کد خبر 431429
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

در حالي که بيش از يک سال ديگر تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا باقي مانده، نامزد ها و طرفداران احزاب مختلف، لابي خود با سرمايه داران و ستارگان هاليوود را براي جذب حمايت مالي در جريان تبليغات انتخابات آغاز کرده اند.

به گزارش مشرق، در حالي که حدود يک سال و نيم ديگر تا انتخابات رياست جمهوري آمريکا در نوامبر سال آينده ميلادي باقي است خبرها حاکي از آن است که حزب دموکرات لابي خود را با هاليوودي ها که يکي از منابع بزرگ تأمين مخارج تبليغات انتخاباتي هستند آغاز کرده  است.

در اين ميان «باراک اوباما»، رئيس جمهور آمريکا پنج شنبه گذشته پس از حضور در مراسم جمع آوري کمک هاي مالي هاليوودي ها براي حمايت از حزب دموکرات، بخش زيادي از سخنان خود را به کشتار 9 نفر در کليساي چارلستون اختصاص داد و در حالي که به نظر مي رسيد موضوع به همين جا ختم شده باشد، رسانه هاي آمريکايي خبر دادند که وي پس از اتمام اين مراسم با «استيون اسپيلبرگ»کارگردان مشهور هاليوود و همچنين «جفري کاتزنبرگ»، رئيس شرکت «دريم ورکس» که هر دو از حاميان «اوباما» در دو انتخابات قبلي رياست جمهوري بوده اند، به دور از چشم رسانه ها، ديدار و گفت وگويي داشته است. اين سه نفرساعت 7 و نيم بعد از ظهر به اتفاق هم هتل بورلي هيلز، محل برگزاري مراسم، را ترک و با يکديگر شام صرف مي کنند.

به گزارش مهر آسوشيتدپرس نيز نوشت: باراک اوباما که صبح همان روز در واشنگتن درباره تيراندازي به سياهپوستان کليساي چارلستون صحبت کرده و آن را تراژدي خوانده بود، در مهماني« چاک لور» تهيه کننده و کارگردان تلويزيوني شرکت کرد.

قيمت شرکت در اين مراسم براي هر نفر ۱۶ هزار و ۷۰۰ دلار تعيين شده بود.

چاک لور تهيه کننده «تئوري بيگ بنگ» و «دو نفر و نصفي» ميزبان حدود ۳۰ نفر بود. «کانون اوبراين»، «متيو پري»، «کيفر ساترلند» و« جيمز باروز» از جمله حاضران در اين مراسم بودند که حدود يک ساعت و ربع به طول انجاميد. اوباما از آن جا به خانه فيلمساز هاليوود« تيلر پري »رفت تا در دومين مراسم جمع آوري پول شرکت کند.

اين مراسم بزرگ تر بود و ۲۵۰ نفر در آن شرکت کرده بودند و بليت هاي شرکت در اين مراسم از۲۵۰۰ دلار تا ۳۳ هزار و ۴۰۰ دلار متغير بود. اين مراسم که اوباما در آن سخنراني هم کرد، با صرف شام و گرفتن عکس با وي به پايان رسيد.

از جمله چهره هاي حاضر در اين مهماني «جانيوري جونيز» بازيگر، «متيو واينر» تهيه کننده «مد من»، «جيسون کالينز» بازيکن سابق ان بي اي و «تد سارندونز» رييس شبکه تلويزيوني آنلاين نت فليکس بودند. به گزارش فارس «هيلاري کلينتون» نيز در ضيافت عصرانه اي که در منزل «توبي مگوآير»، بازيگر فيلم «مرد عنکبوتي» و همسرش «جنيفر مير» به منظور جمع آوري کمک مالي براي حزب دموکرات برگزار شده بود، حضور يافت. قيمت هر بليت براي حضور در اين مراسم حداقل 2 هزار و 700 دلار اعلام شده است که گفته مي شود بيش از 250 بليت در اين مراسم فروخته شد.

در اين مراسم ستاره هاي مطرحي چون «لئوناردو دي کاپريو»، «اليزابت بانکز»، «سيا فرلر»، خواننده، «هاوارد گوردون»، تهيه کننده سريال «هوملند» و «کلي بوش»، تهيه کننده هاليوودي نيز حضور داشته اند.«هيلاري کلينتون» در اين مراسم حدود 30 دقيقه سخنراني کرد که در بخشي از سخنانش خطاب به حضار گفت: براي اينکه بتوانم به مردم انگيزه کافي بدهم و به گونه اي براي آنها الهام بخش باشم به کمک صنعت سرگرمي هاليوود نيازمندم.

وي در حالي که لبخند به لب داشت، افزود: چقدر فوق العاده خواهد بود که يک مادربزرگ در کاخ سفيد داشته باشيد. لمباردو رييس برنامه ريز شبکه «اچ بي او» و شوهرش ساني وارد ميزبان برنامه ديگر کلينتون بودند که با حضور حدود ۱۲۰ نفر برگزار شد.

به گفته دد لاين، کاتزنبرگ و اسپيلبرگ دو تن از حاميان بزرگ مالي اوباما هستند و کاتزنبرگ در انتخابات ۲۰۱۲ به تنهايي ۲ ميليون دلار براي حمايت از اوباما هزينه و اسپيلبرگ يک ميليون دلار پرداخت کرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس