کد خبر 482559
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

روسیه یک ماهواره مخابراتی ترکیه را به فضا پرتاب کرد.

به گزارش مشرق، آژانس فضایی روسیه اعلام کرد: ماهواره مخابراتی «تورکسات-4بی» با یک ماهواره بر روسی از نوع «پروتون-ام» از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

مطابق برنامه اعلام شده، ماهواره «تورکسات-4بی» ساعت 8 و 53 دقیقه بامداد روز شنبه به وقت مسکو در مدار مورد نظر در پیرامون کره زمین در ارتفاع 36 هزار کیلومتری قرار خواهد گرفت.

این ماهواره مخابراتی ترکیه به سفارش این کشور در شرکت ژاپنی «میتسوبیشی الکتریک» ساخته شده است.

ماهواره «تورکسات-4بی» به ارائه خدمات مخابراتی و پخش شبکه های تلویزیونی ماهواره ای در ترکیه، کشورهای اروپایی، آسیای مرکزی، آفریقا و خاورمیانه می پردازد.

روسیه از امکانات گسترده فضایی خود برای ارائه خدمات فضایی ازجمله پرتاب ماهواره های کشورهای دیگر استفاده می کند.

بر اساس اطلاعات موجود روسیه برای هر پرتاب ماهواره از کشورهای دیگر 10 تا 15 میلیون دلار دریافت می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    1 0
    اونوقت ترکیه یک جنگنده روسی رو سرنگون کرد.خخخخخخخخخ
  • افشین تهران ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    واقعا که خنده داره.روسها هم حتما به این توهم خیلی خندیدن.
  • افشین تهران ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    1 0
    دوستانیکه اینقدر از پیشرفت ترکیه سخن سر میدهند ببینن که ترکیه حتی توان پرتاب ماهواره های خودشرو هم نداره کاریکه ایران نزدیک به یک دهه پیش انجام داد.ماهواره هم که ساخت ژاپن هست .انوقت میگن ماهواره ترکیه و همه فکر میکنن که خودش ساخته.البته ایران تا ساخت ماهواره ای با این مشخصات هنوز راه داره ولی حتما باید داشته باشیم چرا که با این وسیله میتونیم صدای خودمون رو به جهان برسونیم و نشان بدهیم که ایران ان چیزی که رسانه های غربی رذیلانه نشان میدن نیست.درست مثل وقتیکه از یک توریست که به ایران امده سوال میکنی و میبینی که نظرش 100درصد تغییر کرده.
  • دکتر ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 1
    متاسفانه همین چند روز پیش ماهواره بر چینی لانگ مارچ یک ماهواره مربوط به ترکیه از کلاس ترک استار که رادیو تلویزیونی هست و 40 درصد ساخت صنایع هوافضای ترکیه بود رو در مدار ژئو قرار داد و ترک ها برنامه دارن تا پنج سال دیگه به توانایی 100 ساخت ماهواره برسن ماهواره برهاشون هم در حال ساخت هست در سکوت کامل بدون جنجال های سیاسی برای پنهان کردن ضعف های دیگر! اونها مثل ایران نیستن که نه توان ساخت خود ماهواره رو داره و نه ماهواره بر رو بعد فقط در عمل یه میکرو ماهواره رو در پایین ترین مدار لئو قرار میده!!.. اونها اول فناوری رو تجاری می کنن بعد کل بازار دنیا رو می گیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس