رییس ستادکل نيروهاي مسلح تاکيد کرد: بسياري از اين تهديدها، توخالي است و برخي ديگر از آنها "جيغ کشيدن از ترس" است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر فيروزآبادي در حاشيه برگزاري رژه ۳۱ شهريور ماه در جمع خبرنگاران با تاکيد بر سرزندگي و نشاط نيروهاي مسلح اظهار داشت: ما هر روز فناوري جديدي را در نيروهاي مسلح به ثمر مي‌نشانيم و تسليحات مدرن‌تري را در اختيار رزمندگانمان قرار مي‌دهيم.

وي افزود: نيروهاي مسلح ايران آماده دفاع همه‌جانبه با پشتيباني ملت از مرزهاي جغرافيايي و همچنين مرزهاي اعتقادي ملت بزرگ ايران هستند.

رییس ستادکل نيروهاي مسلح با اشاره به برخي تهديدهاي خارجي تاکيد کرد: بسياري از اين تهديدها، توخالي است و برخي ديگر از آنها جيغ کشيدن از ترس است٬ بنابراين من تهديد جدي و مهمي که متوجه ملت ايران در شرايط کنوني باشد٬ نمي‌بينيم. با اين وجود مسلما هر کس دُر گرانبهايي با خود دارد و براي حفظ آن تلاش مي‌کند و ملت ايران نيز براي حفظ آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، استقلال، آزادي و آرمان‌هاي امام جانانه از در گرانبهاي خود دفاع خواهد کرد.

فيروزآبادي در پاسخ به سوالي در مورد بخشي از صحبت‌هاي رئيس‌جمهور درباره اميد کشورهاي منطقه به ايران جهت مبارزه با تروريسم خاطرنشان کرد: فرمايش رئيس‌جمهور محترم کاملا درست و منطبق با راهبردهاي دفاعي و امنيتي ايران است. ما در دکترين امنيتي‌مان مبحثي درباره دفاع از ملت‌هاي مظلوم و مسلمان و آزاده جهان داريم و هر‌گاه مورد تجاوز قرار گرفته از آنها دفاع خواهيم کرد.

رییس ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: امروز دستِ آمريکا، اسرائيل و انگلستان در منطقه در دست تروريست‌هاي منطقه است و تروريسم در اين منطقه سرانگشتان استکبار جهاني است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در هیچ سندی بازدید از مراکز نظامی ایران ذکر نشده است، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اجازه نخواهند داد که کسی از مراکز نظامی بازدید کند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه درباره اختصاص تجهیزات نظامی جدید از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: این اقدامات دلداری به این رژیم است. رژیم صهیونیستی گنبد آهنین و سنگرهای زیرزمینی ایجاد کرده و خود را به سلاح‌های جدید مجهز کرده اما اینها همه دلداری برای آنها محسوب می‌شود. اگر آنها قصد تجاوز به ایران داشته باشند شکست سختی خواهند خورد.

فیروزآبادی در پاسخ به پرسشی درباره امکان همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با داعش نیز گفت: آمریکا خودش داعش را ایجاد کرده و به آنها کمک می‌کند. مقامات آمریکایی منافقانه نقشی دوگانه بازی می‌کنند. در سیاست هم همچون امنیت دروغ می‌گویند تا اروپا و مردم خود را فریب دهند. آنها قصد مقابله با داعش را ندارند زیرا اگر چنین قصدی داشتند تا کنون فرصت زیادی را از دست داده‌اند.

همچنین به گزارش تسنیم، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که جمهوری‌خواهان در آمریکا برجام را کاغذپاره خوانده‌اند و ایران را نیز تهدید نظامی کرده‌اند، نظر شما در این رابطه چیست، گفت: آنها آدم‌های مرتجعی هستند و می‌خواهند به شرایط دوران ریاست جمهوری بوش دیوانه بازگردند. بوش تمام تلاش خود را کرد تا به ایران حمله کند اما نتوانست.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه آمریکا معتقد است که می‌تواند حمله را آغاز کند، اما نمی‌تواند پاسخگوی پاسخ‌های احتمالی آن باشد، افزود: جمهوریخواهان اگر بخواهند راه بوش را ادامه دهند، نمی‌توانند با ایران وارد جنگ شوند. جنگ برای آنها حاصلی نخواهد داشت زیرا جمهوری‌خواهان فقط شعار توخالی می‌دهند.
منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علیا ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    سردار من که کلن فارغ از هر طیف سیاسی و چپ و راست دوستت دارم. و همیشه دعا میکنم خدا شما و دیگر بزرگان ارتش و سپاه و بسیج رو برای ما ملت ایران حفظ کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس