کد خبر 453197
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

اخیراً جان کری ادعایی ضد سپاه پاسداران مطرح کرده که با واکنش دو تن از نمایندگان مجلس روبرو شده است.

به گزارش مشرق،  اخیراً مقامات آمریکایی ادعاهای مختلفی را ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند و این اظهارات بیشتر حول محور  فعالیت نظامی متعارف این نهاد است.
 


*** ادعای جان کری
 
اخیراً "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در ادعایی گفته بود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است که البته این اظهارات تأمل برانگیز با واکنش دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

 
دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود درباره "اظهارات جان کری ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" پرداختند و واکنش‌ها نشان داد که اظهارات و ادعاهای مقامات آمریکایی خلاف واقعیت است.

 

**جوکار: در دکترین نظامی سپاه بمب اتم جایی ندارد

 "محمدصالح جوکار" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات کری مبنی بر اینکه سپاه به دنبال بمب اتم است، اظهار داشت: در دکترین نظامی سپاه بمب اتم جایی ندارد و ما به هیچ عنوان به دنبال بمب اتم نیستیم.

وی ادامه داد:اتهام زدن به نهادهای انقلابی توسط سردمداران و مسئولین آمریکایی در گذشته هم بوده و آنها به دنبال فضاسازی علیه سپاه پاسداران هستند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در استراتژی دفاعی ما بمب اتم جایی ندارد و ما توان دفاعی متعارف بسیار بالایی داریم  و نیازی به بمب اتم نداریم.




 **نقوی‌حسینی: سپاه پاسداران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

 سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات ضد ایرانی و اتهام‌زنی به سپاه پاسداران از سوی وزیر خارجه آمریکا، گفت: سپاه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و تبعیت از احکام رهبری در سپاه پاسداران بیش از سایر نهادها است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت بمب اتم از سوی رهبر معظم انقلاب نیز حرام اعلام شده است،‌ ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران هیچ نهادی و هیچ فردی به دنبال ساخت بمب اتم نیست، ما شرعا و قانونا بمب اتم را حرام می‌دانیم؛ لذا آمریکایی‌ها با بیان این گونه اظهارات تنها به دنبال توجیه ادبیات تهدیدآمیز خود هستند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران یکی از مقدس‌ترین نهادهای انقلاب بوده که همواره تابع احکام و دستورات مقام معظم رهبری است و هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

 
"حسین نقوی‌حسینی" و "محمدصالح جوکار" اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای کری معتقدند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ نیازی به سلاح اتمی نداشته و در دکترین نظامی این نهاد بمب اتم جایی ندارد. ضمن آن که نمایندگان مجلس معتقدند جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال بمب اتم نبوده و نیست و اظهارات مقامات آمریکایی یک جنگ روانی برای فریب افکار عمومی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس