در درگیری‌ها میان ساکنین درزی مذهب روستای الحضر و نیروهای ارتش از یکسو با تروریستهای تکفیری ارتش آزاد، القاعده و جبهه اسلامی تعداد زیادی از تروریستها به هلاکت رسیده اند.

گروه بین الملل مشرق- گروههای تروریستی تکفیری "ارتش آزاد، جبهه اسلامی و القاعده" از ساعات ابتدایی صبح امروز عملیات نظامی جدیدی را در استان قنیطره واقع در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی اغاز کرده اند.
 در این عملیات که با عنوان "نصره لحرائرنا" و با مشارکت گروههای مختلف زیر مجموعه سه تشکیلات تروریستی عمده فعال در جبهه جنوبی سوریه در قالب ائتلاف "جیش حرمون"صورت پذیرفته، مناطق باقیمانده در کنترل ارتش و دفاع وطنی سوریه هدف قرار گرفته اند.



خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

(متن بیانیه های تشکیل ارتش مشترک متشکل از گروههای مختلف تروریستی فعال در جبهه جنوب سوریه)

گفته می شود تروریستهای تکفیری القاعده، جبهه اسلامی (وابسته به اخوان المسلمین سوریه) و ارتش آزاد سوریه با استقرار 4 اتاق عملیات مشترک نظامی با مشارکت فرماندهان ارشد این گروهها و افسران ارشد اطلاعاتی عملیاتی اسراییلی از سازمان امنیت ارتش اسراییل "امان" و سازمان امنیت اردن در حال هدایت میدانی نبردها می باشند.

خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

در نخستین گام، عصر روز گذشته تروریستها از مبدا "بیت جن"  و "مزارع بیت جن"واقع در غوطه غربی دمشق حملات خود را بر روی ارتفاعات راهبردی موسوم به "تلول الحمر" واقع در شمال شرقی روستای "حضر" متمرکز کردند. حملات با گلوله باران شدید مقر تیپ 90 نیروی زمینی ارتش سوریه مستقر در این تپه آغاز شده و پس از آن هجوم زمینی آغاز شده و پس از چند ساعت زد و خورد، مقر تیپ و تلول الحمر به اشغال تروریستها در آمد.



خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

با سیطره تروریستها بر تلول الحمر، بلافاصله صدها نفر از آنها با پشتیبانی آتش سنگین یگانهای موشکی، تانک و توپخانه  تلاش کردند خود را به روستای درزی نشین "الحضر" رسانده و آن را نیز به تصرف خود در آورند. اما با مقاومت شدید نیروهای بومی بسیج مردمی (دفاع وطنی) و باقیمانده نیروهای ارتش سوریه موفق به پیشروی نشدند.



خدمت جدید ارتش

در حال حاضر این روستا در محاصره تکفیریها قرار داشته و تروریستها اقدام به قطع کامل آب، برق، گاز و شبکه تلفنهای ثابت و همراه کرده اند. از دیگر سو، ارتش و دولت اسراییل که کلیه فعالیت هاو عملیات های گروه های تروریستی تکفیری در استان قنیطره را بصورت انحصاری هدایت و راهبری کرده و تدارکات نظامی و غیر نظامی آنها را تامین می کند، جهت تسهیل امر اشغال کامل این استان، به ساکنین روستای درزی نشین حضر پیشنهاد کوچ آنها به داخل سرزمینهای اشغالی را مطرح کرده است.

خدمت جدید ارتش



در مقابل اهالی روستای حضر با تاکید بر ایستادگی تا آخرین قطره خون خود در مقابل تروریست ها پاسخ قاطعی به صهیونیست ها داده اند. درگیریهای شدید میان مردم و ارتش سوریه از یکسو با تروریستهای تکفیری مورد حمایت اسراییل تا این لحظه همچنان در مناطق حاشیه ای روستای حضر ادامه داشته و تروریستها منازل مسکونی ساکنین را با دهها گلوله خمپاره و توپ هدف قرار داده اند.

خدمت جدید ارتش

در درگیریهای به وقوع پیوسته میان ساکنین درزی مذهب روستای الحضر و نیروهای ارتش سوریه از یکسو با تروریستهای تکفیری ارتش آزاد، القاعده و جبهه اسلامی تعداد زیادی از تروریستها به هلاکت رسیده اند و جنازه گروهی از آنها در تپه ها و دشت های اطراف منطقه درگیری پراکنده شده است. در مقابل تاکنون 3 تن از نیروهای ارتش سوریه و یکی از جوانان روستای الحضر به شهادت رسیده اند.

خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

بمب افکنهای نیروی هوایی ارتش سوریه با پرواز گسترده در آسمان منطقه درگیری، به بمباران شدید خطوط ارتباطی و مراکز استقرار و خطوط دفاعی تروریستهای تکفیری در مناطق "بیت جن، مزارع بیت جن، ام باطنه، الرواضی، قنیطره" پرداخته است. همزمان مناطق حاشیه ای روستای الحضر هدف گلوله باران شدید توپخانه ای مدافعان آن و یگان توپخانه ای مستقر در خان ارنبه و البعث قرار گرفته است.

عملیات بزرگ تروریستها برای اشغال کامل قنیطره با هدایت اسراییل/بیمارستان بزرگ میدانی ارتش اسراییل برای تروریستها/اعتراض درزیهای جولاتن اشغالی به حمایت از تروریستها

گسترش حملات تروریستها به سه شهر تحت کنترل دولت سوریه

به موازات نبردها در حاشیه روستای حضر، منابه میدانی ارتش سوریه از شروع حملات مشابه از سوی تروریستهای تکفیری علیه شهرهای "خان ارنبه، البعث و الجبه" خبر می دهند. به گفته این منابع، این مناطق در حال حاضر هدف حملات سنگین توپخانه ای و موشکی و خمپاره ای قرار داشته و به زودی هجوم زمینی با مشارکت صدها تروریست تکفیری از محورهای مختلف آغاز خواهد شد.


خدمت جدید اسراییل به تروریستهای تکفیری "ایجاد بیمارستان بزرگ میدانی"

یک منبع میدانی به خبرنگار "مشرق" گفت که ارتش اسراییل با ایجاد یک بیمارستان بسیار بزرگ میدانی با تمام امکانات، اقدام به انتقال و درمان مجروحان تروریستهای تکفیری القاعده، جبهه اسلامی و ارتش آزاد در آن کرده است. به دنبال انتشار این خبر، صدها تن از درزیهای منطقه "مجدل شمس اشغالی" ( واقع در جولان سوریه) خود را به نزدیکی این بیمارستان که تحت حفاظت شدید یگانهای نظامی اسراییلی قرار دارد رسانده و تظاهرات کرده اند.



خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

گفته می شود که دروزی های ساکن "جولان اشغالی" با سربازان اسراییلی که قصد داشتند از انسداد جاده از سوی مردم معترض جلوگیری کنند بشدت درگیر شده اند. اعتراضات و تظاهرات مردم از ساعات عصر گاهی روز گذشته شروع و تا این لحظه همچنان ادامه دارد. لازم به ذکر است که پیشتر نیز اسناد و تصاویر واضحی از همکاریهای درمانی، تسلیحاتی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی با تروریستهای تکفیری منتشر شده بود.


 
خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش


روستای "الحضر" با بیش از 14 هزار نفر سکنه در فاصله 75 کیلومتری شهر دمشق پایتخت سوریه قرار گرفته است. اکثر ساکنان این منطقه را اقلیت قومی مذهبی "درزی" مهاجر از کشور لبنان تشکیل می دهند که به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند. از معروف ترین محصولات این منطقه لبنیات و میوه های انجیر و گیلاس آن می باشد که علاوه بر بازارهای داخلی سوریه به خارج از آن نیز صادر می شده است.

خدمت جدید ارتش

به موازات نبردها در حاشیه روستای حضر، مناطق تحت سیطره ارتش و دولت سوریه  شهرهای خان ارنبه، الجبه، البعث و مواضع نیروهای نظامی سوری در صمدانیه شرقی و غربی از سوی تروریستهای تکفیری القاعده و ارتش آزاد و جبهه اسلامی بشدت هدف حملات توپخانه ای قرار گرفته اند. در این حملات یک زن به شهادت رسیده و 11 شهروند غیر نظامی دیگر بشدت زخمی شده اند.

خدمت جدید ارتش

اهداف تروریستها از حمله روز گذشته به شرح زیر بوده است:

1- هدف کلی عبارت است از "اشغال کامل استان قنیطره و تصرف کلیه شهرها و مناطق تحت سیطره ارتش و دولت سوریه" در راستای طرح بزرگ "محاصره پایتخت سوریه و اشغال آن از طریق عملیات نظامی وسیع" از استانهای جنوبی (درعا، سویداء و قنیطره)


2 - گشودن مسیر تدارکاتی - تسلیحاتی و ارتباطی میان مراکز استقرار تروریستهای تکفیری در استان قنیطره و منطقه غوطه غربی استان دمشق 

(توضیح اینکه با سیطره تروریستها بر تلول الحمر عملا دسترسی آنها به منطقه غوطه غربی دمشق از طریق مزارع "بیت جن" فراهم آمده است)



3 - ایجاد محور جدید برای حمله از مسیر شمالی به شهرهای "خان ارنبه، البعث و الجبه" که هنوز در کنترل نیروهای دولتی سوری قرار دارند.
(لازم به ذکر است که هم اکنون مناطق حاشیه شرقی و جنوبی این شهرها در کنترل تروریستها می باشد. با سیطره تروریستها بر تپه تلول الحمر و روستای درزی نشین حضر، عملا امکان دور زدن مواضع ارتش سوریه در سه شهر یاد شده و حمله از پشت سر و در نهایت محاصره آنها از طریق قطع مسیر تدارکاتی و امدادی نیروهای مستقر در آنها وجود دارد.)

خدمت جدید ارتش

گروههای مشارکت کننده در عملیات اشغال قنیطره (عملیه نصره لحرائرنا):



الف: جیش الاول وابسته به گروه تروریستی تکفیری "ارتش آزاد سوریه" (الویه سیف الشام، لواء جبل الشیخ، لواء عمر ابن خطاب لواء السید المسیح، لواء فرسان السنه، لواء توحید العاصمه، لواء اسامه ابن زید همگی  فعال در قنیطره و غوطه غربی دمشق

خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

خدمت جدید ارتش

ب: گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره (اسم دیگر شبکه تروریستی بین المللی القاعده در سوریه

خدمت جدید ارتش

ج: جبهه تروریستی تکفیری اسلامی سوریه (گروه تروریستی تکفیری احرارالشام که بطور مشترک به دو گروه القاعده و اخوان المسلمین سوریه وابسته بوده و در رده های کادر و فرماندهی آن صدها تروریست بین المللی از اتباع کشورهای مختلف حضور دارند.

خدمت جدید ارتش

د: گروه تروریستی تکفیری "اتحاد اسلامی لاجناد الشام" (لواء صیاد الاسود) عموما فعال در غوطه غربی و شرقی شهر دمشق.

خدمت جدید ارتش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    من میییی دوووونم کار دمشق تمومه
  • امیرمحمد ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    خاک عالم برسرارتش سوریه بدبخت های عوضی بعثی که جورگند کاری این عوضیها روباید بچه های مظلوم حزب الله وسپاه قدس بکشند.زنده باد مذهب حقه شیعه
  • صاعقه ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعا اسراییل غده سرطانیه.باید ریشه تروریست در منطقه که یکی از اونا اسراییل هست رو نابود کرد.این تروریستا نیروهای نیابتی اسراییلن
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    لواء عمر ابن خطاب؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پناه بر خدا اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    احمقها
  • حجت ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    تروریستها هر کاری بکنند نابودند ازبین خواهند رفت ارتش بشار اسد پیروز است
  • امیرعلی ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    خدا به مردم مظلوم سوریه رحم کنه. سوریه دیگه ویرانه ای بیش نیست
  • افشین تهران ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    اگه روزی حکومت بشار اسد سرنگون بشه تازه بدبختی مردم سوریه شروع میشه چرا که این حرامزاده ها برای قدرت بر سوریه بجون هم میفتن و دست به کشتار خودشون و از جمله مردم میزنن.این قصه حالا حالا ها سر دراز داره مگر اینکه دولت مرکزی قدرتمند ظاهر بشه و قدم به قدم کار این تروریستها رو تمام کنه.
  • جواد ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    قلمون تموم بشه نوبت غوطه و درعا میرسه دمشق محاصره نمیشه بالاخره یه فکری میکنن قاسم سلیمانی
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    چی می گی تو. یکی به در یکی به ...
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    برو بابا عین جغد هی نشستی ایه یاس میخونی مرده شور حجتیه ای هارو ببره یه مشت خرفت بتمام معنا
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    ایوالا مشرق عالی بود گزارشت دستت درد نکنه اسراییل هم امده پشت تکفیریها عجبا بعد میگن چرا ایران کمک میکنه به دولت رسمی وقانونی سوریه!
  • احسان ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    عاقبت یک روز مغرب محو مشرق میشود عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق میشود شرط میندم زمانی که نه زود است و نه دیر مهربانی حاکم کل مناطق میشود اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    اوضاع حلب هم خیلی خراب است...یه گزارش از اونجا بدید چه خبره ؟ متشکرم
  • هادی ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    ان شاءالله
  • ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    خواهشا بس کنید دیگه این شعارهای کلیشه ای حال بهم بزن رو هیچ کاری از دستتنون بر نمیاد
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    حزب فقط حزب الله ارتش فقط ارتش ایران جنگیدن غیرت میخاد داداش...دیروز 270 تا شهید آوردن 175 تاشون رو دست بسته آوردن...زنده به گور شده بودن شرف داشتن مرد بودن پای مملکت و اسلام و ناموسشون وایستادن
  • سیاوش ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    پر واضحه که اسرائیل و عربستان بصورت نیابتی بوسیله داعش دارن با سوریه و لبنان و عراق که ایران در آنها نفوذ دارد میجنگند و بماند که ایران در این کشور ها چه میخواهد و اگر آنها آنجا موفق شوند قطعا در آن کشورها تجزیه صورت میگرد و بعد سراغ ما میایند
  • جواد ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    اسرائیل در منطقه نبود بشه تا سالیان سال از وجود حیوانات وحشی در امانیم
  • رئوف ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    بینید وقتی جنگ حالت فرقه ای پیدا کند سواستفاده از اسامی و مقدسات هم افزایش می یابد. این موضوع در بین گروهک های شیعه هم هست که اسامی اسلامی را انتخاب می کنند و جای تعجب نباید باشد.
  • اسماعیل ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    چرااااااااا ایران کمک نمی کنه بیچاره حافظ اسد چقدر به ایران کمک کرد کمک های ایران خیلی کمه.....
  • حسین ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    تا کی اخبار بد
  • ناشناس ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    سپاه صلح مرزبانان ما جواب درد سوریه و عراق است. اگر در کمک به مقاومت ما مرزهای سوریه را کاملآ بسته و پاسداری کنیم، ارتش سوریه میتواند در داخل تروریستها را تارومال کند. فرستادن نیروهای صلح مرزبان به دعوت دولت سوریه در قبال تحویل سوریه به صهیونیستها توجیح بهتری دارد. 
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    پاینده باد حزب بعث
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    پس کار تو "اگر" تو ایران هستی هم تمومه چون سنگر به سنگر برای نابودی پیش می آیند .... بعدی نوبت به نابودیه ایرانه ... در ضمن من بعید میدونم که تو !!!تو ایران باشی ...شما همان اجنبی هایی هستید که داعش رو روشنفکر نامیدید و پشیزی نظرات هم طیف شما برای دیگران ارزش نداره ...
  • تریستان ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    بهش میگم ولی حرف گوش نمیکنه منظورم حزب بعث حرامیان صدامه ملعون و معدومه
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    4 ساله همینو میگی!
  • پاسخ رئوف خبیث ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    ای خبیث گروهکهای شیعه کجا بود؟تو خبیث نامرد میخوای شبیه سازی کنی بین گروههای شیعه با داعش و القاعده؟حیا کن کدوم گروه شیعه یک صد هزارم تکفیریهای وهابی رو انجام داده؟
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    رئوف خان دیگه شورش را در نیاور
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    الان داعشی ها برای تصرف پادگانها روشهای کاربردی یاد گرفته اند و ابتدا با توپ و خمپاره چند ساعت میزنند و بعد زمینی حمله میکنند. برای بالگرد و جنگنده هم دوشپرتاب دارند . تانک و نفربر را هم با کورنت و تاو میزنند و وضع خیلی خراب شده.
  • کاکرو یوگا ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    لوا یزید و عمرو عاص و عمر سعد هم دارن داداش
  • کاکرو یوگا ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    من شک ندارم سر برنامه هسته ای سوریه رو فروختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس