کد خبر 466633
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

رسانه مکزیکی «ال اونیورسال» گزارش داد که دولت مکزیک آمادگی خود را برای پذیرش پناهجویان جنگ‌زده سوری در این کشور آمریکای لاتین اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، «ال اونیورسال» نوشت: «کلودیا روئیز ماسیو» وزیر جدید امور خارجه مکزیک روز جمعه اعلام کرد که دولت این کشور در حال بررسی امکان پذیرش پناهندگان جنگ‌زده سوری در این کشور آمریکای لاتین می‌باشد.

وی در این رابطه افزود که ما با تمام توان خود تلاش می‌کنیم تا امکانات لازم برای پذیرش برخی از پناهجویان سوری را مهیا کنیم.

وزیر امور خارجه مکزیک همچنین بر لزوم انجام مذاکرات چندجانبه برای حل بحران سوریه که اکنون وارد پنجمین سال خود شده است نیز تأکید کرد.

«روئیز ماسیو» در ادامه خاطرنشان کرد که مکزیک سال گذشته نیز از طریق سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان هلال احمر و کمیسیون عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد کمک‌هایی را برای پناهندگان سوری مستقر در کمپ‌های اردن و لبنان که بیش از 4 میلیون پناهنده سوری را در خود جای داده‌اند، ارسال کرده است.

وی عنوان کرد که مکزیک در پذیرش پناهندگان کشورهای مختلف سابقه درخشانی دارد و در این‌باره پذیرش پناهندگان جنگ‌زده اسپانیا در سال‌های 1936 تا 1939 (1315 تا 1318) و پذیرش پناهندگان زلزله‌زده هائیتی در سال 2010 (1389) را به عنوان مثال بیان کرد.

براساس اعلام مقامات مکزیک انتظار می‌رود که در طول هفته آینده 30 جوان سوری که در کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند نیز برای ادامه تحصیل وارد مکزیک شوند.

پیش از مکزیک، برزیل، پاناما، شیلی، آرژانتین، پاراگوئه، ونزوئلا و اوروگوئه نیز دیگر کشورهای آمریکای لاتینی بودند که آمادگی خود را برای پذیرش پناهجویان جنگ‌زده سوری اعلام کرده بودند.

براساس تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی کمیسیون عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، در حال حاضر بیش از 11 میلیون نفر از مردم سوریه از کشور خود آواره شده اند.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل نیز با انتشار گزارشی ضمن ابراز تأسف از وخامت اوضاع در سوریه، اعلام کرد که از ابتدای سال 2015 تاکنون 2 هزار 209 کودک سوری بر اثر خشونت‌های صورت گرفته در این کشور جان خود را از دست داده‌‍اند.

اروپا در هفته های اخیر شاهد ورود تعداد زیادی از پناهندگان سوری بوده است؛ از ابتدای سال جاری تاکنون 300 هزار پناه‌جوی آواره وارد اروپا شده‌اند که این تعداد بالاترین میزان پس از جنگ جهانی دوم در این قاره محسوب می‌شود.

سوریه از ماه مارس سال 2011 (اسفند 1389) در یکی از بزرگترین بحران‌های تاریخ به سر می‌برد که طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل تاکنون 240 هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است.

در این بحران عظیم که با هدف برکناری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، ارتش این کشور با گروه‌های تروریستی مختلفی درگیر جنگ مسلحانه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس