گفته شما مشکلی داری برادر؟
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    در دو بازه زمانی بنرش روی دیوار ساختمان اصلی تربیت بدنی دانشگاه زده شد(کنار سینما بهمن)؛اولیشو اواخر خرداد دیدم.الان باید خبرش پخش بشه؟ممنونم از رسانه ها!
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    یه برنامه هم تحت عنوان کارگاه تو محوطه دانشگاه هفته گذشته انجام شد.مسئولین کاری نکردن هیچ،حراست هم عمدا ندید گرفت.لطفا گزارشی منتشر کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس