کد خبر 487046
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

چین در راستای توسعه فعالیت های فضایی اش، جدیدترین ماهواره نقشه برداری خود با عنوان «تیان هوی C1» را به فضا فرستاد.

به گزارش مشرق، این پرتاب که عصر روز دوشنبه صورت گرفته، از مرکز ماهواره «جیو چوان» در استان «گانسو» واقع در شمال غرب کشور و با موشک «چانگ جن D2» انجام شده است. بر اساس گزارش ها، قرار است این ماهواره در زمینه انجام آزمایش های علمی، بررسی منابع زمینی، نقشه کشی و پیش بینی تولیدات کشاورزی به کار گرفته شود.

پیشگیری از بلایای طبیعی، پیش بینی حوادث غیرمترقبه و کاهش آسیب های طبیعی از دیگر کاربردهای این ماهواره عنوان شده که توسط دانشمندان چینی ساخته شده و در مدار از پیش تعیین شده قرار گرفته است.

این کشور در تازه ترین اقدامات خود در زمینه فعالیت های فضایی، شانزدهم مهر ماه سالجاری چهار ماهواره حسگر کنترل از راه دور را با موفقیت در مدار زمین قرار داد. این ماهواره ها با عنوان «جین لین ـ 1» از مرکز ماهواره بر «جیو چوان» در استان «گانسو» در شمال غرب چین به فضا پرتاب شده بود.

این کشور که از عقب ماندن در زمینه فناوری های فضایی شکایت دارد، برنامه فضایی پرهزینه اش را نماد ظهور خود در بین قدرت های جهان تلقی می کند و به همین خاطر سال گذشته دهها ماهواره را به فضا فرستاد.

چینی ها با پرتاب های پی در پی ماهواره به فضا به دنبال ثبت رکوردهای جدید در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های علمی هستند. اگر چه پکن بر صلح آمیز بودن توسعه سریع توانایی های فضایی اش تاکید دارد و مخالف استفاده نظامی از این ظرفیت ها است، اما کشورهای غربی نگران مقاصد چین هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس