کد خبر 1604415
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
قدردانی باقری از پیام‌های تسلیت مقامات چین

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین از ارسال پیام‌های تسلیت و تماس تلفنی روز جاری مقامات چین تمجید نمود.

به گزارش مشرق، "ما جائو شو"، قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین بعدازظهر امروز دوشنبه در تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت عمیق و همدردی "شی جین پینگ"، رییس جمهور و "وانگ یی"، وزیر امور خارجه چین با دولت و مردم ایران را ابلاغ نمود.

جائو شو در این گفتگو با گرامیداشت نقش رئیسی در تحکیم و تعمیق مشارکت راهبردی ایران و چین، ضمن اشاره به پیام شی، ایشان را دوست خوب مردم چین دانست که رهبری چین از درگذشت ایشان احساس افسوس و تأسف می‌کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه چین همچنین نقش شهید امیرعبداللهیان در پیشبرد برنامه بیست و پنج ساله و تعاملات منطقه‌ای را گرامی داشت و ابراز تأسف وزیر خارجه چین از این حادثه را یادآور شد.

علی باقری نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از اعلام آمادگی طرف چینی از ساعات نخست این رویداد و مساعدت انجام شده در شبانه روز گذشته، از ارسال پیام‌های تسلیت و تماس تلفنی روز جاری مقامات چین تمجید نمود و آن را نشانه‌ای از عمق مشارکت راهبردی دو کشور و دوستی و حمایت دو دولت از یکدیگر در مقاطع حساس عنوان نمود.

سرپرست وزارت امور خارجه عزم دولت ایران برای پیشبرد همکاری همه جانبه ‌و بدون وقفه با چین و هماهنگی نزدیک وزارت خانه‌های امور خارجه دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس