کد خبر 1604741
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۵

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

چرا رییس جمهور بعد باید درک جهانی داشته باشد؟!

حالا که حسب شرایط اضطراری باید در مدت یک ماه رییس جمهوری جدید انتخاب شود شایسته است که درباره تصویر کنونی خودمان تامل کنیم تا وی را متناسب با آن برگزینیم: لحاظ شرایط منطقه ای و جهانی و نقشی که ایران در حال بازی کردن در آن است خصوصا پس از طوفان الاقصی بسیار مهم است و کسانی که رصد شرایط بین المللی و منطقه ای دارند می دانند که اینک منتخب مردم ایران حتما باید بتواند این مسیر عزتمندانه که خصوصا پس از عملیات وعده صادق ایجاد شد را ادامه بدهد.

کسی باید انتخاب بشود که بتواند در قامت کلان مسأله «تغییر قواعد» و «نظم جدید جهانی» قوی‌تر از گذشته گام بردارد و منفعت طلبی هایی که صرفا تداوم حضور در قدرت را می‌خواهند آفت این انتخاب مردم خواهند بود چرا که به رئیس جمهوری بدون این قواره ولی تابع خودشان راضی تر هستند!

بخواهیم یا نه ایران تغییر قواعد جدید در منطقه را کلید زده است و رئیس جمهور بعدی باید فهم درستی از این مساله و از آن مهمتر درک و باوری عمیق از آن داشته باشد تا این فرصت از دست نرود! آری! با توجه به مسائل فرعی و جزئی یا غلبه شعارهای داخلی بر خارجی در عین اینکه امروز فرصت خارجی بهترین زمینه برای بهبود مسائل اقتصادی داخلی نیز هست، این فرصت جهانی و منطقه ای که از قلب آمریکا تا بیخ گوش مان شاهد آن هستیم می تواند از دست برود. فتامل!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس