‌

آمار می‌گوید که شهید خدمت، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» هر ۱۸ روز یک سفر استانی داشت؛ سفرهایی که فقط به افتتاح بیمارستان و کارخانه محدود نمی‌شد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور در این سفرها پای درددل مردم می‌نشست و در دل همین گفت وگوها مشکلات مردم را رصد می‌کرد. دور دوم سفرها به هر استانی اما بیشتر به میزان پیشرفت پروژه‌ها و نگاه توسعه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌گذشت. کاهش نرخ بیکاری و افزایش سرانه درمانی از مهم‌ترین اهداف این سفرها بوده است.

حضور میدانی در مواقع بحران

مجید محبی، مدیربحران سیستان و بلوچستان: شهید آیت‌الله رئیسی توجه خاصی به سیستان و بلوچستان داشت. شاهد این ادعا هم این است که هر موضوعی از استان را به صورت میدانی بازدید و رصد می‌کردند. نمونه آن سیلاب اسفند ۱۴۰۲ در جنوب استان بود که چند شهرستان را درگیر کرد و ایشان با حضور میدانی پیگیر همه موارد و مسائل بود. ضمن اینکه ایشان نگاه خاصی به توسعه استان داشتند. طرح‌های مهم از جمله تامین آب برای استان را پیگیر بودند تا وابستگی که در سال‌های گذشته به خارج از کشور برای تامین آب داشتیم کاهش پیدا کند.

شکسته شدن رکورد بیکاری

محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان: در دو سال اخیر در دولت آیت‌الله رئیسی، به اندازه ۲۷ سال جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان انجام شد. در این استان معدنی میزان فرآوری مواد معدنی ۷ برابر شد. در حوزه ایجاد اشتغال در طی این دو سال هر سال ۱۵۰ درصد تعهد اشتغال انجام شد که رکورد ۱۹ ساله کمترین نرخ بیکاری در استان سمنان شکسته شد.

آب‌رسانی پایدار برای روستاییان

علی اکبر اسدی، معاون امور عمرانی استاندار مرکزی: بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به عنوان چهارمین بیمارستان بزرگ کشور در نوبت افتتاح در دور سفر استانی شهید رئیسی بود؛ بیمارستانی با ۵۲۰ تختخواب که تاثیر بسزایی در سرانه درمانی استان دارد. طرح ملی آبرسانی از چشمه هفتیان به ۴۰ روستای تفرش نیز از لحاظ توپوگرافی خاص منطقه از پیچیده‌ترین طرح‌های عمرانی است که آب‌رسانی پایدار برای اهالی روستا به حساب می‌آید.

رفاه حال زائران کربلا

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه: با عنایت آیت‌الله رئیسی، آماده‌سازی ۱۵۹۰ هکتار زمین و آغاز ساخت ۵۶ هزار واحد مسکونی در کرمانشاه انجام شده‌ و از همه مهم‌تر کاهش ۱۰ درصدی نرخ بیکاری است که در یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده. بازگشایی شبانه‌روزی مرز خسروی یکی از اتفاقات خاصی بود که سال گذشته برای رفاه حال زائران اتفاق افتاد. رشد صادرات استان در این دولت به ۲۷ درصد رسیده ‌است.

تعیین تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام به نفع مردم

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان: نگاهی که شهید رئیسی به اصفهان داشتند این‌گونه بود که طرح‌های بلاتکلیف که برخی از آن‌ها از ۳ دهه پیش روی زمین مانده بود تعیین تکلیف شود. مثل موضوع آب در اصفهان که بزرگترین چالش این استان است. در سفر دوم که ۱۴۰۲ برگزار شد ایشان سر پروژه حاضر شدند و راهکارهای موثری ارائه کردند. راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان هم طرح دیگری بود که در دولت‌های قبلی مطرح شده و برای آن ده‌ها میلیارد تومان هم هزینه شده بود ولی نیمه تمام مانده بود. با این نگاه توسعه و پویایی نه تنها در استان بلکه برای کل کشور ایجاد می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    خواهشا مراسم تشیع رو درست ندیریت کنید
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    تمام عمرت وقف خدمت به کشور و مردمت شد ، در قلبها ماندگاری
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    انصافا شهید رییسی خیلی دلسوز مردم بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس