خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در مقاله‌ای که با تیتر «به هدف نرسیدن مذاکرات اتمی» منتشر شده نوشته که آمریکایی‌ها خواستار اعمال بازرسی‌های سرزده‌تری از بازرسی‌های کنونی هستند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در میانه مذاکرات هسته‌ای، موضع‌گیری‌ها و اخبار این چند روز را کنار هم گذاشته و در تیتر خبر خود نوشته که «مذاکرات اتمی به هدف نرسید.»

در ابتدای این گزارش به تأیید خبر تمدید مذاکرات از زبان یک مقام آمریکایی اشاره شده و خبر سفر یک روزه ظریف به تهران هم به عنوان شاهدی بر نیاز تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دریافت دستورالعمل از مقامات عالی نظام ایران برای ادامه روند مذاکرات آورده شده است.

آسوشیتدپرس در ادامه به «اصرار آمریکا برای اعمال بازرسی‌هایی سرزده‌تر از آنچه ایران حاضر به موافقت با آن است» هم پرداخته و نوشته با توجه به این مطلب و دیگر نقاط اختلاف، احتمال تمدید مذاکرات پس از 30 ژوئن روز به روز بیشتر می‌شود.

ایران و آمریکا بر سر اصرار آمریکایی بر گنجاندن پادگان‌های نظامی و موشک‌های دفاعی ایران در مذاکرات هسته‌ای با هم اختلاف دارند؛ ایران که در سال‌های دهه 80 میلادی جنگی 8 ساله را تجربه کرده و اکنون هم تروریست‌های داعش را در کشور همسایه و هم‌‌مرز خود می‌بیند، اصرار دارد که داشتن توانایی نظامی برای حفاظت از تمامیت ارضی، حق هر کشوری است.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از رسانه‌ای شدن اصرار آمریکایی‌ها بر ورود بازرسان به حریم امنیتی ایران، فرمودند که مسئولان نظامی کشور اجازه ندارند بازرسان خارجی را به مراکز نظامی راه بدهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    آمریکاییها خودشان مشکل تراشی ه‍ای جدید می کنند و موانع غیر عقلانی بر مسیر مذاکرات می گذارند و بعد می گویند ایران در مسیر توافق همکاری نمیکند وبا ترکیبی از دروغ پردازی و زیاده طلبی و زور گویی وتهدید سعی می کنند به هدف شیطانی خود برسند غافل از اینکه تمام دسیسه هایشان رو شده و فریب کاری هم سودی برایشان ندارد وانشالله هر حرکت شیطانی که بکنند خنثی خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس