کد خبر 470923
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

رسانه مکزیکی «ال اونیورسال» گزارش داد که صدها دانش‌آموز مکزیکی در اعتراض به وضعیت پرونده 43 دانش‌آموز ناپدید شده در این کشور، به دادستانی کل استان «گررو» یورش بردند.

به گزارش مشرق، «ال اونیورسال» نوشت: صدها دانش‌آموز مکزیکی به همراه خانواده‌های 43 دانش‌آموز ناپدید شده در این کشور در اعتراض به وضعیت پرونده این دانش‌آموزان، روز گذشته به دادستانی کل استان «گررو» در جنوب مکزیک یورش بردند و با تخریب تجهیزات ساختمان این دادستانی، خواستار مجازات مسئولان این حادثه غم‌انگیز شدند.

وکیل خانواده 43 دانش‌آموز ناپدید شده مکزیکی در این رابطه عنوان کرد که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که همگی از دانش‌آموزان مدرسه محل تحصیل این 43 نفر هستند، از دولت مکزیک می‌خواهند که به وضعیت پرونده این حادثه رسیدگی کند.

در همین راستا خانواده‌های دانش‌آموزان ناپدید شده نیز اعلام کرده‌اند که در طول هفته جاری اعتراضات خود را تشدید خواهند کرد.

انتظار می‌رود که از روز چهارشنبه والدین دانش‌آموزان ناپدید شده اعتصاب غذای 48 ساعته خود را آغاز کنند و در روز شنبه نیز دست به برگزاری تظاهرات بزنند.

بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که این حادثه منجر به مرگ 6 نفر (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و زخمی شدن 17 تن دیگر گردید؛ علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده و یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

به دنبال این اتفاق در روز 7 نوامبر 2014 ( 16آبان 93) دادستان کل مکزیک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، تعدادی کیسه زباله با محتوای بقایای انسان در کنار رودخانه‌ منطقه «کوکولا» یافت شده که احتمالا بقایای همان دانش‌آموزان گمشده باشد؛ دست کم 80 نفر به عنوان متهم دستگیر شده‌اند که 44 نفر از آنها افسران پلیس هستند.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمار اخیر منتشر شده توسط مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (آی‌آی‌اس‌اس)، مکزیک سومین کشور جهان با بیشترین میزان تلفات انسانی در طول سال 2014 میلادی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس