کد خبر 458654
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹

مدیر مرکز اطلاعات پزشکی کشور گفت: سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و تصادفات بیشترین علل مرگ و میرها در کشورمان است که در این بین سرطان در اولین جایگاه علل مرگ و میر در ایران است.

به گزارش مشرق، خسروی عصر امروز در کارگاه کشوری ثبت و طبقه‌بندی علل مرگ و میرها در کشور در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: ما در قالب مرکز ثبت و طبقه‌بندی مرگ و میرهای کشور سعی داریم تا الگوی علل و عوامل مرگ را به صورت دقیق به ثبت رسانده و در قالب نظام سلامت مهمترین رویکردها را در این زمینه اعلام کنیم.

وی به علل مختلف مرگ و میرها در کشور اشاره کرد و گفت: شایع‌ترین این علل برخلاف گذشته که بیماری‌های واگیردار بودند، امروز بیماری‌های غیر واگیر هستند که سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و تصادفات از جمله آنهاست.

مدیر مرکز اطلاعات پزشکی کشور افزود: ارائه این آمارهای دقیق بستری را فراهم می‌آورد تا بتوانیم بیماری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از آن را به صورت دقیق شناخته و وزارت بهداشت نسبت به در نظر گرفتن راهکارهای پیشگیرانه و دیگر عناصر به حداقل رساندن آسیب‌ها اقدامات لازم به انجام برسد.

خسروی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کارگاه کشوری نظام ثبت و طبقه‌بندی علل مرگ در کشور در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حالی برگزار می‌شود که ما در این کارگاه سعی داریم به شرکت‌کنندگان روش‌های جدید و الگوهای مناسب‌تری را در ثبت اطلاعات مربوط به این حوزه انجام داده و تلاش جدی را داشته باشیم تا زمینه برای ثبت دقیق اطلاعات مربوط به مرگ و میرها به انجام برسد.

وی بیان کرد: آنچه که در این زمینه باید اعلام کنیم توجه به علل و عوامل شیوع بیماری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های سرطانی، قلبی و عروقی است که ضروری است با یک برنامه‌ریزی و آموزش دقیق در این بخش به سمتی حرکت کنیم تا ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز برطرف شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میلاد محمودی ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    من در دورود لرستان زندگی می کنم.من خو شاهد افزایش نگران کننده ابتلا زنان به سرطان سینه وپسران جوان به سرطان خون در شهر خودم وروستاهای اطراف هستم. من از بقیه نقاط ایران اطلاعی ندارم.اما باچشم خود می بینم که چطور آمار افزایش ابتلا به سرطان در شهرم ودر روستاهای اطرافش چگونه به شدت در حال افزایش است.علت اینکه مواد غذایی سمی یا آفت کش ها هستند یا دود ماشین ها یا امواج موبایل یا پارازیت است را نمی دانم .ولی برایم کاملا روشن است که سرطان در شهر من به شدت درحال افزایش است. باید وزیر بهداشت ومسئولین مربوط بدون هرگونه جار وجنجال سیاسی این موضوع را پیگیری کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس