پرویز فتاح نمایه

رئیس کمیته امداد با اشاره به زلزله اخیر تهران نوشت: آیه انتم الفقراء الی الله تفسیر عملی شد و همه در نداشتن‌ها برابر شدند.

به گزارش مشرق، سید پرویز فتاح در واکنش به زلزله اخیر پایتخت با اشاره به ضعف‌ها، اشکالات و کاستی‌ها، 8 نکته پندآموز را در این ماجرا بر شمرد. متن نوشته فتاح به شرح زیر است:

  إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَها و ...

1- یک تمرین واقعی انجام شد که خیلی ارزش دارد.

2- ضعف‌ها، اشکالات و کاستی‌ها همه مشخص شدند و ابهامی باقی نماند که خیلی مشکل داریم!

3- پرده‌ای از قیامت برپا شد و مردم فرصتی نداشتند دارائی‌هایشان مثل پول، طلا، مدارک، انواع البسه و ... را ببرند، فلذا رهایشان کردند و حاضر شدند فقط خودشان را نجات دهند. حتی نزدیکترین اقوام در این فرار از مرگ فراموش شدند!

4- آیه «أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَی اللَّهِ...» تفسیر عملی شد؛ همه در نداشتن‌ها برابر شدند.

5- دعای اهل دل و مومنین و کارنامه اعمال خوب این مردم عزیز (مثل انفاقات، صدقات و دستگیری ایتام و نیازمندان) به یاریشان آمد و خدای مهربان معجزه‌اش را نشان داد؛ او ارحم الراحمین است.

6- مردم مثل همیشه خردمندانه، هوشمندانه و متواضعانه عمل کردند؛ مرحبا به این مردم.

7- اثبات و یقین حاصل شد که چقدر ناقوس مرگ بی‌صدا و نزدیک است. قادر بودیم فقط کارنامه اعمال خود را ببریم والسلام.

8- فرصت اصلاح و جبران داریم، خدا به همه ما مهلت دوباره داده است؛ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    8 2
    چه فایده برادر؟ تو همون حالی که ملت از خوف مرگ ریخته بودن بیرون میدیدیم که یکسری از اعمال‌ کماکان در حال انجام شدنه. انگار نه انگار. تلنگر به باد هوا خورده بود.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    6 1
    چشم حضرت علی (ع) به دیواری افتاد که در حال فروریختن بود. سریع از جای خود برخاست و از آن دور شد. مرد ناآگاهی به ایشان اعتراض کرد و گفت: از قضای قطعی خدا می گریزی؟ فرمود: من از قضای خدا به تقدیر او می گریزم. اگر این روایت رو درست درک کرده بودیم و با دانش و فنون مهندسی جلو می رفتیم، امروز نگران خرابی های زلزله نبودیم چرا که به تقدیر الهی پناه برده بودیم.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    11 4
    درود بر سردار عزیز ، نمونه مدیریت حزب اللهی ، کاش بعضیها آنقدر متدین بودند که بدون توجه به حزب و گروه ، از امثال تو در وزارت استفاده میکردند .ولی تا موقعی که این ملت ساده دل فریب شیاطین را میخورند همین هست که هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس