کد خبر 469850
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

کره شمالی یک بار دیگر با دفاع از توسعه برنامه های مربوط به پرتاب راکت های دوربرد و ماهواره به فضا، اعلام کرد که دشمنان نمی توانند مانع توسعه علوم و پیشرفت های فضایی این کشور شوند.

به گزارش مشرق، این موضع کره شمالی پاسخی به کشورهایی نظیر آمریکا و کره جنوبی است که گفته بودند این کشور نباید دست به انجام آزمایش موشک دوربرد بزند.

کره شمالی قصد دارد روز دهم اکتبر (18 مهر ماه) مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر در این کشور یک راکت دوربرد با هدف قراردادن ماهواره در آینده در مدار زمین پرتاب کند اما کره جنوبی و آمریکا می گویند، این موشک بالستیک است.

همزمان خبرگزاری کره شمالی گزارش کرد که هر چه دشمنان بیشتر بر جلوگیری از توسعه علمی کره شمالی پافشاری کنند عزم این کشور برای انجام برنامه های فضایی و پرتاب ماهواره راسخ تر می شود.

این گزارش می افزاید که پرتاب ماهواره جزو حقوق حقه این کشور بر اساس مقررات بین المللی است که کسی نمی تواند آن را از کره شمالی سلب کند.

پیونگ یانگ می گوید که قصد دارد ماهواره ای را در مدار زمین قرار دهد و فرقی هم نمی کند که دیگران این فعالیت ها را چگونه نامگذاری کنند.

خبرگزاری کره شمالی همچنین تصریح کرد: نیروهای تندرو آمریکا و کره جنوبی با افکار شیطانی خود سعی دارند مانع توسعه علوم فضایی در کره شمالی شوند بی آنکه بدانند این کشور در برابر زیاده خواهی های آنها ایستادگی خواهد کرد.

کره شمالی همچنین اعلام کرده است، برنامه پرتاب راکت های دوربرد خود را دنبال می کند و هیچ مانعی نیز نمی تواند اراده این کشور را در مسیری که در پیش گرفته متزلزل نماید.

واکنش کره شمالی که خبرگزاری این کشور امروز با انتشار گزارش خود آن را منعکس کرد، پس از آن صورت می گیرد که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا از پیونگ یانگ خواست با لغو برنامه های توسعه موشکی خود، دست به اقدامات تحریک آمیز نزند و ثبات منطقه را به خطر نیاندازد.
افزون بر این، دولت آمریکا اعلام کرده است برای جلوگیری از آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی دست به هر کاری خواهد زد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    اما ما برای اعتماد سازی تا 10 سال متوقف می کنیم
  • شهرام ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    مهماندار هواپیما کره شمالی ان طوری که فکر میکنی کشور خوبی نیست حکومت ستمگر کره ی شمالی اصلا به فکر مردمش نیست سابقه داره که مردم کره ی شمالی حتی از گشنگی هم میمیرند حکومت کره ی شمالی حتی اجازه ی واردات مواد غذایی رو هم به کشورش نمیده .
  • نصیر ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    جالبه کره شمالی چندین بمب اتمی تست کرده و عامل اصلی به گند کشیدن برنامه اتمی ایران همین کشور بود که بهانه داد دست غربی ها که ایران هم مثل اونها برنامشو نظامی کنه..حالا رفته دنبال موشک قاره پیما به اسم برنامه فضایی!!...ماهواره قبلیشون عملآ یه بشکه فضایی بود!!..هیچ سیگنالی منتشر نمی کرد..
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    آقا شهرام حرف مفت نزن اینهایی که میگی همه تبلیغات امریکا و غرب علیه کره شمالیه کره شمالی با اینکه کمونیسته ولی با این حال بنازم به غیرتشون که 60 ساله که جلوی شیطان ایستاده مرگ بر امریکا
  • افشین تهران ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    اولا شما کاملا تحت تاثیر شبکه های غربی قرار گرفتی و دوما این غربیها و امریکاییها هستند که کره را تحریم کردن والا مگه رهبر کره مریض هستکه مواد غذایی رو راه نده.سوما در هیچ کشوری دیکتاتوری تا این اندازه وجود نداره و اگه داشته باشه پایدار نمیمونه اما همین رهبری که شما میگی مورد علاقه مردم کره شمالی هست هم خودش و هم پدرش واز این تبلیغات برای ایران هم میکنن اما مگه ما از گشنگی مردیم؟
  • افشین تهران ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    این امریکا بود که باعث شد کره شمالی بمب اتم بسازه وگرنه چند سال پیش کره شمالی با امریکا و غربیها توافق کرزد و حتی برج خنک کننده یکی از نیروگاهاشو منفجر کرد که در تلویزیون هم پخش شد اما غرب به هیچکدام از تعهدادتش عمل نکرد و کره هم همان برج را ساخت و غنی سازی را هم انجام داد تا حدی که به بمب اتم رسید و البته ساخت قاره پیما هم حق این کشور هست چرا که دائم از طرف امریکا تهدید میشه و برای اوناها هم گزینه روی میز دارن.خخخخخخهمیشه منصف باشید و تاریخ رو بررسی کنید تا ببینید تقصیر کار اصلی کی هست.توافق ما با غربیها هم امیدوارم که به این سرنوشت دچار نشه.
  • شهرام ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    افشین تهران خواهشا دیگه نظر نده حالا مطمئن شدم هیچی نمیدونی.
  • شهرام ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    نه خیر افشین کره ی شمالی کشورهای 1+5 را دور زد گفت مذاکره میکنه بعد زمانی که به بمب اتم دست یافت از مذاکرات خارج شد تو نظر نده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس