کد خبر 434855
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳

وزیر امور خارجه ایران دقایقی قبل وین را ترک و راهی تهران شد و فردا مجددا به وین باز خواهد گشت.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی قبل وین را ترک و راهی تهران شد.

ظریف بامداد روز گذشته به منظور دیدار با همتایان خود راهی وین شد و طی دیروز و امروز با وزرای خارجه چهار کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار و با معاون وزیر خارجه چین نیز به گفت‌وگو پرداخت.

ظریف قبل از ترک وین گفت که براساس توافقی که دوشنبه اول تیر ماه در لوکزامبورگ با همتایان اروپایی خود داشته قرار بود که برای انجام رایزنی‌ها با همتایان شنبه و یکشنبه در وین باشد.

وی که قرار است فردا (دوشنبه) دوباره راهی وین شود، خاطرنشان کرد:‌وزاری خارجه عضو 1+5 دوباره از روز سه‌شنبه به وین باز خواهند گشت. این قراری بود که ما از ابتدا گذاشته بودیم و آقای جان کری به خاطر وضعیت جسمی‌اش احتمالا در وین خواهد ماند.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: آنچه مهم بود این بود که طی دو روز یک گفت‌وگوی سیاسی داشته باشیم. دستورالعمل‌های لازم به هیأت مذاکره کننده داده شود تا روی متن کار کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص ترک وین نیز گفت: اینکه من امروز وین را ترک می‌کنم به این خاطر است که کار زیادی در وین نخواهم داشت و باید منتظر همکاران بمانم. امشب به تهران می‌روم تا کارهای تهران را انجام دهم و برگردم.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر به رسیدن به توافق امیدوار هستید؟ خاطرنشان کرد: همواره گفته‌ایم اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد رسیدن به توافق کاملا میسر است.

ظریف ادامه داد: علت اینکه می‌گویم طرف مقابل باید اراده سیاسی داشته باشد به این خاطر است که به اراده سیاسی خودمان اعتماد داریم و می‌دانیم که جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری و سایر مقامات کشور خواهان یک توافق عزتمند و با دوام هستند.

چهارشنبه دهم تیر ماه پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است.

احتمال اینکه این مذاکرات چند روز به طول بینجامد، وجود دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهیل بشردوست ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    همونطور که ما در مورد گذشتگان اظهار نظر می کنیم آیندگان هم همین کار رو در قبال ما خواهند کرد، درست باید قدم برداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس